Μήνυμα στο προσωπικό της Τράπεζας Κύπρου απέστειλε ο CEO της

Το «ευχαριστώ για όλα» του Πανίκου Νικολάου στο προσωπικό της Τράπεζας Κύπρου / Ικανοποιημένος από την πορεία

Μήνυμα στο προσωπικό της Τράπεζας Κύπρου απέστειλε ο CEO της Τράπεζας, Πανίκος Νικολάου, στο οποίο «ευχαριστεί για όλα» τους συναδέλφους του, ενώ παράλληλα προχωρά και σε μια ανασκόπηση για την χρονιά που πέρασε. 

>>> Διαβάστε σχετικά: Μείωσε τους κινδύνους στον ισολογισμό της η Τράπεζα Κύπρου <<<

Ο κ. Νικολάου μεταξύ άλλων, σημειώνει, πως η πανδημία απείλησε τους στόχους της τράπεζας, ωστόσο δεν κατάφερε να τους ανατρέψει, σημειώνοντας παράλληλα πως η Τράπεζα Κύπρου έκλεισε μια δύσκολη χρονιά, έχοντας ισχυρά κεφάλαια και μειώνοντας σημαντικό το ρίσκο της. 

Μάλιστα, ο CEO της Τράπεζας Κύπρου έκανε αναφορά και στην μείωση των ΜΕΔ της Τράπεζας από 30% σε 16% μετά την πώληση δανείων τους, ενώ παράλληλα σημειώνει ως επιτυχία ότι η Τράπεζα κατάφερε εν μέσω πανδημίας να παραχωρήσει δάνεια αξίας 1,4 δις ευρώ. 

Όσον αφορά την έξοδο από το μορατόριουμ ο κ. Νικολάου σημειώνει πως χάρη στις προληπτικές κινήσεις για στήριξη των πελατών τους, αυτό βαίνει καλών, υπενθυμίζοντας ταυτόχρονα πως δόθηκε αναστολή δόσεων σε περισσότερο από 25.000 πελάτες για δάνεια αξίας 5,9 δις.

Ο κ. Νικολάου κλείνει το μήνυμα του κάνοντας αναφορά και στον αριθμό των ψηφιακά ενεργών πελατών τους, που ξεπέρασε το 75%, με το 85% των συναλλαγών της Τράπεζας να γίνεται ηλεκτρονικά, ενώ 300.000 ενεργοί χρήστες χρησιμοποιούν Internet & 

Δείτε αυτούσιο το μήνυμα του προς το προσωπικό:

Αγαπητοί συνάδελφοι, 

Οι στρατηγικές αναλύσεις έδειχναν πως το 2020 θα ήταν η χρονιά που θα κρίνει την γενικότερη πορεία της οικονομίας, αλλά και της Τράπεζας Κύπρου πιο συγκεκριμένα. Οι στόχοι που τέθηκαν ήταν επιθετικοί, με τελικό στόχο να ολοκληρωθεί η χρονιά με τρόπο που να μας επιτρέπει να μπούμε σε μια νέα, φρέσκα, διαφορετική δεκαετία με το κατάλληλο όραμα και την απαιτούμενη φιλοδοξία.

Η Πανδημία απείλησε αυτή την πορεία, αλλά δεν κατάφερε τελικά να την ανατρέψει. Κλείσαμε την πιο δύσκολη χρονιά, έχοντας ισχυρά κεφάλαια και μάλιστα έχοντας μειώσει σημαντικά το ρίσκο της τράπεζας.

Το στοίχημα δεν κερδήθηκε μόνο επειδή τα ΜΕΔ  μειώνονται από 30% σε 16% με την ολοκλήρωση της πώλησης των δανείων μας. Μπορεί το 16%, με καθαρά ΜΕΔ στο 7% να φάνταζε εξωπραγματικό όταν το θέταμε σαν στόχο πριν δύο χρόνια, αλλά η επιτυχία ήταν άλλη. 

Καταφέραμε να παραχωρήσουμε €1,4 δις σε νέο δανεισμό σε πείσμα της Πανδημίας. Στηρίξαμε έτσι την οικονομία περισσότερο από ό,τι το υπόλοιπο τραπεζικό σύστημα και συμβάλαμε στην επανεκκίνηση της οικονομίας, με το πρόγραμμα #Restart.  Φυσικά, η πορεία συνεχίζεται και η οικονομία θα χρειαστεί επιπλέον στήριξη μέσα στο 2021. Ωστόσο, η εικόνα είναι πολύ ενθαρρυντική. Μάλιστα, η πορεία εξόδου από το μορατόριουμ μέχρι σήμερα βαίνει καλώς, χάρη και στις προληπτικές κινήσεις στήριξης των πελατών μας αλλά και στις δικές σας προσπάθειες. Δόθηκε αναστολή δόσεων σε περισσότερο από 25.000 πελάτες μας που αντιπροσωπεύει €5,9 δις δάνεια.

Πάνω από όλα, ο νέος δανεισμός της Τράπεζας, εστιάστηκε στον μικρομεσαίο, στον μικροαστό, στον μικρό επιχειρηματία και στο νοικοκυριό. Δεν πετύχαμε τον στόχο με μεγάλα πρότζεκτ υψηλού ρίσκου τα οποία σήμερα δείχνουν αδυναμίες, αλλά στηρίζοντας τον μέσο κύπριο και την απασχόληση.  Χορηγήσαμε πέραν του 50% των στεγαστικών δανείων στη χώρα.

Με αυτές τις κινήσεις, δηλαδή την μείωση των ΜΕΔ και τον φρέσκο δανεισμό, κλείνουμε μια καθόλου υποσχόμενη χρονιά, με ψηλή κεφαλαιακή επάρκεια, τον δείκτη TC στο 18.7%. Η ρευστότητά μας παραμένει ισχυρή και σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να την αξιοποιούμε προς όφελος της πραγματικής οικονομίας. Επιπλέον, η κάλυψη με προβλέψεις σήμερα στο 59%, πέντε μονάδες υψηλότερα από ό,τι το 2019, προσφέρει επιπλέον άνεση. Το γεγονός ότι καταφέραμε να μειώσουμε το ρίσκο χωρίς αυτό να έχει επίπτωση στα κεφάλαια μας, είναι από μόνο του μια επιτυχία για την οποία αξίζουν συγχαρητήρια στους συναδέλφους.

Πέρα από τα οικονομικά νούμερα, όμως, και η υπόλοιπή μας πορεία δικαιολογεί ικανοποίηση. Η στροφή στην νέα τεχνολογία δεν ήταν μόνο αλματώδης με νέες, φθηνότερες, ταχύτερες, ασφαλείς και άνετες υπηρεσίες για τους πελάτες μας μέσα από το σχέδιο #CYON. Επιπλέον, προσέφερε και στήριξη στην Πολιτεία, με κινήσεις όπως την ηλεκτρονική υπογραφή.

Ο αριθμός των ψηφιακά ενεργών πελατών μας ξεπέρασε το 75%. 85% των συναλλαγών της Τράπεζας γίνεται ηλεκτρονικά, ενώ έχουμε περίπου 300.000 ενεργούς χρήστες των Internet & Mobile Banking.

 Αναγνωρίζοντας την ευθύνη που έχει απέναντι στην κοινωνία, έχουμε και στηρίζουμε καθημερινά το δίκτυο #SupportCy, με το οποίο εμείς και 105 πελάτες μας μέλη, συμβάλλουμε στην άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων των νοικοκυριών, αλλά και στην στήριξη των αφανών ηρώων της Πανδημίας, όπως την υπηρεσία ασθενοφόρων, τους νοσηλευτές, τους εθελοντές και δημόσιους φορείς.

 Το 2021 δεν υπόσχεται να είναι πολύ πιο εύκολο από το 2020. Θα είναι όμως καλύτερο και οφείλουμε να συνεχίσουμε την πορεία που χαράξαμε πέρσι. Στα δύσκολα, καλούνται εκείνοι που μπορούν να στηρίξουν εκείνους που δυσκολεύονται. Θα είμαστε εκεί, με τα προγράμματα  #Restart, #CYON και #SupportCy για να συμβάλουμε ουσιαστικά στην επανεκκίνηση της οικονομίας, σε καλύτερες θέσεις εργασίας και στην επιτυχία του μικρομεσαίου, πάντα με γνώμονα μας το Κοινόν Κυπρίων.

Σας ευχαριστώ για όλα,

 Πανίκος Νικολάου