Τουρκία: Ετοιμάζει και δεύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Μεγάλα σχέδια για την εταιρία TOGG η οποία παίζει πλέον ανοιχτά ως προεκλογικό ατού του Ερντογάν

Η Τουρκία βρίσκεται εδώ και καιρό σε προεκλογική τροχιά, έστω και αν οι εκλογές είναι προγραμματισμένες να γίνουν τον προσεχή Ιούνιο. Στα πλαίσια της γενικότερης προσπάθειας του Ερντογάν να ανατρέψει την εις βάρος του κατάσταση εντάσσεται και η εκκίνηση της λειτουργίας του εργοστασίου που θα παράγει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Τουρκίας, το SUV της TOGG.

Στην 99η επέτειο από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας, το πρώτο εργοστάσιο στο Gemlik άνοιξε στις 29 Οκτωβρίου 2022 και ξεκίνησε η παραγωγή του μοντέλου SUV. Έως και 18.000 οχήματα πρόκειται να κατασκευαστούν εκεί το επόμενο έτος και ο κατασκευαστής σκοπεύει να αυξήσει την παραγωγή σε 175.000 μονάδες ετησίως μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.

Ο Ερντογάν ήταν καλεσμένος στην τελετή στην Προύσα, και όπως ήταν προφανές χρησιμοποίησε την ευκαιρία, μαζί με τις επιθέσεις εναντίον της Ελλάδας, να κάνει την προεκλογική του προπαγάνδα πάνω στο αυτοκίνητο. Ενώ ήδη ξεκίνησαν και οι πρώτες ενέργειες για την εξαγωγή του στην Ευρώπη, με πρώτη και πιο σημαντική αγορά εκείνη της Γερμανίας.

Εκτός όμως από το SUV που θα είναι η αρχική έκδοση του μοντέλου, οι Τούρκοι προχωρούν τα σχέδια και για ένα μεγάλο ηλεκτρικό sedan. Με αρκετά κοινά στοιχεία στην εμφάνιση, ιδίως στην μάσκα, μοιράζονται το ίδιο αρθρωτό δάπεδο αλλά από εκεί και πέρα υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις.

Στα πρώτα σχέδια της λιμουζίνας, η οποία έχει σχεδιαστεί και αυτή από το στούντιο Pininfarina, βλέπουμε ένα αυτοκίνητο με πολύ ισορροπημένη και σύγχρονη εμφάνιση πολλές εξελιγμένες τεχνολογίες, όπως για παράδειγμα οι κάμερες αντί για καθρέφτες. Δεν γνωρίζουμε ακόμα αν όλα αυτά θα βρίσκονται στο μοντέλο παραγωγής, πάντως τα τεχνικά του χαρακτηριστικά είναι εντυπωσιακά.

Οι Τούρκοι υποστηρίζουν ότι η τεχνολογία που χρησιμοποιούν είναι σε μεγάλο βαθμό δική τους, με εξελιγμένο ηλεκτρικό σύστημα και δύο επιλογές σε μπαταρίες που θα παρέχουν αυτονομία 300+ και 500+ χιλιομέτρων αλλά και πολύ γρήγορη φόρτιση.

Θα υπάρχει μία δικίνητη έκδοση με έναν κινητήρα στον πίσω άξονα και 203 ίππους και μία τετρακίνητη με δύο ηλεκτροκινητήρες και 404 ίππους. Στην πρώτη περίπτωση, το SUV της TOGG επιταχύνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα. η ταχύτερη έκδοση ολοκληρώνει την διαδικασία σε 4,8 δευτερόλεπτα.

Το εσωτερικό θα είναι ιδιαίτερα εξελιγμένο, με μεγάλους χώρους και πολύ σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον, με οθόνη και στην πλευρά του συνοδηγού αλλά και οθόνες στις κολόνες για τις κάμερες των καθρεπτών. με οθόνη και στην πλευρά του συνοδηγού

Το σχήμα της κεντρικής κονσόλας, η οποία έχει άλλη οθόνη αφής και ένα περιστροφικό κουμπί στην κάτω περιοχή, θυμίζει πιλοτήριο αεροπλάνου. Παράλληλα θα υπάρχουν λειτουργίες επαυξημένης πραγματικότητας για το σύστημα infotainment.

Ο επικεφαλής της TOGG Gürcan Karakas δήλωσε στην Γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, ότι η εταιρία έχει ήδη ξεκινήσει την προπαραγωγή. Στο πλαίσιο της «δοκιμής παραγωγής», η εταιρεία θέλει να τελειοποιήσει τις διαδικασίες παραγωγής της.

Μόλις η παραγωγή ξεκινήσει σε κανονικούς ρυθμούς, 4.300 εργαζόμενοι θα κατασκευάζουν 175.000 αυτοκίνητα ετησίως. Μέχρι το έτος 2030, υπολογίζεται ότι θα έχουν κατασκευαστεί πάνω από ένα εκατομμύριο TOGG.

Όλα αυτά μένει να αποδειχθούν και στην πραγματικότητα. Μέχρι τότε το μόνο που εξυπηρετούν είναι το εκλογικό άγχος του Ερντογάν και την ανάγκη του να εκλεγεί και πάλι πρωθυπουργός της Τουρκίας.

newsauto.gr