H Κύπρος αποδεικνύεται ξανά, καλό δοκιμαστικό έδαφος για startups

ΓΡΑΦΕΙ Ο
ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΥΡΙΜΟΣ

Στο 5ο επεισόδιο του Future Talks, συστήσαμε την Threedium - μια startup εταιρεία με εξειδίκευση στους τομείς του augmented reality και του immersive 3D, η οποία έλαβε χρηματοδότηση δύο εκατομμύρια δολάρια απο κορυφαία Γερμανικά, Βρετανικά και Αμερικάνικα venture capital funds, έχει γραφεία σε Λονδίνο, Λευκωσία, Βελιγράδι και Κολωνία, και πελάτες όπως την Sainsbury’s, Disney, Rolex και πολλούς άλλους. CEO και συνιδρυτής της, ο Κύπριος Μάικ Χαραλάμπους.

Σε μια συνέντευξη με τον Μάικ, αναλύσαμε την πορεία της εταιρείας του, η οποία ξεκίνησε το 2015 με διαφορετικές βλέψεις. Αρχικά η Threedium (τοτε γνωστή ως Frenzi) έδινε την δυνατότητα σε διαφημιστικά γραφεία και άλλες εταιρείες να δημιουργούν και να εκδίδουν δικά τους banners, μέσω της πλατφόρμας Frenzi. Η τεχνολογική ανάπτυξη της Frenzi είχε γίνει μάλιστα στην Κύπρο σε συνεργασία με τοπικές εταιρείες όπως η Cocoon Creations (της οποίας την CTO είχαμε καλεσμένη μας στο προηγούμενο επεισόδιο). Με την πάροδο του χρόνου ο Μάικ και η ομαδα του, σε συνεργασία με την Modular (μια εταιρεία με την οποία εν τέλει συγχωνεύθηκαν για να δημιουργήσουν την Threedium), ξεκίνησαν να εισάγουν τρισδιάστατα και διαδραστικά στοιχεία διαφήμισης μέσα στα banner για να μετρήσουν την αντίδραση της αγοράς. Σε αυτό το χρονικό και κομβικό σημείο, πριν απο περίπου δυόμιση χρόνια, έγινε και μια μεγάλη ανατροπή.

Το 2018, σε συνεννόηση με τον όμιλο Πηλακούτα και την Digital Tree, η Threedium δημιούργησε ένα τρισδιάστατο μοντέλο του BMW X2, το οποίο έκανε την εμφάνιση του στις οθόνες των ανυποψίαστων αναγνωστών του Kerkida.net μέσω banner. Η διαδραστικότητα του banner, άφηνε τους χρήστες να δουν το αυτοκίνητο απο διαφορετικές γωνίες, να αλλάξουν το χρώμα του, να το μεγεθύνουν, όπως και άλλες διάφορες ενέργειες - χωρίς την ανάγκη οποιουδήποτε επιπλέον λογισμικού. Το αποτέλεσμα σίγουρα δεν ήταν αναμενόμενο. Συγκριτικά, το click-through-rate της συγκεκριμένης διαφήμισης ήταν πολλαπλάσια ψηλότερο απο άλλες διαφημίσεις του ίδιου αντικειμένου. 

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Εκείνη την στιγμή η Threedium πήρε δύο μεγάλες αποφάσεις. Πρώτον ότι θα επικεντρώνεται πλέον στον τομέα του 3D και Augmented Reality. Δεύτερον θα δοκίμαζε την τεχνολογία της στο εξωτερικό. Με τα αποτελέσματα της δοκιμής του Kerkida.net λοιπόν κέρδισε μετά απο μερικούς μήνες, συμβόλαιο με την Sainsbury’s. Όπως μας είπε με χιούμορ ο Μάικ “αν έπρεπε να γράψω ένα βιβλίο για το ταξίδι μας, σίγουρα θα υπήρχε ένα κεφάλαιο που θα ονομαζόταν Kerkida.net”.

Η Threedium απέδειξε για ακόμη μια φορά πως η Κύπρος όντως μπορεί να είναι καλή βάση ανάπτυξης και εκτόξευσης τεχνολογιών σε διεθνές επίπεδο. Το είχαμε ξαναδεί και μέσω της σύντευξης μας στο Future Talks με τον συνιδρυτή της Blend, όπως και μέσα απο την συζήτηση μας μαζί με τον επικεφαλή επιστήμονα

Μπορείτε να δείτε όλο το επεισόδιο της συνέντευξης με την Threedium εδώ.

*To Future Talks είναι νέα εβδομαδιαία εκπομπή στο Digital, με τον Μιχάλη Τυρίμο, που επικεντρώνεται σε θέματα καινοτομίας, startups και επενδύσεων. Προβάλλεται κάθε Τρίτη στις 12:05. Ο κύριος χορηγός της εκπομπής είναι το Cyta Fiber.
 

Μιχάλης Τυρίμος
 
1050