Mastering the Art of Digital Marketing: Η τέχνη του να καταλάβεις το κοινό σου

Σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπως αυτό του digital marketing, ένας σημαντικός παράγοντας παραμένει σταθερός: H κατανόηση του τι πουλάς και σε ποιον απευθύνεσαι! Αυτός είναι και ο ακρογωνιαίος λίθος για κάθε επιτυχημένη στρατηγική marketing.

Του Σάββα Παπαπαρασκευά* 

Αν και όλοι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε διάφορες μεθόδους και τακτικές, η κατανόηση του ποιοι είναι οι πιθανοί πελάτες μας, τι τους αρέσει και πώς συμπεριφέρονται online, καθορίζει το εάν θα πετύχουμε να αυξήσουμε το engagement με το brand μας καθώς και τα conversions.

Γιατί λοιπόν είναι σημαντικό να καταλάβουμε το κοινό-στόχο; Πώς ακριβώς μπορούμε να αφουγκραστούμε τις ανάγκες του; 

Αυτά είναι τα δυο ερωτήματα που θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε, αναλύοντας σε συντομία τα πιο κάτω:

Ξεκινάμε! Η δύναμη των buyer personas

Πολύ σημαντική είναι η δημιουργία των buyer personas πριν την είσοδο της επιχείρησης ή του brand μας σε μία νέα αγορά ή ακόμα και για το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας. 

Οι buyer personas θα μας βοηθήσουν να απαντήσουμε σημαντικά ερωτήματα όπως:

  • Ποιος είναι ο ιδανικός καταναλωτής για ένα συγκεκριμένο προϊόν /υπηρεσία;
  • Που μπορώ να τον βρω;
  • Τι είδους πληροφορίες τον ενδιαφέρουν;
  • Τι είναι αυτό που θα τον κάνει να αποφασίσει να αγοράσει ένα συγκεκριμένο προϊόν / υπηρεσία;

Καταφέρνοντας να κατανοήσεις το κοινό σου σε τόσο βάθος, θα σου επιτρέψει να δημιουργήσεις εκστρατείες επικοινωνίας με μηνύματα που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τα θέλω και τις ανάγκες του κοινού-στόχου.

Content Marketing: Καλλιέργεια της σχέσης

Κατά την άποψη μου το content marketing θεωρείται ένα δυνατό εργαλείο για επικοινωνία των brands με τους καταναλωτές. Είναι σημαντικό να δημιουργούμε περιεχόμενο το οποίο οι users θα βρουν χρήσιμο και inspiring καθοδηγώντας έμμεσα τα μηνύματα που θέλουμε να στείλουμε στο κοινό-στόχο.

Πιο κάτω κάποιες στρατηγικές content marketing, που μπορείς να ξεκινήσεις άμεσα:

Blogging: Γράψε πρωτογενές υλικό μέσα από το οποίο θα οδηγήσεις την σκέψη του χρήστη προς την κατεύθυνση που θέλεις. Με αυτό τον τρόπο μπορείς να διαμορφώσεις το perception του χρήστη με αποτέλεσμα να γίνει πιο δεκτικός και να ακούσει αυτό που έχεις να του προτείνεις για λύση.

Video marketing: Η αύξηση του video τα τελευταία χρόνια αποτελεί αδιαμφησβήτητα το νούμερο ένα τρόπο κατανάλωσης περιεχομένου. YouTube, TikTok και Instagram στα καλύτερα τους! Δημιούργησε videos τα οποία έχουν storytelling, ουσία και απαντούν στα θέλω των καταναλωτών.

Podcasts: έχουν φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο καταναλώνουμε περιεχόμενο στη σημερινή ψηφιακή εποχή. Αυτό που συμβαίνει, είναι πραγματικά σπουδαίο με ραγδαία και συνεχόμενη αύξηση. Τα podcast είναι ένα συναρπαστικό μέσο που προσφέρει στους χρήστες την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, όπως ψυχαγωγία, εκπαίδευση, προσωπική ανάπτυξη και άλλα πολλά. Στην Κύπρο, ο εναλλακτικός αυτός τρόπος content, εμφανίστηκε στην αγορά εδώ και 3-4 χρόνια.

Social media: Δημοσίευσε το περιεχόμενό σου στα social media που συχνάζει περισσότερο το κοινό σου. Δημιούργησε posts που θα εμπνεύσουν, θα διασκεδάσουν και θα εκπαιδεύσουν. Σημαντικό είναι να θυμόμαστε, πως ο χρήστης χρησιμοποιεί τα social media του, με σκοπό να χαλαρώσει και να δει πράγματα που τον ενδιαφέρουν. Ας φροντίσουμε να του δίνουμε ωραίο και relevant περιεχόμενο. Μπορούμε.

Κατανοώντας για ποιον γράφεις, μπορεί να παραχθεί ένα πολύ όμορφο και relevant υλικό, προσαρμοσμένο ειδικά στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες του κοινού σου. Αυτό αυξάνει την αλληλεπίδραση και κάνει τα brands μας να εμφανίζονται και να δίνουν αξία στα θέλω τους. 

Social Media Marketing: Που συχνάζει το κοινό μας

Γνωρίζοντας που βρίσκεται το κοινό μας online, μπορεί να μας βοηθήσει να δημιουργήσουμε αποτελεσματικές επικοινωνίες. Παράλληλα ενώ τα social media θεωρούνται πολύ σημαντικά και ισχυρά όπλα, εξίσου σημαντικό είναι να επιλέξουμε τις ιδανικότερες πλατφόρμες για να δραστηριοποιηθούμε.

Γι’ αυτό, πραγματοποίησε μια μικρή έρευνα σχετικά με το ποια social media χρησιμοποιεί το κοινό σου. Το LinkedIn για παράδειγμα μπορεί να δουλεύει καλύτερα για εσένα, εάν το κοινό-στόχος είναι επαγγελματίες ή επιχειρήσεις (B2B).

Παράλληλα το νεότερο κοινό μπορούμε να το προσεγγίσουμε καλύτερα μέσα από πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok. Από την εξίσωση δεν μπορούμε να αγνοήσουμε και το Facebook, αφού παρά την ραγδαία εξέλιξη των πιο πάνω, παραμένει ο βασιλιάς των social.

Τα Analytics και η δίψα για βελτίωση

Ένα από τα πλεονεκτήματα που έχουμε όλοι όσοι ανήκουμε στον τομέα του digital marketing, είναι η πανσπερμία από διαθέσιμα data τα οποία μας βοηθούν να μαθαίνουμε αλλά και να βελτιώνουμε τις προσπάθειές μας, για να δίνουμε στους πελάτες μας τα καλυτέρα δυνατά αποτελέσματα. Δυστυχώς ή ευτυχώς για ό,τι κάνουμε υπάρχουν νούμερα, και τα νούμερα λένε πάντα την αλήθεια.

Ένα πολύ σημαντικό εργαλείο, θεωρείται το Google Analytics (GA4), από οπού μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικές πληροφορίες όπως για παράδειγμα από που ήρθαν οι επισκέπτες και που περιηγήθηκαν στην ιστοσελίδα μας.

Αναζήτησε λοιπόν πληροφορίες και κάνε αξιολόγηση των προσπάθειών σου ανά τακτά χρονικά διαστήματα, δες τις επισκέψεις, τα bounce rate και τα conversions. Όλα αυτά τα νούμερα είναι το κλειδί για να καταλάβουμε και να προσαρμόσουμε ή και να αναδιαμορφώσουμε αρκετά πράγματα από την στρατηγική μας. Η επιτυχία δεν θα είναι μακριά.

Τέλος, ένα άλλο πολύ χρήσιμο εργαλείο το οποίο μας βοηθά να κατανοήσουμε το κοινό μας είναι τα A/B testing campaigns. Δοκίμασε διαφορετικά λεκτικά, εικόνες και CTA. Δες τι δουλεύει καλύτερα για σένα και κάνε το πράξη για βέλτιστα αποτελέσματα. 

Συνέχισε να μαθαίνεις

Όπως ανέφερα και στην αρχή το να κατανοήσεις το κοινό σου είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για κάθε επιτυχημένη στρατηγική marketing. Αυτές οι πληροφορίες είναι απαραίτητες σε όλες τις πτυχές της δημιουργίας της στρατηγικής αλλά και των εκστρατειών μας.

Όλα τα πιο πάνω είναι η κινητήρια δύναμη και για εμάς εδώ στην DeLeMa McCANN, με μια  επιτυχημένη πορεία στο τομέα του Digital Marketing για σχεδόν 15 χρόνια τώρα.

Το digital marketing είναι μια ατελείωτη διαδικασία μάθησης. Συνέχισε λοιπόν να μαθαίνεις και να ενημερώνεσαι καθημερινά, μόνο έτσι θα καταφέρουμε όλοι, να παρέχουμε στον εαυτό μας γνώσεις και στους πελάτες μας αποτελέσματα.

*O Σάββας Παπαπαρασκευάς, εργάζεται ως Digital Performance Specialist στην Delema McCann Cyprus