Τι ανακοίνωσε ο Τούρκος υπουργός ενέργειας, Φατίχ Ντονμέζ

Ο Τούρκος υπουργός ενέργειας, Φατίχ Ντονμέζ, ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει δημοπρασία για φωτοβολταϊκά 1 γιγαβάτ στα πλαίσια του σχεδίου τόνωσης της οικονομίας.

Αρχικά η δημοπρασία σχεδιαζόταν για τον περασμένο μήνα και αφορά έργα 10-50 μεγαβάτ σε 40 διαφορετικές περιοχές της χώρας. Εν τέλει προγραμματίζεται για το επόμενο τρίμηνο, τη στιγμή που η Τουρκία πρόσθσε 139 μεγαβάτ νέας ισχύος κατά το πρώτο τετράμηνο του έτους.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

"Ο προγραμματισμός της δημοπρασίας μπορεί να βοηθήσει την τουρκική αγορά φωτοβολταϊκών, η οποία τελεί υπό πίεση λόγω των περιορισμών για την πανδημία", δήλωσε σχετικά ο επικεφαλής της γερμανικής KRC Consulting, Χακί Καρατσογλάν.

Πηγή: Energypress.gr

 
1808
Thumbnail

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ευρωπαϊκή ΜΚΟ Transport & Environment (T&E), η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη χρήση του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου είναι η καλύτερη δυνατή τη δεδομένη χρονική στιγμή. Η ΜΚΟ ανέφερε στις 8 Ιουλίου ότι η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, και συγκεκριμένα του υδρογόνου, αποτελεί σημαντική λύση για όλους εκείνους τους τομείς μεταφορών οι οποίοι δεν έχουν εναλλακτική για τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος.

ad1mobile

Διαφαίνεται ότι οι βλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στρέφονται στην μεν στην προώθηση της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων από τις μεταφορές, ωστόσο οι περισσότερες προτάσεις επικεντρώνονται στην περαιτέρω χρήση των βιοκαυσίμων. Κατά την T&E, περισσότερο έμφαση θα πρέπει να δοθεί και στο υδρογόνο.

>>> Διαβάστε επίσης: Τέλος στην ηχορύπανση από τα τροποποιημένα οχήματα - Τι αλλάζει <<<

Όπως δήλωσε και ο William Todts, διευθυντικό στέλεχος της T&E, «Το υδρογόνο αποτελεί τον συνδετικό κρίκο για τη μείωση των ευρωπαϊκών εκπομπών άνθρακα από τα αεροπλάνα και τα πλοία, για τα οποία ακόμη δεν υπάρχουν επιλογές εξηλεκτρισμού. Τώρα, η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να δημιουργήσει νομικά πλαίσια, τα οποία θα παρακινούν τους αερομεταφορείς και τις ναυτιλιακές εταιρείες να χρησιμοποιούν καύσιμα μηδενικών εκπομπών συμπεριλαμβανομένων του υδρογόνου, της αμμωνίας και της συνθετικής κηροζίνης».

Η Τ&E υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη για χρήση τεχνολογιών υδρογόνου και στον κλάδο των οδικών μεταφορών. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ΜΚΟ στην ιστοσελίδα της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία αυστηρότερων προδιαγραφών έως το 2030 για την προώθηση του υδρογόνου και της χρήσης μπαταριών σε φορτηγά και λεωφορεία. Ωστόσο, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το γεγονός ότι η Επιτροπή αφήνει ένα ανοικτό παράθυρο για τη χρήση «μπλε» υδρογόνου, το οποίο παράγεται μέσω ορυκτών καυσίμων και ουσιαστικά δεν αποτελεί καθαρό καύσιμο.

ad2mobile

Τέλος, ο κ. Todts υπογράμμισε ότι «το υδρογόνο είναι τόσο (περιβαλλοντικά) καθαρό, όσο και η ενέργεια από την οποία παρήχθη, και η εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα απλώς καθυστερεί το decarbonization της οικονομίας, κάτι για το οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δεσμευτεί».

Πηγή: Energypress.gr

article 1