Δήμος Λευκωσίας: Απαντά στον Όμιλο Χ.Α. ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑ

Ο Όμιλος Παπαέλληνα αποφάσισε να παγώσει τα επενδυτικά του πλάνα στη Λεωφόρο Μακαρίου – Η απάντηση του Δήμου

Καμία αβεβαιότητα δεν υπάρχει, όπως αναφέρει ο Δήμος Λευκωσίας, ως απάντηση στον Όμιλο Χ.Α. Παπαέλληνα για την απόφαση του να «παγώσει» τα επενδυτικά του πλάνα στη Λεωφόρο Μακαρίου.  

Ο Δήμος, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, έχει πολλάκις ξεκαθαρίσει, πως η λύση που εφαρμόζεται είναι προσωρινή και δεν έχει στόχο να αλλάξει τον αρχικό σχεδιασμό.

Το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό του, σημειώνει ο Δήμος, υπογραμμίζοντας πως αναμένεται από τα αρμόδια Υπουργεία να προχωρήσουν με την δημιουργία του απαιτούμενου θεσμικού πλαισίου, ώστε το σύστημα ελέγχου της εισόδου εξουσιοδοτημένων αυτοκινήτων που προνοεί το σύστημα φωτοεπισήμανσης, να τεθεί σε λειτουργία. 

Παράλληλα σημειώνεται πως αναμένεται να ολοκληρωθούν και τα έργα επί της οδού Αναστασίου Λεβέντη, τα οποία θα ξεκινήσουν σε λίγες  εβδομάδες.

Ακόμη και σε αυτήν την μεταβατική περίοδο, όμως, με την προσωρινή λύση φαίνεται να επιτυγχάνεται ο στόχος της βιώσιμης κινητικότητας που αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα στο σύνολο του έργου, σημειώνει ο Δήμος Λευκωσίας, υπενθυμίζοντας πως α) οι 3 λωρίδες για αυτοκίνητα μειώθηκαν στη 1 β) δημιουργήθηκε λεωφορειολωρίδα γ) δημιουργήθηκαν πλατύτερα, ισοεπίπεδα πεζοδρόμια δ) φυτεύτηκαν δεντροστοιχίες ε) δημιουργήθηκε αριθμός μικρών πλατειών στ) μειώθηκε το όριο ταχύτητας (20km) κ.α.

Όλα τα παραπάνω, πέρα από το αυξημένο αίσθημα ασφάλειας των πεζών, έχουν αναβαθμίσει λειτουργικά και αισθητικά την οδό, καταλήγει στην ανακοίνωση του ο Δήμος.

Τι είχε ανακοινώσει ο Όμιλος Χ.Α. ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ

Να υπενθυμίσουμε πως ο Όμιλος Χ.Α. ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ γνωστοποίησε λίγο προηγουμένως με ανακοίνωση του την παγοποίηση των επενδυτικών του πλάνων επί της Λεωφόρου Μακαρίου, καθώς επρόκειτο να ανοίξει τρία καταστήματα και πιο συγκεκριμένα Beauty Line, Holland & Barrett, και το τρίτο θα αφορούσε νέο project καταστήματος καλλυντικών.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Ομίλου, ο λόγος είναι η αμφιβολία που έχει προκληθεί για τον τελικό σχεδιασμό του έργου, αφού όπως αναφέρει η πρόσφατη αλλαγή του αρχικού σχεδιασμού, με τη μονοδρόμηση και ελεύθερη διέλευση οχημάτων και τις επακόλουθες συνθήκες ανομίας και ανασφάλειας των πεζών, μεταβάλλει ριζικά και αρνητικά τα δεδομένα απόδοσης αξίας του έργου προς τους πολίτες

Αυτούσια η ανακοίνωση του Ομίλου Χ.Α. ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ: 

«Το φιλόδοξο-και πρωτοποριακό για τα κυπριακά δεδομένα-έργο ανάπλασης της Λεωφόρου Μακαρίου, στην Λευκωσία, σηματοδοτούσε μια τολμηρή παρέμβαση αναβάθμισης της λειτουργικότητας του κέντρου της πόλης και της ποιότητας ζωής.

Τουλάχιστον αυτό προέβλεπε η εγκεκριμένη μελέτη του έργου, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει σήμερα. Η πρόσφατη αλλαγή του αρχικού σχεδιασμού, με τη μονοδρόμηση και ελεύθερη διέλευση οχημάτων και τις επακόλουθες συνθήκες ανομίας και ανασφάλειας των πεζών, μεταβάλλει ριζικά και αρνητικά τα δεδομένα απόδοσης αξίας του έργου προς τους πολίτες.

Στο πλαίσιο αυτό και αξιολογώντας τις τελευταίες εξελίξεις, ο Όμιλος  Χ.Α.ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ αποφάσισε την παγοποίηση των επενδυτικών του πλάνων επί της Λεωφόρου Μακαρίου.

Σημειώνεται ότι η παρουσίαση, από τον Δήμο, του αρχικού σχεδιασμού της Ανάπλασης της Λεωφόρου Μακαρίου, προέβλεπε ένα σύγχρονο δρόμο που θα ενίσχυε τη βιώσιμη κινητικότητα του αστικού κέντρου.

Στη βάση αυτή, ο Όμιλος είχε καταρτίσει ένα  μεγάλο επενδυτικό πλάνο που περιλάμβανε τη δημιουργία τριών εμπορικών καταστημάτων: τα δύο εξ αυτών θα ανήκαν στις  αλυσίδες Beauty Line και Holland & Barrett, και το τρίτο θα αφορούσε νέο project καταστήματος καλλυντικών.

Η Λεωφόρος Μακαρίου θα εμπλουτιζόταν με εμπορικούς χώρους υψηλής αισθητικής, με πρωτοποριακές υπηρεσίες και μια ολιστική εμπειρία εξυπηρέτησης των καταναλωτών.

Η αμφιβολία που έχει προκληθεί για τον τελικό χαρακτήρα του έργου λόγω αλλοίωσης στην εφαρμογή της αρχικής μελέτης, η αβεβαιότητα για την επίπτωση στο ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας και η ανησυχία ενδεχόμενης μονιμοποίησης μίας ιδιαίτερα προβληματικής κατάστασης, έχουν οδηγήσει τον Όμιλο στη συγκεκριμένη απόφαση».
 

 
5448