Επάγγελμα Αεροσυνοδός. Θέλεις; Οι απαιτήσεις & τα προσόντα

Οι 10 πιο συνηθισμένες απαιτήσεις των αεροπορικών εταιρειών για να σε προσλάβουν ως αεροσυνοδό

Πολλοί και πολλές ονειρεύονται το επάγγελμα του/της αεροσυνοδού. Οπωσδήποτε πρόκειται για να ένα απαιτητικό επάγγελμα αλλά την ίδια ώρα συναρπαστικό. 

Ποιες είναι όμως οι απαιτήσεις και ποια προσόντα ζητούν οι αεροπορικές εταιρείες; Ακολουθούν οι 10 πιο συνηθισμένες απαιτήσεις των εταιρειών:


#1. Η ηλικία
Πολλές εταιρείες έχουν ως βασικό requirement την ηλικία όχι τόσο στο maximum όσο στο minimum. Για να μπεις στο επάγγελμα θα πρέπει να έχεις κλείσει τα 18 χρόνια, αλλά υπάρχει και η περίπτωση να απαιτούνται και τα 21, όπως π.χ. στην Emirates. Στον τομέα του corporate aviation (ιδιωτικά jets), το minimum συνήθως ξεκινά άνω των 25, για ευνόητους λόγους. Όσο για το maximum, αυτό συνήθως δεν αναγράφεται. Εδώ, χρησιμοποιείς τη δική σου κρίση. Aν θεωρείς ότι η ενέργειά σου και οι σωματικές σου δυνάμεις είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν ένα αρκετά στρεσογόνο αλλά και κουραστικό περιβάλλον, go for it!   

#2. Το ύψος 
Το πιο σύνηθες, αυτό δηλαδή που θα δεις να απαιτείται σαν προσόν στις περισσότερες εταιρείες του κόσμου, είναι το ύψος με τα χέρια στην ανάταση περίπου στα 212 cm. Αυτό έχει μία πολύ λογική εξήγηση: θα πρέπει να έχεις το ανάλογο ύψος, ώστε να μπορείς να ανοίγεις, να κλείνεις και γενικά να “κινείς” τα χέρια σου άνετα στα ντουλάπια πάνω από τα καθίσματα του αεροπλάνου (overhead bins). Οι εταιρείες, που δεν είναι τόσο αυστηρές με το ύψος, είναι συνήθως αυτές που έχουν μικρά αεροπλάνα. Το minimum ύψος είναι συνήθως είναι τα 150 cm.

#3. Το βάρος
Σχετικά με το βάρος ίσως να παρατηρήσεις ότι συνήθως δεν αναφέρεται στη λίστα των προσόντων αλλά προβληματίζεται αρκετός κόσμος με αυτό. Ωστόσο, αφήνεται στη δική σου κρίση, αν εσύ νιώθεις πως μπορείς να ανταποκριθείς στην εκπαίδευση (κολυμπώντας στην πισίνα, ανεβαίνοντας στη βάρκα ή πηδώντας από την τσουλήθρα), τότε μη θεωρήσεις εμπόδιο το βάρος. Η φυσική σου κατάσταση θα πρέπει να είναι αρκετά καλή σε ένα γενικότερο πλαίσιο.

#4. Εμφάνιση  
Οι αεροσυνοδοί είναι κανονικοί άνθρωποι και η πεποίθηση, ότι είναι super models ή κάτι αντίστοιχο, είναι πια ξεπερασμένη. Βγάλε από το μυαλό σου την εικόνα ενός μοντέλου με στολή και πάρε τα πάνω σου διαβάζοντας αυτό: όταν ακολουθήσεις τα standards της εταιρείας, το grooming line της. που απαιτεί κατά κάποιο τρόπο να είναι όλα τα μέλη του πληρώματος σχεδόν ίδια με τη στολή, θα δεις πως όλα τα υπόλοιπα είναι απλά παραπληροφόρηση. Αν είσαι διατεθειμένη/-ος να ακολουθήσεις τη γραμμή της εταιρείας -ίσως μία πιο συντηρητική γραμμή από αυτήν που ακολουθείς στην προσωπική σου ζωή- τότε θα είσαι μια χαρά. Εάν τα μαλλιά σου είναι ροζ, τότε ναι, θα πρέπει να τα αλλάξεις και αν νιώθεις πολύ rock και δε σου αρέσουν τα “ταγιέρ” ή τα συντηρητικά φορέματα με τον κότσο, τότε ίσως και να μη σου κάνει αυτή η δουλειά.

Σχετικά με τα αγόρια δεν επιτρέπεται το μούσι και όσο για το μουστάκι θα πρέπει να μη βγαίνει εκτός γραμμής στόματος. Οι φαβορίτες επίσης θα πρέπει να "μένουν" ψηλά. Καθαρό ξυρισμένο πρόσωπο και κοντά μαλλιά. 

#5. Tattoo & Piercing  
Εάν το τατουάζ σου είναι σε σημείο τέτοιο, όπου δεν καλύπτεται από τη στολή, τότε δυστυχώς θα έχεις πρόβλημα. Τατουάζ σε χέρια, αυχένα, αστράγαλο ή σε όποιο άλλο εμφανές από τη στολή σημείο του σώματος, σχεδόν πάντα απαγορεύονται. Και μάλιστα, στις μεγάλες εταιρείες (π.χ. στην Emirates) ελέγχονται και απαγορεύονται επίσης τα καλυπτικά make up και οι γάζες. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για το piercing. Εμφανές σκουλαρίκι επιτρέπεται μόνο στα αυτιά και όχι παραπάνω από ένα. Ω, θα σου πρότεινα να είσαι ειλικρινής. Δεν αρκεί να το καλύψεις μόνο εκείνη την ημέρα. 

#6. Φυσική κατάσταση
Θα διαβάσεις σε κάποιες εταιρείες πως απαιτείται, για παράδειγμα το κολύμπι ή η φυσική σου κατάσταση να είναι τέτοια, ώστε να μπορέσεις να ανταποκριθείς σε πολύωρη εργασία και μακρινές πτήσεις. Ισχύει. Είναι καλό για σένα να γνωρίζεις τις δυσκολίες του επαγγέλματος (κάνε μία επανάληψη εδώ) και τις απαιτήσεις των εταιρειών, ώστε να μπορέσεις να ανταποκριθείς. Το κολύμπι αποτελεί βασικό μέρος της εκπαίδευσής σου έτσι κι αλλιώς, οπότε θεωρείται δικαιολογημένα απαραίτητο προσόν. 

#7. Η εκπαίδευση
Θα πρέπει απαραιτήτως να έχεις απολυτήριο λυκείου και όποια άλλη πτυχιακή ή μεταπτυχιακή εκπαίδευση έχεις κάνει θα θεωρηθεί φυσικά ένα μεγάλο “συν”. Εάν έχεις παραβρεθεί ποτέ σε κάποιο σεμινάριο, έχεις εκπαιδευτεί στον τομέα του customer service ή έχεις πτυχίο στις τουριστικές επιστήμες, τον τομέα του φαγητού ή της νοσηλευτικής (οι μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου θα δεχτούν με χαρά μια τέτοια εκπαίδευση), χρησιμοποίησέ το σαν το ισχυρό σου χαρτί. Αυτά θα αναφέρονται έτσι κι αλλιώς με λεπτομέρεια στο βιογραφικό σου, το οποίο παρεμπιπτόντως μπορείς να ετοιμάσεις εύκολα, ακολουθώντας τα 6 βήματα εδώ. 

#8. Οι ξένες γλώσσες  
Απαιτείται άριστη γνώση αγγλικών σε όποια αεροπορική εταιρεία του κόσμου κι αν κάνεις αίτηση. Οποιαδήποτε άλλη γλώσσα θεωρείται επιπλέον προσόν. Έχε υπόψη σου ωστόσο, ότι σε εταιρείες με βάση τους χώρα, όπου τα αγγλικά δεν είναι η πρώτη γλώσσα, θα σου ζητηθεί να γνωρίζεις και την τοπική τους διάλεκτο (π.χ. στην Air France ή τη Norwegian). Θα πρέπει επίσης να σου πω στο σημείο αυτό, πως και πάλι θα πρέπει να είσαι ειλικρινής. Η γλώσσα, που έμαθες στην τρίτη γυμνασίου, αλλά δε θυμάσαι ούτε πέντε εκφράσεις από αυτήν, δεν είναι γλώσσα, που θα πρέπει να βάλεις στο βιογραφικό σου. Να βάλεις ΜΟΝΟ αυτές που γνωρίζεις σε καλό επίπεδο και να αναφέρεις ποιο είναι αυτό.

#9. Προσωπικότητα
Εδώ απαιτούνται τα βασικά: κοινωνικότητα, ευελιξία, υπομονετικότητα, αυτοπεποίθηση, προσαρμοστικότητα, ευγένεια, διπλωματία, συνέπεια, θετική ενέργεια και ικανότητα στη λήψη αποφάσεων, στη συνεργασία και στην επίλυση προβλημάτων. Σου φαίνονται πολλά ή νιώθεις πως δε μπορείς να αποδείξεις ούτε τα μισά; Κάπως έτσι ξεκινάμε όλοι. Την ημέρα της συνέντευξης δε μπορείς να αποδείξεις κάτι, μπορείς όμως να τους πείσεις ότι τα έχεις ή ότι είσαι ευέλικτος στις αλλαγές και τις νέες προκλήσεις. Εάν εσύ μέσα σου νιώθεις πως έχεις κάποια από αυτά τα χαρακτηριστικά -κάποια θα τα ανακαλύψεις στην πορεία της καριέρας σου- αλλά είσαι διατεθειμένος να αναπτύξεις και τα υπόλοιπα, τότε μπες στο interview με αυτή τη διάθεση και να ξέρεις πως αυτή η δουλειά αυτή με λίγη παραπάνω αφοσίωση, θα σε βοηθήσει να τα αναπτύξεις όλα.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief - Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

#10. Multi-tasking
Σου μίλησα στην αρχή για προσόντα, που μπορείς να ανακαλύψεις μόνος σου. Αυτό είναι ένα από αυτά. Είναι από αυτά που κερδίζεις μέρα με την ημέρα σε αυτό το επάγγελμα και το βάζω στο τέλος μιας που για μένα αυτό θα είναι το ισχυρό σου χαρτί. Ίσως και να μην το δεις στις λίστες με τις απαιτήσεις και τα προσόντα, ίσως και να μη σου το αναφέρουν καν στη συνέντευξη, ωστόσο να ξέρεις πως θα πρέπει να διαθέτεις μπόλικο από δαύτο. Multi-tasking λέγεται και θα σε βοηθήσει να ανταποκριθείς σε όλα αυτά, που θα χρειαστεί να κάνεις παράλληλα την ίδια στιγμή, όταν με το καλό μπεις στη δουλειά. Ξέχνα την καρεκλίτσα και το γραφειάκι σου, ξέχνα το "για το επόμενο 3ωρο θα ασχοληθώ μόνο με αυτό", ξέχνα το "κάνω αυτό που μου ζητήθηκε μόνο". Σε αυτή τη δουλειά, θα εκπλαγείς με τον ίδιο σου τον εαυτό, δε θα πιστεύεις ούτε και εσύ ΠΟΣΑ πράγματα καταφέρνεις να κάνεις παράλληλα. 
Πηγή: Maryhop

>>> Θέσεις εργασίας σε Κύπρο και Εξωτερικό; Εδώ <<<