Purpose Communications: 9+1 προβλέψεις για τις PR τάσεις του 2023

Δείτε τις τάσεις στον κλάδο των Δημοσίων  Σχέσεων για τη χρόνια που μας έρχεται

Η τελευταία τριετία αποτέλεσε για τους επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων, σε όλους τους τομείς του κλάδου, μια ιδιαίτερη περίοδο προσαρμογής, εξέλιξης και αλλαγής, με σκοπό να διατηρήσουν τα brands των πελατών τους στο προσκήνιο. Αυτό, σε συνδυασμό με τις συνεχείς αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, την εισαγωγή και  διατήρηση της εξ αποστάσεως εργασίας και τις παγκόσμιες απειλές όπως τη γιγάντωση των fake news και της παραπληροφόρησης στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, καθίσταται σαφές ότι το 2023 θα είναι μια χρονιά που σίγουρα θα θυμόμαστε.

Ακολουθούν οι 9+1 προβλέψεις της Purpose Communications για τις τάσεις στον κλάδο των Δημοσίων  Σχέσεων για τη χρόνια που μας έρχεται:

1.    Οι επαγγελματίες του PR θα υιοθετήσουν περαιτέρω τη χρήση ποικίλων μεθόδων προσέγγισης και συνδεσιμότητας με την επιστράτευση διαφορετικών πλατφόρμων και μέσων παραγωγής περιεχομένου, όπως podcasts, newsletters και άλλα. Καθώς η φύση των επιλογών για τον κλάδο των δημοσίων σχέσεων εξελίσσεται και αλλάζει, οι επαγγελματίες θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν όλο και μεγαλύτερη γκάμα καναλιών, έτσι ώστε να διαπιστώσουν ποια είναι τα πιο σωστά και αποδοτικά για τους πελάτες τους.

2.    Η κοινωνική συνείδηση θα μεγαλώνει και θα γίνεται όλο και περισσότερο σημαντική για τους αγοραστές. Οι B2C και Β2B αγοραστές, ξεκάθαρα πλέον αναγνωρίζουν τις εταιρείες που εφαρμόζουν πρακτικές κοινωνικής συνείδησης. Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι το 46% των καταναλωτών πιστεύει πως οι εταιρείες χρειάζεται να λάβουν μεγαλύτερη ευθύνη αναφορικά με τον ρόλο τους στην κοινωνία, ενώ ένα 55% αναφέρει ότι είναι πολύ πιο πιθανόν να κάνουν μια αγορά από μια εταιρεία που επιδεικνύει ενσυναίσθηση και έχει έναν ξεκάθαρο σκοπό (purpose). Την ίδια στιγμή, αυτοί οι αγοραστές απαιτούν από τις εταιρείες να μην περιορίζονται απλά στην πληρωμή ενός ποσού ως ένδειξη «υπηρεσίας» σε έναν κοινωνικό σκοπό, αλλά να τον ενισχύουν με ουσιαστική δράση - να μην κάνουν δηλαδή απλά χρηματικές δωρεές και σχετικές αναφορές σε αυτόν τον σκοπό μια φορά τον χρόνο. Οι εταιρείες που ακόμα δεν έχουν επικοινωνήσει ξεκάθαρα τις κοινωνικές τους αξίες θα πρέπει να ανταποκριθούν άμεσα σε αυτό, ούτως ώστε οι PR προσπάθειες τους να πετύχουν. Οι περισσότεροι αγοραστές, πλέον, δεν προτίθενται να επιδείξουν την οποία ανοχή σε εταιρείες που δεν ακολουθούν το μονοπάτι της κοινωνικής ευθύνης. Απαιτούν να ξέρουν ότι οι εταιρείες με τις οποίες  συνεργάζονται κάνουν σκληρή δουλειά και εφαρμόζουν τις αξίες που διακηρύττουν - ειδικότερα όταν οι αξίες αυτές ενδεχομένως να λειτουργούν σε αντίθεση με την κύρια δραστηριότητα της εκάστοτε εταιρείας.

3.    Η Διαφορετικότητα, η Ισότητα και η Ενσωμάτωση θα έχουν ιδιαίτερη σημασία – ειδικότερα για τα brands που σκοπεύουν να κρατήσουν τους πιστούς τους πελάτες, αλλά και να προσελκύσουν καινούργιους – όπως Millenials και GenZ, που αυτή τη στιγμή αποτελούν περισσότερο από το 60% των B2B αγοραστών και θα χρειαστεί να τους διασφαλιστεί (από τις εταιρείες) ότι στηρίζουν τις δηλώσεις που κάνουν στα ΜΜΕ περί Diversity και Inclusion, με απτά αποτελέσματα. Οι όποιες προσπάθειες γίνονται από εταιρείες απλά και μόνο για να προβάλουν το DE&I, στο πλαίσιο ενός επιφανειακού PR  τρικ,  είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα γυρίσει σε μπούμερανγκ.

4.    Οι επαγγελματίες του κλάδου θα περιορίσουν τη μαζική αποστολή περιεχομένου (mass pitching) στα ΜΜΕ και θα επιδιώξουν την εξεύρεση πιο στοχευμένων ευκαιριών προβολής των πελατών τους, θέτοντας ως προτεραιότητα την ποιότητα, αντί την ποσότητα. Στο παρελθόν, οι επαγγελματίες του PR, δημιουργούσαν και διένειμαν περιεχόμενο μαζικά, σε όλα (ή σχεδόν όλα) τα διαθέσιμα Μέσα– αρκετά από τα οποία σε καμία περίπτωση δεν ευθυγραμμίζονταν με τους στόχους ή το κοινό των πελατών τους. Το 2023 όμως, τα δεδομένα αλλάζουν και οι επαγγελματίες του κλάδου θα πρέπει να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν περιεχόμενο που θα απευθύνεται στοχευμένα στο κοινό του κάθε Μέσου, προβάλλοντας τα ανάλογα μηνύματα των πελατών τους. Ακολούθως αυτά τα στοχευμένα κείμενα θα αποστέλλονται σε συγκεκριμένα ΜΜΕ που απευθύνονται στο κοινό-στόχος του κάθε πελάτη. Η εξειδίκευση θα παίξει σημαντικό ρόλο σε αυτή την τάση: Ποιότητα-έναντι-ποσότητας.

5.    Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ) θα βασίζονται περισσότερο σε εξωτερικούς συνεργάτες για τη δημιουργία περιεχομένου και την προώθηση άρθρων γνώμης/thought leadership, καθώς το προσωπικό πλήρους απασχόλησης συνεχίζει να συρρικνώνεται.

6.    Το 2023 αναμένεται η επαναφορά των κατ’ ιδίαν συνεντεύξεων από τα ΜΜΕ, εάν και εφόσον κρίνεται χρήσιμο, κυρίως σε περιπτώσεις εις βάθους αναλύσεων και συζητήσεων που αφορούν επίκαιρες ή/και αμφιλεγόμενες θεματικές.

7.    Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης θα συνεχίσουν να αποτελούν ίσως τον ταχύτερο τρόπο για τους επαγγελματίες του κλάδου της επικοινωνία, να προσεγγίζουν τους εκπροσώπους των ΜΜΕ.

8.    Οι διαχρονικές συνεργασίες με influencers θα γίνουν ολοένα και περισσότερο επωφελείς για τα brands. Αν είναι εφικτή η εξεύρεση ενός influencer που είναι σωστός για ένα brand – κάποιος/α που επικοινωνεί με το κοινό που (το brand) στοχεύει, και εμπνέει εμπιστοσύνη στους followers του, διατηρώντας καλό engagement σε τακτική βάση, τότε ενδεχόμενος να μπορεί να κάνει θαύματα όσον αφορά τις PR προσπάθειές.

9.    Οι αναγνώστες θέλουν αυθεντικότητα περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ειδικά σε μια εποχή που η ένταση των fake news αυξάνεται. Η ευθυγράμμιση με αυτή την τάση στις δημόσιες σχέσεις από τις εταιρείες, μέσα στο 2023, ενδεχομένως να προϋποθέτει κάποιο χρόνο για επανεξέταση της εταιρικής τους φωνής: «Η φωνή μας είναι όντως αυθεντική σε αυτά που πιστεύουμε και υπερασπιζόμαστε;» «Μήπως χρειάζεται κάποιου είδους εξέλιξη;», «Μεταδίδεται ξεκάθαρη και ακέραια μέσα από τις πλατφόρμες που χρησιμοποιούμε στο επικοινωνιακό μας matrix;»

10.    Τα brands θα σταματήσουν να βασίζονται μόνο στην προώθηση των μηνυμάτων τους μέσα από πληρωμένο ή μη περιεχόμενο. Αντιθέτως, θα αλλάξουν τρόπο προσέγγισης και θα επικεντρωθούν στη δημιουργία και δικών του Μέσων. Αυτό συμπεριλαμβάνει αρθρογραφία σε blogs, newsletters και αναρτήσεις στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης μέσα από τα προσωπικά κανάλια της κάθε εταιρείας. Ο στόχος των «ιδιόκτητων Μέσων» είναι έτσι ώστε η κάθε εταιρεία να φτάσει στο επιθυμητό της κοινό, οργανικά. Επιπλέον η εν λόγω προσέγγιση είναι απολύτως ελεγχόμενη και επιτρέπει στην κάθε εταιρεία να εκφράσει τις αξίες και την αποστολή της με τους όρους που η ίδια θέλει.

Το 2023 θα είναι εδώ πριν το καταλάβουμε. Είναι η εταιρεία σας έτοιμη για το επερχόμενο PR; Η Purpose Communications, το νέο, ανεξάρτητο γραφείο στρατηγικής επικοινωνίας, με ένα εκτενές δίκτυο συνεργατών ανά το παγκόσμιο, προσφέρει μια ποικιλία εξατομικευμένων υπηρεσιών, όπως Corporate Reputation & Brand Purpose, Executive Profiling & Thought Leadership, ESG & Sustainability, Strategic Media Relations, Multi-platform brand storytelling & messaging, Advocacy & Campaigning, Stakeholder engagement, Specialised Events, Insight & Analysis. Προσαρμοσμένες για να ταιριάζουν στις συγκεκριμένες ανάγκες κάθε πελάτη, οι εν λόγω υπηρεσίες, βάζουν τις επιχειρήσεις στο επίκεντρο της διαμόρφωσης των πιο σημαντικών συζητήσεων του σήμερα, με πραγματικό αντίκτυπο μέσω του σκοπού τους.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα ΕΔΩ.