ΓΡΑΦΕΙ Ο
ΠΑΝΗΣ ΠΙΕΡΗ
Ο Κομφούκιος είπε “Διάλεξε μια δουλειά που αγαπάς και δεν θα χρειαστεί να δουλέψεις ούτε μία ημέρα στη ζωή σου”, έτσι τα τελευταία 20 χρόνια μια από τις “υπερδυνάμεις” μου στο εργασιακό κομμάτι είναι η έξυπνη δικτύωση που φέρνει απτά αποτελέσματα. Φυσικά το γεγονός ότι είμαι δημοσιογράφος και podcaster βοηθάει να μπορώ να ανοίξω πόρτες και να κάνω συναντήσεις που για άλλους είναι δύσκολο να τις πετύχουν.
Ένα συστατικό επιτυχίας της δουλειάς μου είναι το μεγάλο δίκτυο προσωπικών επαφών που έκτισα σε εκδηλώσεις, σεμινάρια και συνέδριο. Για να μπορέσει μια επιχείρηση ή ένας οργανισμός να επιτύχει και να επιβιώσει στις παγκόσμιες αγορές χρειάζεται έξυπνη δικτύωση. Έτσι σήμερα θέλω να μοιραστώ μαζί σας δέκα εισηγήσεις (tips) που θα σας βοηθήσουν να πετύχετε τους στόχους σας σε τεχνολογικά συνέδρια.
1. Αρχίστε να κάνετε tweets ανά 15 λεπτά. Χρησιμοποιήστε το twitter σαν εργαλείο συζήτησης για το συνέδριο, τα δημοφιλή hashtags του συνεδρίου για να μπείτε στην συζήτηση. Ακολουθήστε το κόσμο με τα καλύτερα tweets και στείλτε DMs να συναντήσετε συνέδρους που σας ενδιαφέρουν. Ρυθμίστε tweets για δημοσίευση κάνοντας tag ομιλητές και δημοσιογράφους.
2. Συνηθώς τα συνέδρια έχουν matchmaking εφαρμογές. Κάντε την έρευνα σας και επιλέξτε τους 10-20 επενδυτές ή πιθανους πελάτες ή συνεργάτες που θέλετε να γνωρίσετε. Στείλτε τους ένα σύντομο μήνυμα να κανονίσετε συνάντηση στο συνέδριο. Αν έχετε μια παρουσίαση ή booth τότε στείλτε ένα μήνυμα με λεπτομέρειες σε αυτούς που θελετε να σας επισκεφτούν.
3. Στην περίπτωση που έχετε booth τότε κάντε εσείς το πρώτο βήμα και μιλάτε στο κόσμο που περνάει από κοντά σας. Βρείτε ένα έξυπνο τρόπο να κτίσετε την πρώτη επαφή και να πάρετε τα στοιχεία του κόσμου που δείχνει ενδιαφέρον για τις υπηρεσίες ή το προιόν σας.
4. Στα μεγάλα τεχνολογικά συνέδρια όπως Web Summit ή Slush, οι επενδυτές έχουν κλειστούς χώρους και μπορούν να πάρουν φίλους τους μαζί. Αν γνωρίζετε κάποιο επενδυτή αρκετά καλά ζητήστε του να σας πάρει μαζί του σε αυτούς τους χώρους.
5. Σε συνέδρια που είναι τεράστια πχ Web Summit πρέπει να πάτε πάντα προετοιμασμένοι και να είστε συγκεντρωμένοι στους στόχους σας. Γενικώς προτιμάται πιο μικρά και invite-only συνέδρια αφού αυτοί που παίρνουν αποφάσεις δεν πάνε πλέον στα πολύ μεγάλα συνέδρια.
6. Χρησιμοποιήστε ένα εργαλείο πχ. Telegram, Slack να χτίσετε την κοινότητα σας. Ετοίμαστε ένα μήνυμα με σύνδεσμο. Κατά την συζήτηση σας με συνέδρους ζητάτε να ενωθείτε στο LinkedIn και μόλις σας κάνουν accept στείλτε το μήνυμα για να μπουν στην κοινότητα σας.
7. Αν έχετε προυπολογισμό δημιουργήστε μια παράλληλη εκδήλωση και καλέστε τον κόσμο, που θέλετε να γνωρίσετε, για ποτό και δικτύωση. Μην το κάνετε την τελευταία μέρα της εκδήλωσης διότι αρκετός κόσμος επιστρέφει στις χώρες του.
8. Αν θέλετε να γνωρίσετε κάποιους δημοσιογράφους τότε δείτε το twitter feed τους αν θα έρθουν στο συνέδριο και ζητήστε συνάντηση για να τους παρουσιάσετε το προιόν σας.
9. Το πιο σημαντικό. Χτίστε το elevator pitch σας των 60 δευτερολέπτων. Στόχος να δημιουργήσετε ενδιαφέρον και να κάνετε τον επενδυτή η πιθανό συνεργάτη να θέλει να μάθει περισσότερα.
10. Πάντα προσπαθήστε να κάνετε ποιοτική δικτύωση. Κτίσετε πραγματικές σχέσεις με επενδυτές και superconnectors της διεθνούς οικοσυστήματος των νεοφυών επιχειρήσεων.
Καλές επιτυχίες. Βάλτε σε πράξη τις πιο πάνω εισηγήσεις και θα δείτε αποτελέσματα.