Προδρόμου: Μέχρι τον Μάρτιο του 2022 φωτοβολταϊκά σε 405 σχολεία

Τι ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας μιλώντας στο Business Hour για τα σχολεία, τους αντικαταστάτες την ύλη & κλειστά Γυμνάσια

Στην εκπομπή Business Hour by Brief μίλησε την Παρασκευή, (12/3) ο Υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, ο οποίος μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στα φωτοβολταϊκά συστήματα τα οποία θα εγκατασταθούν σε 405 σχολικά κτήρια, στις αντικαταστάσεις και πόσες έχουν γίνει, για την ύλη, αλλά και για το πώς Υπουργείο και σχολεία αντιμετωπίζουν την πανδημία και τα μέτρα που αποφασίζονται. 

Αναφορικά με τις δράσεις του Υπουργείου Παιδείας, καθώς την Πέμπτη (11/3) προχώρησαν στην υλοποίηση του πρώτου (σ.σ. στο δημοτικό σχολείο Αθηένου) από το 405 σχολικά κτήρια στα οποία θα εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά συστήματα, ο Υπουργός Παιδείας σημείωσε πως καθημερινά θα συνεχίζουν οι εγκαταστάσεις των συστημάτων και στα υπόλοιπα σχολεία, τονίζοντας πως το έργο θα ολοκληρωθεί και για τα 405 σχολικά κτήρια μέχρι τον Μάρτιο του 2022

Για τα φωτοβολταϊκά συστήματα στα σχολεία 

«Μπορεί να απορροφά ένα μεγάλο μέρος της ενέργειας μας και του χρόνου μας το να παρακολουθούμε τις συνθήκες της πανδημίας, όμως δεν εγκαταλείπουμε όλους τους άλλους σχεδιασμούς και πράγματι είμαι στην ευχάριστη θέση να πω πως χθες (11/3) ολοκληρώθηκε στο δημοτικό σχολείο Αθηένου – είναι το πρώτο από τα 405 σχολικά κτήρια τα οποία θα συνεχίσουν κάθε μέρα να γίνονται. Μέχρι τον Μάρτιο του 2022 θα ολοκληρωθεί το έργο». 

«Είναι μια συμφωνία του Υπουργείου Παιδείας με την ΑΗΚ, την οποία ευχαριστούμε για τη συνεργασία. Από τον Αύγουστο που βγήκαν οι προσφορές μέχρι τον Μάρτιο του 2022 θα δώσουμε πράσινη ενέργεια σε 405 σχολικά κτήρια. Αυτά τα 405 προστίθενται σε άλλα 114 που ήδη υπάρχουν. Τα έχει κάνει το Υπουργείο στο πλαίσιο αναβαθμίσεων των σχολικών κτηρίων. Άρα λοιπόν 520 περίπου σχολικά κτήρια θα παράγουν την ενέργεια τους. Αυτό κάνει τα σχολεία μας αυτάρκη, αλλά ταυτόχρονα περνάμε από τη θεωρία και την διδασκαλία στην πράξη, γιατί βεβαίως στα σχολεία εμπεδώνεται η περιβαλλοντική συνείδηση στα παιδιά με διάφορα μαθήματα και δραστηριότητες».

«Είναι πολύ σημαντικό. Πράσινη ενέργεια για να προσαρμοστούμε στα μηνύματα της εποχής. Για Να συμβάλουμε στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Αλλά νομίζω ότι τα σχολεία τα οποία μάλιστα θα παράγουν ενέργεια και τους καλοκαιρινούς μήνες που δεν καταναλώνουν, θα συμβάλουμε με αυτό τον τρόπο σε μία καλύτερη διαχείριση των πόρων. Άρα λοιπόν είναι ένα πολύ καλό έργο, όπως και άλλα έργα που κάνουμε αυτή την εποχή και για την υλικοτεχνική υποδομή και τεχνολογικό εξοπλισμό των σχολείων. Θα ανακοινώσουμε εντός των ημερών και κάποια πράγματα για την ψηφιακή τεχνολογία. Προσπαθούμε όσο είναι δυνατόν να προσαρμόζουμε, να αναβαθμίζουμε το σχολείο και να δούμε την εποχή μας». 

Για το πως Υπουργείο και σχολεία αντιμετωπίζουν την πανδημία

«Έπρεπε να ληφθούν κάποια μέτρα για να ενισχύσουμε τα μέτρα προστασίας. Θα πρέπει να κάνουμε υπομονή. Δυστυχώς βλέπουμε ότι τα πράγματα εξακολουθούν να είναι δύσκολα. Εμείς στον χώρο της εκπαίδευσης έχουμε συνηθίσει να προσαρμοζόμαστε. Ευτυχώς έχουμε τη συνεργασία και των γονέων και των εκπαιδευτικών. Κανένας δεν είναι ευτυχής με αυτά τα μέτρα. Τα σχολεία μας δοκιμάζονται όλο αυτό τον καιρό. Κάνουμε ότι μπορούμε και με την τεχνολογία αλλά και με επανασχεδιασμό της οργάνωσης της σχολικής χρονιάς. Ιδιαίτερα στα Γυμνάσια τα οποία από τις παραμονές των Χριστουγέννων έχουν στερηθεί την φοίτηση με φυσική παρουσία. Θα πρέπει όμως να κάνουμε υπομονή. Κάποιες βδομάδες μένουν, λίγοι μήνες για να έχουμε την οριστική λύση». 

«Ήδη στη Μέση Εκπαίδευση. Στα λύκεια και τις τεχνικές σχολές θα ανακοινωθεί το πρόγραμμα των εξετάσεων, εκεί όπου υπάρχουν εξετάσεις. Θα ανακοινωθεί μετά το τέλος του μήνα, αρχές του επόμενου μήνα και η περίφημη ύλη, την οποία βεβαίως περιμένουν με ανυπομονησία οι ενδιαφερόμενοι. Κάνουμε ότι μπορούμε για να ανταποκριθούμε στις ιδιαίτερες συνθήκες τις οποίες ζούμε». 

«Οι αποφάσεις στο Υπουργικό Συμβούλιο ήταν δύσκολες. Κανένας μας νιώθει ευτυχής όταν θα πρέπει να παρατείνουμε περιορισμούς, είτε ενδεχομένως να εφαρμόσουμε και κάποιους καινούργιούς. Για εμάς δεν είναι ικανοποιητικό το να έχουμε απώλειες στην εκπαίδευση, αλλά όταν δούμε ότι σε σχέση με άλλες χώρες (σ.σ. το κλείσιμο των σχολείων στην Ελλάδα) μπορούμε να λειτουργήσουμε περισσότερο τα σχολεία αυτό θα πρέπει να το αξιοποιούμε».

Για το θέμα των αντικαταστάσεων και το κατά πόσον έχουν καλυφθεί οι ανάγκες

«Βεβαίως. Δεν προκύπτει κανένα απολύτως θέμα. Απλά ακούω κάποιους οι οποίοι σχολιάζουν. Και να μου επιτρέψετε να πω εντελώς αδικαιολόγητα. Άλλες χρονιές μπορεί το πρώτο τετράμηνο να είχαμε μερικές εκατοντάδες αντικαταστάσεων. Φέτος κάναμε σχεδόν 4.000. Οι υπηρεσίες στο Υπουργείο, τα σχολεία έχουν οδηγίες, ενεργούν αμέσως. Η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας μας έχει εξυπηρετήσει. Μας έχει βοηθήσει. Τρέχουν και εκείνοι. Και κάνουμε αντικαταστάσεις. Τώρα αυτό που ακούτε είναι κατά τόπους εάν εμφανιστεί ένα φαινόμενο που κάποιος λείπει ξαφνικά μία ημέρα και η αντικατάσταση έρθει μετά από 1 ή 2 μέρες να ξεκινούν να σχολιάζουν. Πρέπει όλοι να αντιληφθούν ότι είμαστε σε πολιορκία από μία πανδημία. Οι ανάγκες έχουν πολλαπλασιαστεί. Προσωπικά είναι ικανοποιημένος από το πώς ανταποκρίθηκε το σύστημα και γίνονται οι αντικαταστάσεις. Κάναμε χιλιάδες αντικαταστάσεις επειδή είτε οι άνθρωποι είναι επαφές, χωρίς να φταίνε, κάποιο προσβάλλονται από τη νόσο. Είχαμε περιπτώσεις εκπαιδευτικών που ήταν γονείς με παιδιά σε φύλαξη. Είναι περίπλοκη η κατάσταση αλλά αναλόγως καταφέρνουμε μέχρι τώρα να ανταποκριθούμε. Να μην σας πω για παράδειγμα πως σε κάποια σχολεία. Για παράδειγμα στα νηπιαγωγεία έχουμε ειδικά φέτος ενισχύσει πολύ το προσωπικό, αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες και δίνοντας τους πρόσθετο προσωπικό για να μπορέσουν να εφαρμόσουν καλύτερα τα πρωτόκολλα».

Δείτε όσα ανέφερε στο Business Hour: