Καθίζηση 20% στη μετοχή της Meta

Η Meta καλείται να διαχειριστεί μια σειρά προκλήσεων, από συρρίκνωση διαφημιστικών δαπανών έως οικονομική αβεβαιότητα

Βουτιά της τάξης άνω του 20% ετοιμάζεται να καταγράψει η μετοχή της Meta Platforms στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, μετά τα απογοητευτικά οικονομικά αποτελέσματα του γ’ τριμήνου. 

Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ζήτησε από τους επενδυτές… υπομονή έως ότου αποδώσει το στοίχημα του metaverse, ενώ ιδιαίτερη μνεία έκανε και στις ψηφιακές διαφημίσεις, οι οποίες βαίνουν μειούμενες σε Facebook, Instagram και WhatsApp.

>>> Διαβάστε επίσης: Wall Street: Οι «Big Tech» απογοητεύουν τους επενδυτές <<<

Όπως εξήγησε, οι δαπάνες της Meta είναι σημαντικά αυξημένες, εξαιτίας της χρηματοδότησης του φιλόδοξου project της επαυξημένης πραγματικότητας και της Τεχνητής Νοημοσύνης. Δυο τομείς, στους οποίους εδράζεται το μέλλον του τεχνολογικού κολοσσού. 

Οι επενδυτές, από την πλευρά τους, δεν φαίνεται προς το παρόν να έχουν την απαιτούμενη υπομονή, στέλνοντας τη μετοχή στο -61% από τις αρχές του έτους. Άλλωστε, το περιβάλλον των υψηλότερων επιτοκίων και της σφιχτής νομισματικής πολιτικής δεν ευνοεί τις τεχνολογικές μετοχές, όπως επιβεβαιώνει και η εικόνα του Nasdaq 100 (-31%).  

Σήμερα, ενδεικτικά, λίγο πριν το επίσημο άνοιγμα του αμερικανικού χρηματιστηρίου, η μετοχή της εταιρείας κατρακυλάει κατά 22% και «βουλιάζει» στα επίπεδα των 100 δολαρίων. Το βράδυ της Τετάρτης δε, είχε υποχωρήσει κατά ακόμη 5,6%. 

Στο γ’ τρίμηνο του 2022, τα έσοδα της Meta μειώθηκαν κατά 4,5% σε σχέση με πέρυσι, καταγράφοντας μόλις τη δεύτερη τριμηνιαία πτώση στην ιστορία της εταιρείας. Η πρώτη είχε σημειωθεί το ακριβώς προηγούμενο τρίμηνο (β’ τρίμηνο του 2022).  

Εξίσου αρνητικές είναι οι προοπτικές και για το δ’ τρίμηνο του έτους, με τη διοίκηση να περιμένει περαιτέρω συρρίκνωση των οικονομικών μεγεθών. Την ίδια στιγμή οι δαπάνες συνεχίζουν να αυξάνονται, καθώς εκτιμάται ότι θα φθάσουν έως τα 87 δισ. δολάρια στα τέλη του 2022, ενώ το 2023 ενδέχεται να ξεπεράσουν τα 100 δισ. δολάρια.  

Η Meta, όπως προαναφέρθηκε, καλείται να διαχειριστεί μια σειρά προκλήσεων, από τη συρρίκνωση των διαφημιστικών δαπανών έως την οικονομική αβεβαιότητα, η οποία προκαλείται από τα υψηλότερα επιτόκια της κεντρικής τράπεζας.  

Όμως, δεν είναι η μοναδική εταιρεία, η οποία διανύει δύσκολους καιρούς. Alphabet, Microsoft και Snap επίσης ανακοίνωσαν αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα, αντανακλώντας το ευρύτερο πρόβλημα του τεχνολογικού -και όχι μόνο- τομέα.  

Πηγή: Newmoney.gr