Από 8.000 έως 10.000 είναι οι θέσεις εργασίας που προβλέπεται να καταργηθούν μέσα στην επόμενη διετία βάσει σχεδίου που μελετά η διοίκηση, με στόχο τη μείωση ενός 20% του εργατικού δυναμικού. Το σχέδιο θα παρουσιασθεί ενώπιον των συνδικάτων στις αρχές Ιουλίου.
«Θα είναι μέσω εθελοντικών αποχωρήσεων, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις κοινωνικές επιπτώσεις», υπόσχεται η κυβέρνηση, μέσω του υφυπουργού Μεταφορών Ζαν Μπατίστ Ντζεμπαρί. Από την πλευρά τους τα συνδικάτα, μιλούν για «τεράστιο πλήγμα» φοβούμενα μαζικές απολύσεις.
>>> Όλες οι έρευνες και αναλύσεις της Brief <<<
Βάσει της αναδιάρθρωσης, οι μειώσεις θα αγγίξουν κυρίως το προσωπικό εδάφους και τις εσωτερικές συνδέσεις με σοβαρές συνέπειες για τη θυγατρική HOP ειδικευμένη στις εσωτερικές πτήσεις.
«Βασικό μέλημα η διάσωση της εταιρείας»
Γύρω στους 400 υπολογίζονται οι πιλότοι στο τέλος καριέρας τους, που θα υποχρεωθούν να αποχωρήσουν. Για να αποφευχθεί η όποια απεργιακή κινητοποίηση των πιλότων, ο γενικός διευθυντής Μπενζαμέν Σμιθ κατάφερε από πολύ νωρίς να έλθει σε συμφωνία μαζί τους. Γι αυτό και οι άλλοι εργαζόμενοι διεκδικούν πλέον διαπραγματεύσεις μέσω των συνδικάτων τους.
>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<
Στην απορία πολλών εάν η κυβέρνηση ήταν ενήμερη για το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Air France πριν συμφωνήσει για τη βοήθεια των 7 δις, ο υπουργός Oικονομίας Μπρούνο Λεμέρ υπογράμμισε ότι «το βασικό μέλημα παραμένει η διάσωση της εταιρείας».
Τέλη Απριλίου η Air France έλαβε ένα δάνειο 4 δις από 6 διαφορετικές τράπεζες με την εγγύηση του κράτους για το 90%, σε συνδυασμό με ένα κρατικό δάνειο των 3δις ευρώ.
Πηγή: Ολυμπία Τσίπηρα/DW