Το νέο τοπίο και πώς βλέπουν το μέλλον των media στην Κύπρο οι ηγέτες του χώρου

Έξι προσωπικότητες του χώρου των ΜΜΕ συζητούν για το μέλλον, τη νέα εποχή και τη διαφήμιση

Για το μέλλον των Μέσων Ενημέρωσης στην Κύπρο, μίλησαν οι επικεφαλής των μεγαλύτερων ομίλων της χώρας, στο 20ο Marketing, Advertising and Communication Conference, όπου μαζί με άτομα από το χώρο της διαφήμισης έδωσαν το δικό τους στίγμα για το μέλλον των παραδοσιακών μέσων.

Ο Γιώργος Μιχαήλ, CEO, IMH καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και ανοίγοντας τη σειρά τοποθετήσεων έθεσε το ερώτημα προς τους πανελίστες για το ποιο είναι το μέλλον των media στην Κύπρο προς συζήτηση. «Τα media στην Κύπρο θεωρώ κάνουν εξαιρετικές προσπάθειες και επενδύσεις, να εκμοντερνιστούν και σε νέες τεχνολογίες. Φεύγει ο όρος ‘παραδοσιακά’ και γίνονται απλά media».

Ο Theo Middleton, Executive Chairman, Digital Tree Group έδωσε τη δική του οπτική και ανέφερε ότι υπάρχει μία οριζόντια αλληλεπίδραση, η οποία γίνεται περισσότερο στο εξωτερικό αλλά και στην Κύπρο.

«Για εμένα υπάρχουν τρία είδη περιεχομένου-ηχητικό, οπτικό και γραπτό. Και πρέπει να παράγουμε από όλα», είπε, και πρόσθεσε ότι δεν υπάρχουν παραδοσιακά και νέα ΜΜΕ. «Όλοι κατευθυνόμαστε στο σημείο που ενώνονται όλα», τόνισε.

Στο ερώτημα για το πώς εξελίσσεται η σχέση των ΜΜΕ με τα διαφημιστικά γραφεία είπε ότι «αυτή η σχέση από transactional γίνεται πιο συνεταιρική και εξελίσσονται πιο έξυπνα προϊόντα. Αυτό θα συνεχιστεί να εξελίσσεται». Σε καταληκτικό του σχόλιο, αναφέρθηκε στο θέμα των μετρήσεων και τόνισε ότι στο μέλλον θα γίνουν αρκετές συγχωνεύσεις τόσο από πλευράς των media όσο και από πλευράς των διαφημιστικών.

Η Μυρτώ Μαρκίδου, CEO / Publisher, PHILELEFTHEROS MEDIA GROUP, στην πρώτη της τοποθέτηση ανέφερε ότι και τα παραδοσιακά μέσα μπορούν να παίξουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο στον τομέα της διαφήμιση της Κύπρου.

Στις δικές της διαπιστώσεις τόνισε ότι υπάρχει αρκετός δρόμος ακόμα για να προσαρμόσουμε τις καταναλωτικές συνήθειες, την ενημέρωση και τη διαφήμιση. «Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι δεν είναι οι 18-24 χρόνοι που είναι οι αγοραστές μας. Δεν μπορούμε να επιμένουμε ότι αυτή η κατηγορία είναι και η μοναδική», σχολίασε.

Η κ. Μαρκίδου, είπε ότι «οι ιστοσελίδες, είναι προεκτάσεις του παραδοσιακού έντυπου τύπου και μεταμορφώθηκαν στην ψηφιακή εποχή, και είναι μετρήσιμες».

Ο Χρύσανθος Τσουρούλης, CEO, Sigma TV / DIAS Media Group, μίλησε για τις δικές του ανησυχίες στο χώρο των media στην Κύπρο λέγοντας ότι «εμείς κατ’ επιλογή δεν είμαστε έτοιμοι να αποχαιρετίσουμε τα παραδοσιακά μέσα. Την ώρα που επενδύουμε στα νέα μέσα, επενδύουμε και στα παραδοσιακά».

Σχολίασε ότι όλα στη ζωή είναι εμπειρίες και ότι η τηλεόραση είναι μία εμπειρία. «Εγώ πιστεύω πάρα πολύ στη συμβατική τηλεόραση. Ακόμα και την ώρα που οι νεαροί, ενημερώνονται από το Facebook, καταναλώνουν κάτι που παράχθηκε στην τηλεόραση», είπε.

Ο ίδιος τάχθηκε υπέρ των συνεργειών μεταξύ των μέσων και των διαφημιστικών γραφείων. «Όλα τα μέσα ξεπέρασαν τις ασθένειες των ονομάτων και του ‘εγώ’. Είναι επιχειρήσεις που έχουν έσοδα και έξοδα. Αυτό επιβάλλει να λαμβάνουμε σωστές αποφάσεις» υπογράμμισε.

Ο Στέλιος Μαλέκος, Managing Director, Antenna Ltd, από πλευράς του αναφέρθηκε στην έλευση του διαδικτύου και πώς παλαιότερα θα επισκίαζε την παραδοσιακή τηλεόραση. «Είμαστε εδώ και συζητούμε το μέλλον της τηλεόρασης άρα δεν έχει φύγει» τόνισε.

Είπε ακόμη ότι οι νέοι παρακολουθούν την τηλεόραση, από διάφορες συσκευές και άρα «η τηλεόραση στο τέλος της ημέρας είναι μέσο παραγωγής περιεχομένου». Στο τελευταίο του σχόλιο είπε ότι «έχουμε πάψει να είμαστε creators και είμαστε data scientists».

Ο Πέτρος Πέτρου, CEO, Alpha Cyprus, είπε ότι η τεχνολογία έφερε τεράστια εξέλιξη, αλλά «η βάση παραγωγής περιεχομένου, παραμένει η ίδια. Υπάρχουν τα εργαλεία στα χέρια και το μεγάλο στοίχημα είναι πως τα χρησιμοποιείς. Δεν θέλω να το βλέπω σαν πρόβλημα ότι τα παραδοσιακά μέσα φτάνουν στο τέλος τους. Πρέπει να προσαρμοστούμε». Καταλήγοντας είπε ότι έχουν όλοι την υποχρέωση να συνεργαστούν περισσότερο.

«Θεωρώ ότι δεν πρέπει να υποτιμούμε τη δουλειά που γίνεται στα κυπριακά μέσα και τις διαφημιστικές. Δεν θα αργήσουμε να δούμε κυπριακή δουλειά στο Netflix. Πρέπει να δουλέψουμε σωστά για να έχει μέλλον αυτή η αγορά».
ΠΗΓΗ: INBUSINESS