RCB: Οι Υπηρεσίες Ψηφιακής Τραπεζικής και τα προϊόντα της

«Είναι πολλές οι ψηφιακές υπηρεσίες της RCB Bank και στόχο έχουν να προσφέρουν όσο περισσότερα κανάλια πληρωμών»

*Χορηγός Business Hour By Brief η RCB Bank

ΓΡΑΦΕΙ Η
ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Η RCB Bank έχει επικεντρωθεί στην ψηφιακή τραπεζική και σε τέτοιου είδους υπηρεσίες, αποδοχής καρτών και ηλεκτρονικών πληρωμών για να βοηθήσει τους επιχειρηματικούς της πελάτες προς τη δική τους ψηφιακή μετάβαση και προσαρμογή στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών και γενικότερα της αγοράς σημείωσε ο Χάρης Ξενοφώντος, Επικεφαλής , των υπηρεσιών αποδοχής καρτών και ψηφιακών πληρωμών της RCB BANK., ο οποίος βρέθηκε καλεσμένος την Δευτέρα (20/12) στην εκπομπή Business Hour By Brief.

Υπηρεσίες Ψηφιακής Τραπεζικής

Ο κ. Ξενοφώντος, αναφερόμενος στην ψηφιακή τραπεζική, σημείωσε ότι η μετάβαση προς την ψηφιοποίηση ήδη συμβαίνει, παρακολουθούμε δηλαδή καθημερινά την μετάβαση από την παραδοσιακή τραπεζική στο κατάστημα μιας Τράπεζας να διεκπεραιώνει κάποιος τις συναλλαγές του και τις καθημερινές τραπεζικές ανάγκες μέσω mobile banking, online banking και γενικότερα το σύστημα τραπεζικής εξ αποστάσεως.

Από εκεί και πέρα, πρόσθεσε, η κάθε επιχείρηση έχει ανάγκη μια στρατηγική που περιλαμβάνει τις δικές της ψηφιακές ανάγκες και εκεί επικεντρώνεται η RCB Bank, στους επιχειρηματικούς πελάτες. Μέρα με την μέρα η τεχνολογία αλλάζει και η κάθε επιχείρηση χρειάζεται το δικό της μετασχηματισμό για να κάνει το πέρασμα στον ψηφιακό κόσμο.
 
Επομένως, ανέφερε ο κ. Ξενοφώντος,  η RCB Bank έχει επικεντρωθεί σε τέτοιου είδους υπηρεσίες, αποδοχής καρτών και ηλεκτρονικών πληρωμών για να βοηθήσει τους επιχειρηματικούς της πελάτες προς τη δική τους μετάβαση και προσαρμογή στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών και γενικότερα της αγοράς.
 
Υπηρεσίες Αποδοχής Καρτών

Όπως εξήγησε η υπηρεσία Αποδοχής Καρτών, στην ουσία περιλαμβάνει την απευθείας σύνδεση με τα συστήματα πληρωμών,  όπως η Visa, Mastercard, American Express, παρέχοντας τελευταίας γενιάς POS τερματικά, ή τη διασύνδεση ενός e-shop στο Payment Gateway της RCB, ώστε να αποδέχεται πληρωμές με κάρτες. «Άρα η RCB Bank βλέποντας ένα επιχειρηματικό πελάτη όχι μόνο προς το να προσφέρει υπηρεσίες όπως τις γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, π.χ. ένα δάνειο, καταθέσεις, πληρωμές (π.χ. εμβάσματα για τους προμηθευτές του), αλλά ταυτόχρονα είναι δίπλα στον επιχειρηματικό πελάτη μελετώντας εις βάθος ποια είναι η κύρια βασική δραστηριότητα της επιχείρησης, πώς κάνει τις πωλήσεις της, δηλαδή αν είναι ηλεκτρονικές ή τον τρόπο που δέχεται πληρωμές στα ταμεία και αναλύει όλους τους τεχνολογικούς παράγοντες στη διαδικασία αυτή στο να προσφέρει επιπλέον αυτοματισμούς για μια πολύ καλύτερη εμπειρία πληρωμής, ως προς την όλη εμπειρία εξυπηρέτησης των πελατών.
 
Υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου

Παράλληλα, αναφέρθηκε στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο, το οποίο όπως σημείωσε το βλέπουμε να εισχωρεί στην καθημερινότητα του καταναλωτή τα τελευταία χρόνια. Η RCB Bank προσφέρει λύσεις, πρόσθεσε, είτε ενώνοντας ένα e-shop ή κάποιο σύστημα μιας εταιρείας με το Payment Gateway της Τράπεζας, ώστε να αποδέχεται ο έμπορος online πληρωμές με κάρτες, επιτρέποντας με αυτό τον τρόπο στο καρτούχο να προσθέτει τα στοιχεία της κάρτας του εξ ’αποστάσεως, καθώς επίσης εφαρμόζουμε την πλέον σύγχρονη μέθοδο 'one click payment' με ασφαλείς τρόπους έτσι δεν χρειάζεται σε επαναληπτικές αγορές ο πελάτης να συμπληρώνει κάθε φορά τα στοιχεία της κάρτας του. 
Αναφέρθηκε ακόμα στην υπηρεσία 'SafePayLink',  όπου αποστέλλεται ένας μοναδικός σύνδεσμος μέσω email ή μηνύματος στο κινητό, και απευθύνεται στους εμπόρους οι οποίοι δεν έχουν ιστοσελίδα με τα προϊόντα τους αλλά επίσης επιθυμούν να διευκολύνουν τον πελάτη τους ,να κάνει πληρωμές online χωρίς να είναι παρόν.
 
Η Ψηφιακή στρατηγική της RCB Bank

Αναφερόμενος στην ψηφιακή στρατηγική της Τράπεζας με την οποία ασχολείται το τμήμα στο οποίο είναι επικεφαλής ο κ. Ξενοφώντος, σημείωσε ότι ξεκίνησαν πριν έξι χρόνια καθώς έβλεπαν ποια ήταν οι νέες τάσεις αλλά και ανάγκες της αγοράς.
Όπως βλέπουμε στο εξωτερικό, σημείωσε ο κ. Ξενοφώντος, υπάρχουν ήδη Τράπεζες που λειτουργούν μόνο ψηφιακά (Digital Banks), όπου από την πρώτη ημέρα δημιουργούν τον πελάτη τους μόνο ψηφιακά μέσα από εξειδικευμένες εφαρμογές και ψηφιακά πορτοφόλια.
Για να γίνει μια τέτοια μετάβαση στην Ψηφιακή Τραπεζική, εξήγησε και ειδικά για την RCB Bank που είναι μια Τράπεζα που επικεντρώνεται σε επιχειρηματικούς πελάτες,  λήφθηκε υπόψη η υλοποίηση τεχνολογικής υποδομής και κέντρου εκκαθάρισης πληρωμών με κάρτες με σκοπό την προσφορά όλων των ψηφιακών καναλιών και ψηφιακών επιλογών που χρειάζεται για επιτυχές λειτουργία ένας επιχειρηματικός πελάτης.

«Εστιάζουμε και στον καταναλωτή αλλά και στον επιχειρηματικό πελάτη και τον έμπορο προκειμένου να τους παρέχουμε λύσεις και διευκολύνσεις ώστε και οι ίδιοι να μπορούν να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους δικούς τους πελάτες », ανέφερε. 

Με αυτή την στρατηγική, πρόσθεσε, είμαστε πιο κοντά στους επιχειρηματικούς πελάτες και με το να προσφέρουμε "One Stop" λύσεις, έχοντας και τα τραπεζικά΄ συστήματα αλλά και τα συστήματα πληρωμών όλα μαζί, δημιουργούμε εύχρηστες λειτουργίες, προσφέρουμε αυτοματοποιήσεις, ευκολίες ακόμη και για τα Backoffice τμήματα τους ή τα λογιστήρια, όσον αφορά τις συναλλαγές (reconciliation), προσαρμοσμένες αναφορές, αλλά και συνδέσεις στο τραπεζικό σύστημα της RCB απευθείας από δικές τους εφαρμογές ή συστήματα.
Επομένως, σταδιακά,  η Ψηφιακή Τραπεζική και η Στρατηγική επεκτείνετε παρακάτω από το Online Banking. «Οι πελάτες πλέον ενώνονται με τα δικά τους συστήματα στα συστήματα της Τράπεζας», σημείωσε.

Ειδικότερα, αναφερόμενος στο πως λειτουργεί το τμήμα Υπηρεσιών Αποδοχής Καρτών ο κ. Ξενοφώντος, ανέφερε πως είναι ένα εξειδικευμένο κεντροποιημένο τμήμα και η βασική του λειτουργία είναι να χτίσει τα προϊόντα και υπηρεσίες, από την πρώτη ανάλυση, τις τεχνικές απαιτήσεις, μοντέλα τιμολόγησης, όλες τις διαδικασίες για την επιχειρησιακή ανάπτυξη, την επικοινωνία και συντονισμό με τα τεχνικά τμήματα ή marketing, risk management, compliance, backoffice operations και λειτουργούς εξυπηρέτησης πελατών ή ακόμα και τρίτους παρόχους. 

Επίσης, βασική λειτουργία του εν λόγω τμήματος είναι, η απευθείας επαφή και συνεργασία με τους πελάτες στο να προωθήσει τις υπηρεσίες, να τις προσαρμόσει ανάλογα και το όλο κομμάτι για την άψογη εφαρμογή, λειτουργία και υποστήριξη που χρειάζεται.
«Επειδή η τεχνολογία κινείται πολύ γρήγορα, όταν σκέφτεσαι digital, εξ υπακούει ότι πρέπει να σκέφτεσαι και να πράττεις γρήγορα».
Η ομάδα αυτή από την πρώτη ημέρα και συνεχίζοντας καθημερινά με πολύ γρήγορο ρυθμό, δημιουργεί επιλεκτικά ή παρουσιάζει νέα προϊόντα και υπηρεσίες, επεσήμανε. «Δεν προσφέρουμε απλά ένα τερματικό ή μια εφαρμογή και επαναπαυόμαστε», τόνισε.
 
Που ξεχωρίζει η RCB Bank
 
Στην ερώτηση πως διαφοροποιείται η RCB Bank σε σχέση με άλλες τράπεζες, σημείωσε ότι είναι θέμα προσέγγισης. Ειδικότερα, ανέφερε πως η ευελιξία στη δημιουργία νέων προϊόντων, η αξιοποίηση της τεχνολογίας στον μέγιστο βαθμό, οι νέες υπηρεσίες και η καινοτομία σε μια ιδέα η κάτι καινούργιο είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά της RCB Bank. Ένα τέτοιο παράδειγμα, είναι η δυνατότητα που δώσαμε στους καταναλωτές μέσα από τους εμπόρους πελάτες της RCB Bank, να μπορεί  μια υπεραγορά ή ένα αρτοποιείο ή ένα περίπτερο, να μπορεί να κάνει ανάληψη χρημάτων (cash withdrawal) από το μηχανάκι πληρωμής της, αντί να χρειάζεται να ψάχνει για ATM. Όλα αυτά τα καινοτόμα χαρακτηριστικά, τα δουλεύουμε καθημερινά και μάλιστα κάθε 2-3 μήνες έχουμε και κάτι καινούργιο, που αυτό μας ξεχωρίζει στην αγορά, ανέφερε ο κ. Ξενοφώντος.

Επίσης, ένα άλλο στοιχείο που διακρίνει την RCB Bank κατά τον κ. Ξενοφώντος, είναι το πόσο κοντά βρίσκονται με τον πελάτη. «Δουλεύουμε μαζί με τους πελάτες μας και παίρνουμε ανατροφοδότηση, προσφέροντας προσαρμοσμένες λύσεις και έχουμε προσωπική επαφή. «Κάθε πελάτης είναι συνεργάτης για μας και γινόμαστε μια ομάδα μαζί του, δηλαδή δουλεύουμε μαζί για να χτίσουμε μια νέα υπηρεσία», πρόσθεσε. Σε συνάρτηση με αυτό τόνισε ότι μέρος της επιτυχίας αυτής είναι τόσο η εξοικονόμηση χρημάτων αλλά κυρίως η σωστή καθοδήγηση έξυπνων επενδύσεων σε ψηφιακές λύσεις που θα επιφέρουν περεταίρω ανάπτυξη για τις επιχειρήσεις τους.  

Τι περιλαμβάνει η γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών της RCB Bank

Όσον αφορά τα ψηφιακά προϊόντα, κατά τον κ. Ξενοφώντος, αν εξαιρέσουμε τα πιο διαδεδομένα όπως το Online Banking, Μobile Βanking, παρουσιάσαμε από τους πρώτους το Android Digital Wallet, καθώς επίσης και το Apple Pay. Αυτό που ξεχωρίζει στη γκάμα μας είναι τα POS τερματικά, όπου αναβαθμίζουμε σε χρονιαία βάση με νέα μοντέλα τελευταίας γενιάς. Ακόμη, πρόσθεσε, παρέχεται η δυνατότητα να διασυνδεθεί το τερματικό ενός εστιατορίου με την ταμειακή μηχανή εξ’ αποστάσεως και να κλείσει ένα τραπέζι ή μια παραγγελία από το μηχανάκι πληρωμής της RCB Bank.
 
Επίσης, όπως σημείωσε, εξειδικευμένες λειτουργίες στο ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω του RCB Payment Gateway, το Pay By Link - δηλαδή η υπηρεσία SafePayLink, όπου ο μια επιχείρηση μπορεί να δημιουργήσει με μια φόρμα ένα Payment Link και να σταλεί π χ. στην Άννα για να κάνει την πληρωμή της. Για παράδειγμα κάποια ξενοδοχεία έχουν διασυνδέσει το σύστημα κρατήσεων τους με την εν λόγω υπηρεσία για να στέλνουν τον σχετικό σύνδεσμο στον πελάτη αυτόματα με την επιβεβαίωση της κράτησης τους για να προχωρήσει με την πληρωμή.
 
Επιπρόσθετα, στις υπηρεσίες της RCB Bank συγκαταλέγονται και τα Dynamic Currency Conversion σε 20 νομίσματα, η υπηρεσία Cash at POS, δηλαδή να μπορεί κάποιος να κάνει ανάληψη μετρητών στα ταμεία, κάτι που όπως είπε φαίνεται να  έχει μεγάλη ανταπόκριση.
 
«Είναι πολλές οι ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχει η RCB Bank και στόχο έχουν να προσφέρουν όσο περισσότερα κανάλια πληρωμών και ευκολία στους πελάτες», υπογράμμισε.
 
Παράλληλα, ο κ. Ξενοφώντος σημείωσε ότι τώρα χτίζεται η υπηρεσία Bill Pay Solution, με κύρια διαφορά ότι ο χρήστης θα μπορεί αυτόματα να παίρνει τις πληροφορίες για ένα τιμολόγιο ή εκκρεμής λογαριασμούς του, απευθείας από την ιστοσελίδα του εμπόρου ή εύκολα με ένα μήνυμα ή email , και να του επιτραπεί η δυνατότητα να κάνει πιο σύντομα την πληρωμή του.
Έπειτα, αυτοματοποιημένα θα ενημερωθεί το τμήμα λογαριασμών ή τιμολογίων της εταιρείας ότι πληρώθηκε αυτός ο λογαριασμός.
 
Tα success stories από το ψηφιακό ταξίδι της RCB Bank

Μεγάλη επιτυχία σε αυτό το ταξίδι είναι η δημιουργία αυτής της εξειδικευμένης ομάδας όπου έχει κερδίσει τον σεβασμό και την αναγνώριση από τους μεγαλύτερους και πιο σημαντικούς παίκτες της αγοράς.
«Είμαι περήφανος για το πόσο γρήγορα εξελίσσετε η ομάδα αλλά και την αποφασιστικότητα που την χαρακτηρίζει, ώστε να δημιουργεί ανελλιπώς και με επιτυχία να προσφέρει υψηλής ποιότητας λύσεις»,  ανέφερε σχετικά με τις επιτυχίες του ψηφιακού ταξιδιού της τράπεζας. «Είναι μια ομάδα, που εν μέσω πανδημίας, όταν όλοι κλείνονταν στα σπίτια τους, κατάφεραν να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τους πελάτες αλλά και να προσφέρουν και να αναπτύξουν καινούργια προϊόντα σε όλο και περισσότερους πελάτες, εξού και η εμφανές αύξηση του πελατολογίου μας.
 
Το μέλλον της ψηφιακής Τραπεζικής της RCB Bank

Αναφερόμενος στο μέλλον της τραπεζικής, υπογράμμισε ότι στο μέλλον ίσως να μην ονομάζεται πια τραπεζική, προσθέτοντας πως ακόμη και ο ορισμός ψηφιακή τραπεζική ενδεχομένως να αλλάξει. 
Ο κ. Ξενοφώντος εκτιμά μάλιστα ότι τα παιδιά που μεγαλώνουν σήμερα δεν θα γνωρίσουν την τράπεζα όπως την ξέρουμε μέχρι τώρα, π.χ. μια επίσκεψη σε ένα φυσικό κατάστημα ή τα μετρητά και πλαστικές κάρτες, καθώς ήδη τους βλέπουμε μέσο του online gaming να οδεύουν σε ένα Virtual κόσμο όπως το διαδεδομένο πλέον metaverse, τα NFTs κ.α.
Το μέλλον είναι καθαρά ψηφιακό, κατέληξε, όπου οι εύχρηστες, γρήγορες, ασφαλές πληρωμές θα κυριαρχούν.

Δείτε εδώ όσα ανέφερε στην εκπομπή Business Hour By Brief ο κ. Ξενοφώντος:

*Χορηγός Business Hour By Brief η RCB Bank

Ξένια Προδρόμου