Αερομεταφορές: Στα 200 δισ. οι απώλειες του κλάδου παγκοσμίως

Διπλάσιος είναι ο χρόνος που περνά 1 ταξιδιώτης στο αεροδρόμιο, λόγω ελέγχων που έφερε η πανδημία, φτάνει τις 3 ώρες

Οι αεροπορικές εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο παλεύουν να συνέλθουν από τον «τυφώνα COVID» που τις έπληξε τους τελευταίους 20 μήνες, με την αγορά να εκτιμά ότι οι απώλειες τους θα ξεπεράσουν τα 200 δισ. δολάρια.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στα διεθνή ταξίδια, αφού σύμφωνα με τις προβλέψεις της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών – ΙΑΤΑ - τα διεθνή αεροπορικά ταξίδια θα κινηθούν σε λιγότερο από τα μισά επίπεδα του 2019.

Σύμφωνα με τις προβλέψει του διευθύνοντος συμβούλου της Ένωσης Willie Walsh, οι εγχώριες αγορές θα ανακάμψουν το 2022 και θα φτάσουν σχεδόν στα επίπεδα στα οποία βρίσκονταν το 2019, ωστόσο τα διεθνή ταξίδια θα παρουσιάσουν υστέρηση και θα φτάσουν «μόλις στο 44%» των επιπέδων του 2019 όπου δεν υπήρχαν περιορισμοί.

Μιλώντας στην Γενική Συνέλευση των Αραβικών Αερομεταφορέων στη Ντόχα, ο Walsh είπε ότι οι εγχώριες αγορές αναμένεται να φτάσουν σχεδόν το 75% των επιπέδων πριν από την κρίση μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, «αλλά δυστυχώς τα διεθνή ταξίδια - όπου βλέπουμε τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς να συνεχίζονται - αναμένεται να φτάσουν στο 22%».

Σύμφωνα με τον ίδιο ο συνολικός αντίκτυπος του Covid στην παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία θα ξεπεράσει τα 200 δισεκατομμύρια δολάρια, με τις αεροπορικές εταιρείες να έχουν χάσει 138 δισ. δολάρια το 2020.

Σε έρευνα της η ΙΑΤΑ αποκάλυψε την πρόθεση των επιβατών να επιτρέψουν τη χρήση των βιομετρικών τους στοιχείων προκειμένου να επιταχύνουν τις διαδικασίες του ταξιδιού τους. Το άλλο βασικό συμπέρασμα που προέκυψε από την έρευνα είναι ότι επιβάτες θέλουν να περνούν λιγότερο χρόνο στις ουρές. Μάλιστα οι ερωτώμενοι δήλωσαν ότι απαιτούν περισσότερα από την τεχνολογία και είναι διατεθημένοι να επιτρέψουν τη χρήση των προσωπικών τους βιομετρικών δεδομένων, αν αυτό φέρει το αναμενόμενο αποτέλεσμα.

Ναι στη χρήση προσωπικών δεδομένων αλλά με ασφάλεια

Αναλυτικά και σύμφωνα με την έρευνα το 73% των επιβατών είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα βιομετρικά τους δεδομένα για να βελτιώσουν τις διαδικασίες του αεροδρομίου (από 46% το 2019). Λίγο περισσότερο από το ένα τρίτο των επιβατών (36%) έχουν ήδη βιώσει τη χρήση βιομετρικών δεδομένων τους όταν ταξιδεύουν. Από αυτούς, το 86% δήλωσε ικανοποιημένο με την εμπειρία.

Η προστασία των προσωπικών αυτών δεδομένων παραμένει βασικό ζήτημα, με το 56% να δηλώνει ανησυχία για τυχόν παραβιάσεις. Οι επιβάτες θέλουν σαφήνεια για το σε ποιους κοινοποιούνται τα δεδομένα τους (52%) και πώς χρησιμοποιούνται/επεξεργάζονται (51%).

Ουρές στα Αεροδρόμια

Το 55% των επιβατών δήλωσε ότι οι ουρές κατά την επιβίβαση, είναι το κορυφαίο σημείο που χρειάζεται βελτίωση στα αεροδρόμια. Το 41% των είπε ότι η ουρά που τον ενοχλεί περισσότερο είναι αυτή κατά τον έλεγχο ασφαλείας, ενώ το 38% των επιβατών δήλωσε ότι ο χρόνος αναμονής στην ουρά στον έλεγχο των συνόρων είναι αυτός που θέλει βελτίωση.

Με τους πρόσθετους ελέγχους για τα έγγραφα του COVID-19, ο χρόνος διεκπεραίωσης στα αεροδρόμια διαρκεί πλέον περισσότερο. Πριν από την πανδημία, ο μέσος επιβάτης περνούσε 1,5 ώρα σε ταξιδιωτικές διαδικασίες (check-in, ασφάλεια, συνοριακός έλεγχος, τελωνεία και παραλαβή αποσκευών).

Τα τρέχοντα δεδομένα υποδεικνύουν ότι οι χρόνοι διεκπεραίωσης των διάφορων διαδικασιών στα αεροδρόμια έχουν αυξηθεί σε 3 ώρες κατά τη διάρκεια των ωρών αιχμής. Οι χρόνοι έχουν αυξηθεί στο check-in και στον έλεγχο των συνόρων.

Σύμφωνα με τις απαντήσεις των επιβατών, οι χρόνοι που θέλουν να αφιερώσουν στις διαδικασίες στο αεροδρόμιο είναι: Το 85% θέλει να αφιερώνει λιγότερο από 45 λεπτά εάν ταξιδεύει μόνο με χειραποσκευή. Το 90% των επιβατών θέλει να αφιερώνει λιγότερο από μία ώρα σε διαδικασίες στο αεροδρόμιο όταν ταξιδεύει με παραδοτέες αποσκευές.

news247.gr