Φεστιβάλ Παν. Κύπρου: Ήχοι Μεσαίωνα στην αυλή της Αξιοθέας

H αυλή της Αξιοθέας γέμισε με μεσαιωνικούς ήχους και απόηχους από Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία

Στην αυλή της Αξιοθέας, όπου πριν από 23 χρόνια πρωτακούστηκε ζωντανός ο μεσαιωνικός και δυνάμει αναγεννησιακός λόγος του Λεοντίου Μαχαιρά, εφτά νέοι μουσικοί, με βαθιά μουσική παιδεία και καλλιέργεια, και ειδίκευση σε μεσαιωνικά, αναγεννησιακά και παραδοσιακά όργανα (γοτθική άρπα, λύρα, σαντούρι, αναγεννησιακό και παραδοσιακό λαούτο, ούτι και παραδοσιακά κρουστά) έδωσαν ένα μοναδικό ρεσιτάλ Μεσαιωνικής Ευρωπαϊκής Μουσικής, με τίτλο «Ήχοι του Μεσαίωνα στην Αυλή της Μεσογείου».
 
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Πολιτιστικού Κέντρου Πανεπιστημίου Κύπρου, η αυλή της Αξιοθέας γέμισε με μεσαιωνικούς ήχους και απόηχους από Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, συνδυασμένους με τις μουσικές παραδόσεις της Ανατολικής Μεσογείου.
 
Επίκεντρο η άνθιση που παρατηρήθηκε στην Κύπρο τον 15ο αιώνα, όπως αυτή διασώζεται στην πολύτιμη συλλογή του γνωστού ως «Κώδικα του Τορίνο» (Turin Codex MS J.II.9) που δημιουργήθηκε στην αυλή των Λουζινιανών στη Λευκωσία.
 
Η Κύπρια υψίφωνος και μουσικός Κρίστια Μιχαήλ, η οποία ίδρυσε και διευθύνει το Ensemble Cantara, στη συναυλία της Αξιοθέας, εκτός από τις εξαίρετες ερμηνείες της, έδωσε και τη δυνατότητα να απολαύσουν οι παρευρισκόμενοι τους ήχους της γοτθικής άρπας. Μαζί της στην Αξιοθέα ήσαν η Έλλη Αλωνεύτου (φωνή), η Νίκη Ανδρονίκου (αναγεννησιακό και παραδοσιακό λαούτο), η Βερόνικα Αλωνεύτου (σαντούρι), ο Γιάννης Κουτής (ούτι και duduk), ο Ζαχαρίας Σπυριδάκης (λύρα) και ο Μάριος Σολωμού (παραδοσιακά κρουστά).
 
Το Ensemble Cantara, το οποίο εξειδικεύεται σε μεσαιωνικούς ύμνους, χορούς και τραγούδια, γρηγοριανά μέλη, μουσική των τροβαδούρων, παραδοσιακές μελωδίες της Δύσης και της Ανατολής, συνιστά με την παρουσία και την καλλιτεχνική του δράση, μίαν ουσιαστική κατάθεση στον τομέα του ποιοτικού πολιτισμού.
 
Πρόκειται για μια δημιουργική πρωτοβουλία που φέρνει αισιοδοξία σε μίαν εποχή που έχει ανάγκη την ανακάλυψη και την ανάδειξη των αυθεντικών πηγών του πολιτισμού της.