Της Σταυριάνας Ναθαναήλ*
Ζούμε σε παράξενους καιρούς, με τον COVID-19 να έχει αλλάξει τις καθημερινές μας συνήθειες και να έχει επηρεάσει την οικονομία, τις επιχειρήσεις αλλά και την συμπεριφορά των καταναλωτών.
Είναι μια νέα τάξη πραγμάτων για τους marketers και τα brands συγκεκριμένα. Το πως θα διαχειριστούν την εικόνα τους αυτή τη στιγμή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο καθώς οι επιπτώσεις μπορεί να είναι άμεσες.
Η εύκολη λύση είναι η αποχή και η χειρότερη η άρνηση της κατάστασης. Το καλύτερο όμως που έχει να κάνει ένα brand όπως έχουμε πει ξανά και σε άλλες περιστάσεις είναι η ειλικρίνεια και η διαφάνεια.
Μόλις ανακοινώθηκαν τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης (lockdown), τα μεγαλύτερα brands, με καινοτόμες πρακτικές και δημιουργικές συνεργασίες άλλαξαν τα λογότυπά τους σε μια προσπάθεια να ευαισθητοποιήσουν το κοινό, αρχίζοντας τη δική τους COVID-19 καμπάνια ενημέρωσης.
Το McDonald's και η Coca Cola δείχνουν το social distancing στα logo τους και η IKEA καλεί τον κόσμο να δημιουργήσει ένα όμορφο και αναπαυτικό σπίτι για να περάσει την περίοδο της καραντίνας.
Coca-Cola: Staying apart is the best way to stay united by Mercado McCann
McDonald's: Golden Arches Separation
IKEA: I Stay Home by McCann
Αξιοσημείωτο πως διάφορα brands στην Κύπρο αξιοποίησαν δημιουργικά το lockdown είτε γεμίζοντας τα social media με θετικά μηνύματα, χρήσιμες συμβουλές είτε ακόμη με ενδιαφέρον και engaging content.
Louis Ivi Mare | Hotel | Paphos, Cyprus
View this post on InstagramA post shared by Louis Ivi Mare (@louisivimare) on Apr 6, 2020 at 7:34am PDT
Sudocrem Cyprus | Product
View this post on InstagramA post shared by Sudocrem Cyprus (@sudocrem_cy) on Apr 2, 2020 at 12:46am PDT
View this post on InstagramA post shared by Sudocrem Cyprus (@sudocrem_cy) on Mar 26, 2020 at 6:08am PDT
SHARK Energy Cyprus | Product
#BringINTheBeast κάνωντας λογοπαίγνιο με το motto τους το οποίο είναι #BOTB (Bring Out The Beast).
View this post on InstagramBring ̶O̶u̶t̶ In The Beast #LockdownMode
A post shared by SHARK Energy Cyprus (@sharkenergycy) on Apr 6, 2020 at 8:28am PDT
Έχουν επίσης δημιουργήσει μια καινούργια θεματική κατηγορία #KeepTheBeastAtHome ανεβάζοντας στα social media posts, δραστηριότητες, memes και παιχνίδια που μπορούν να παίξουν οι followers online και από το σπίτι.
View this post on InstagramCooking at home during the lockdown. #MasterChef #NotReally
A post shared by SHARK Energy Cyprus (@sharkenergycy) on Mar 30, 2020 at 11:00pm PDT
Δες περισσότερα παραδείγματα από άλλα brands στο εξωτερικό:
Burger King: Stay Home
NHS: Social Distancing by Typechap
Unsplash: Image distancing
Hyundai: Unpredictable by Innocean
*Success Manager, Digital Marketing (Opium Works)