Κ. Δημητριάδου: Ανάγκη για καινοτόμα κουλτούρα από νεαρή ηλικία

H CEO της Kalys Solutions μιλά στην Brief για την εκπαίδευση, την επιχειρηματικότητα και τις ψηφιακές δεξιότητες

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 
ΣΤΟΝ ΠΑΝΗ ΠΙΕΡΗ

Αναμφισβήτητα, στις μέρες μας, η ανθρωπότητα βιώνει δύσκολες καταστάσεις με το μέλλον να μοιάζει αβέβαιο για όλους μας. Η πανδημία και ότι άλλο συμβαίνει στο κόσμο μάς έδειξε πόσο εύθραυστοι και απροετοίμαστοι είμαστε. 

Όλα αλλάζουν και για να βελτιώσουμε την ζωή μας πρέπει να επενδύσουμε σε ψηφιακές δεξιότητες, σε ένα νέο σχολείο και σε πιο καινοτόμες δράσεις. 

Η Brief συνομίλησε με την κα. Κάλια Δημητριάδου, CEO της Kalys Solutions, για την εκπαίδευση, την επιχειρηματικότητα, τις ψηφιακές δεξιότητες και άλλα πολλά. 

Κα. Δημητριάδου, πώς νομίζεις μπορούμε να φέρουμε την αλλαγή και την βελτίωση για τα παιδιά μας; 

Ο πλανήτης μάς φωνάζει δυνατά πως ήρθε η ώρα να δράσουμε και να ξανασκεφτούμε το μέλλον μας, στη βάση της κοινωνικής ευημερίας, χωρίς αποκλεισμούς, προς όφελος, όχι μόνο των σημερινών, αλλά και των μελλοντικών γενεών. Η εκπαίδευση καλείται για μια ακόμα φορά να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αντιμετώπιση των καθημερινών σύγχρονων προκλήσεων. Η αλλαγή θα έρθει μέσα από τα παιδιά μας, τους αυριανούς ενεργούς πολίτες μας. Η προσωπικότητα και οι αρχές τους θα καθορίσουν το μέλλον του κόσμου. Ας επενδύσουμε λοιπόν σε αυτά. 

Τι σχολείο πρέπει να δημιουργήσουμε; 

Ας δημιουργήσουμε ένα σχολείο που αποτελεί ένα χώρο δημιουργικότητας, καλλιέργειας προσωπικών και ψηφιακών δεξιοτήτων, επιχειρηματικής νοοτροπίας. Ένα χώρο όπου τα παιδιά θα μπορούν να χτίσουν την αυτοπεποίθηση τους μέσα από την ανάληψη δράσης, θα είναι ελεύθερα να δοκιμάσουν, να αποτύχουν και μέσα από την αποτυχία τους να μάθουν και να προσπαθήσουν πάλι.

Η νεολαία κατανοεί τι σημαίνει πρωτοποριακή και καινοτόμα ιδέα; 

Είναι αξιοσημείωτο το πως τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν τον κόσμο μας και να σκεφτούν πρωτοποριακές ιδέες οι οποίες να σέβονται το περιβάλλον και τον συνάνθρωπο τους. Αν δώσουμε στα παιδιά την ευκαιρία να εκφραστούν και να δημιουργήσουν, θα είναι η αρχή για ένα βιώσιμο μέλλον μέσα από καινοτόμες ιδέες που θα δώσουν λύσεις σε παγκόσμιες προκλήσεις. 

Ποια η άποψη σας για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και τι δράσεις πρέπει να γίνουν; 

Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί το πρώτο βήμα σε ένα ατελείωτο ταξίδι προς την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που μπορούν να εγγυηθούν ένα βιώσιμο μέλλον για τους σημερινούς μαθητές μας. Στην Κύπρο, οι ψηφιακές και επιχειρηματικές δεξιότητες δεν αναφέρονται ρητά στο αναλυτικό πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Και για να συμπεριληφθούν χρειάζεται μια εκ βάθρων μεταρρύθμιση η οποία  θα πάρει πολλά χρόνια για να γίνει πραγματικότητα στο δημόσιο σχολείο. 

Έτσι, προκύπτει η ανάγκη για διεξαγωγή δράσεων, οι οποίες να προσφέρουν στα παιδιά μας την ευκαιρία κατάκτησης ψηφιακών δεξιοτήτων. Παράλληλα, μέσω των δράσεων, τα παιδιά θα μπορούν να ανακαλύψουν και να εξερευνήσουν διαφορετικούς, καινοτόμους τρόπους σκέψης,  να βλέπουν πολλές προοπτικές, να μετατρέπουν τις ιδέες σε πράξεις και να μπορούν να προσαρμόζονται εύκολα στις αλλαγές. Είναι ζωτικής σημασίας να αρχίσουμε να καλλιεργούμε μια αίσθηση πρωτοβουλίας και επιχειρηματικής νοοτροπίας από νεαρή ηλικία, καθώς τα παιδιά διαθέτουν δημιουργική σκέψη, φαντασία και ενέργεια.  

Ποια η απόψη σας για τους εκπαιδευτικούς και τι ανάγκες έχουν; 

 Οι εκπαιδευτικοί, ο βασικός μοχλός του εκπαιδευτικού μας συστήματος. καλούνται να προβούν σε διδακτικές τομές ούτως ώστε να προσφέρουν στα παιδιά ευκαιρίες οι οποίες θα τους διαμορφώσουν στους αυριανούς ενεργούς πολίτες. Οι εκπαιδευτικοί έχουν ανάγκη από νέα, καινοτόμα εκπαιδευτικά εργαλεία διδασκαλίας που θα τους βοηθήσουν να υποστηρίξουν τις σύγχρονες ψηφιακές τάξεις που δεν περιορίζονται πια σε  μια αίθουσα διδασκαλίας. Ας υποστηρίξουμε λοιπόν τους εκπαιδευτικούς μας ως πολιτεία και ως πολίτες, ας τους εξοπλίσουμε με καινούργια εργαλεία που θα μπορούν να προσαρμοστούν στη διδασκαλία και στις ανάγκες της τάξης τους, αλλά ταυτόχρονα θα έχουν άμεση σχέση με την αγορά εργασίας και τις ανάγκες της. Έτσι, κανένας μαθητής δε θα στερηθεί γνώσης και δεξιοτήτων και θα  μπορεί μελλοντικά να ανταποκριθεί στις ανάγκες της πραγματικής ζωής. 

Που στοχεύει το Ευρωπαϊκό έργο Erasmus+ DIGITALIS-DIGITAL Innovation for young Students; 

Το Ευρωπαϊκό έργο Erasmus+ DIGITALIS-DIGITAL Innovation for young Students (2020-1-EL01-KA201-079029), στοχεύει στην καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων και της επιχειρηματικής νοοτροπίας, εστιάζοντας στους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μέσα από το έργο δημιουργήθηκε ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πλαίσιο και διδακτικό σενάριο, που πλαισιώθηκε από δραστηριότητες εντός της τάξης, επισκέψεις από επιχειρηματίες διαδικτυακά στην τάξη και ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι. 

 

Μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEAMERS, το προτεινόμενο μεθοδολογικό πλαίσιο του έργου DIGITALIS εφαρμόστηκε σε μαθητές ηλικίας 8-12 ετών. H ανταπόκριση ήταν πέραν της αναμενόμενης, μικροί μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς αγκάλιασαν το έργο και το σημαντικότερο ήταν ότι τα παιδιά πέρασαν όμορφα και μοιράστηκαν μαζί μας πρωτοποριακές ιδέες που μας έκαναν να νιώσουμε ότι το μέλλον όλων μας βρίσκεται σε καλά χέρια. Περισσότερες πληροφορίες για το έργο DIGITALIS υπάρχουν στην ιστοσελίδα του έργου πατώντας εδώ.

 

Πάνης Πιερή