Σημαντική ενημέρωση για την προστασία του κοινού εξέδωσε σήμερα (22/12) η Ελληνική Τράπεζα.
Σύμφωνα με την ενημέρωση από την Τράπεζα, τις τελευταίες μέρες έχει ενταθεί το φαινόμενο της αποστολής μηνυμάτων από επιτήδειους, οι οποίοι λένε ότι έχει μπλοκαριστεί ο λογαριασμός ή η κάρτα του πελάτη και πρέπει να πατήσει σε σύνδεσμο για να ξεμπλοκαριστεί.
>>> Διαβάστε επίσης: Gatzke: Κάνουμε την Τράπεζα του μέλλοντος – Κέρδη €200εκ το 2023 <<<
Όπως σημειώνει η Ελληνική, είναι πολύ σημαντικό οι πελάτες της Τράπεζας να ακολουθούν τα πιο κάτω βήματα:
- Οι πελάτες πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί και να μην εμπιστεύονται τους κωδικούς και τα προσωπικά τους στοιχεία σε κανέναν.
- Δεν δίνουμε ποτέ και σε κανέναν κωδικούς ή εμπιστευτικές πληροφορίες μέσω τηλεφώνου, ηλεκτρονικού μηνύματος ή SMS.
- Η Τράπεζα δεν θα ζητήσει σε καμία περίπτωση τέτοια στοιχεία μέσω τηλεφώνου ή ηλεκτρονικού μηνύματος.
- Οι πελάτες παροτρύνονται να αλλάζουν συχνά τους κωδικούς τους
- Επίσης πρέπει να βεβαιώνονται ότι η ιστοσελίδα που έχουν επισκεφθεί είναι έγκυρη.
- Οι πελάτες πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά τις ειδοποιήσεις που λαμβάνουν από την Τράπεζα στο κινητό τους (sms, push notification) ή μέσω Online Banking. Αν δεν έχουν πραγματοποιήσει τις ενέργειες που περιγράφονται δεν πρέπει να χρησιμοποιήσουν ή να μοιραστούν το OTP που έχει σταλεί στο κινητό τους.
Σύμφωνα με την Ελληνική, οι επιτήδειοι, προσποιούμενοι υπαλλήλους τραπεζικών ιδρυμάτων, προσπαθούν να αποσπάσουν προσωπικά στοιχεία και κωδικούς με διάφορους τρόπους όπως:
- Με ηλεκτρονικά μηνύματα ή SMS ζητούν κωδικούς, αριθμούς καρτών ή αριθμούς τραπεζικής, ακόμη και κωδικούς μιας χρήσης.
- Με τηλεφωνικές κλήσεις, ζητώντας κωδικούς και εμπιστευτικές πληροφορίες.
- Με ονομαστικά μηνύματα σε πελάτες.
- Με διαφημίσεις ή παραπλανητικά μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρουσιάζοντας τους πελάτες ως νικητές κάποιου διαγωνισμού και κατόπιν επικοινωνούν με τον πελάτη ζητώντας εμπιστευτικές πληροφορίες και κωδικούς.
Η Τράπεζα τονίζει ότι αν το κοινό λάβει κάποιο ύποπτο μήνυμα ή email θα πρέπει να επικοινωνήσει με το τηλεφωνικό κέντρο της Τράπεζάς του.