To «βερεσέ» γίνεται παγκόσμια τάση και αξίζει $100 δις

Εκατομμύρια αγοραστές χρησιμοποιούν πλέον εφαρμογές BNPL, για τη χρηματοδότηση των αγορών τους. Και οι επιλογές είναι πιο ποικίλες από ποτέ

Η τάση αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα «Buy now, pay later» κερδίζει συνεχώς έδαφος.

Εκατομμύρια αγοραστές χρησιμοποιούν πλέον εφαρμογές BNPL, για τη χρηματοδότηση των αγορών τους. Και οι επιλογές είναι πιο ποικίλες από ποτέ – οι Klarna, Affirm και Afterpay είναι μόνο μερικοί από τους πολλούς παρόχους στον χώρο.

Εν τω μεταξύ, μεγάλες εταιρείες προσπαθούν να προλάβουν κι αυτές το τρένο της νέας τάσης, με την PayPal να λανσάρει το δικό της προϊόν, την Amazon και την Apple να συνεργάζονται με την Affirm και τη Square να αγοράζει την Afterpay σε μια συμφωνία 29 δισ. δολαρίων.

Οι εταιρείες BNPL προβάλλουν την υπηρεσία τους ως καλύτερη εναλλακτική λύση έναντι των πιστωτικών καρτών. Αλλά οι επικριτές ανησυχούν ότι πολλοί άνθρωποι ξοδεύουν περισσότερα από ό, τι μπορούν να αντέξουν οικονομικά και ότι ορισμένοι μπορεί να μην συνειδητοποιήσουν καν ότι χρωστούν.

Τι είναι το BNPL;
Τα σχέδια BNPL, επιτρέπουν στους αγοραστές να πληρώνουν για τα αντικείμενά τους σε μια περίοδο δόσεων.

Η ιδέα δεν είναι καινούργια. Τα προγράμματα δόσεων υπάρχουν εδώ και χρόνια, γνωστά ως «layaway» στις ΗΠΑ ή «lay-by» στην Αυστραλία. Αυτές οι συμφωνίες επιτρέπουν στους ανθρώπους να κατανέμουν το κόστος των αντικειμένων σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν μια υπηρεσία BNPL όταν κάνουν check -in στο διαδίκτυο με λίγα μόνο κλικ. Συνήθως πληρώνουν την πρώτη δόση στη συνέχεια και το υπόλοιπο ποσό σε διάστημα τριών έως τεσσάρων μηνών.

Ορισμένες εταιρείες BNPL παράγουν επίσης έσοδα από τέλη καθυστέρησης πληρωμής και τόκους σε μακροπρόθεσμα προγράμματα δόσεων.

Το πλεονέκτημα για τους αγοραστές είναι ότι μπορούν να αγοράσουν ένα πιο ακριβό προϊόν από αυτό που θα μπορούσαν κανονικά να πληρώσουν με μια κίνηση και να κατανείμουν το κόστος αγοράς τους σε μηνιαίες δόσεις.

Γιατί είναι τόσο δημοφιλές;
Μια λέξη: κορωνοϊός. Όπως αναφέρει το CNBC, η πανδημία είχε ως αποτέλεσμα πολλοί λιανοπωλητές να αναγκαστούν να κλείσουν προσωρινά και οι καταναλωτές να περνούν πολύ περισσότερο από το χρόνο τους στο σπίτι.

Αυτό επιτάχυνε την ανάπτυξη των διαδικτυακών αγορών. Σύμφωνα με έκθεση της Worldpay, της εταιρείας επεξεργασίας πληρωμών που ανήκει στην FIS , οι παγκόσμιες συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου ανήλθαν σε 4,6 τρισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, αυξημένες κατά 19% από το 2019.

Το BNPL αντιπροσώπευε το 2,1% – ή περίπου 97 δισεκατομμύρια δολάρια – αυτού του ποσού. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να διπλασιαστεί στο 4,2% έως το 2024, σύμφωνα με την Worldpay.

Ενώ τα σχέδια BNPL είχαν ήδη αυξηθεί σε δημοτικότητα πριν από την πανδημία, μια αλλαγή στις συνήθειες των καταναλωτικών δαπανών και η αυξημένη υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου έδωσαν στην αγορά μια σημαντική άνοδο.

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι;
Μία από τις κύριες επικρίσεις για το BNPL είναι ότι θα μπορούσε να ενθαρρύνει τους αγοραστές να ξοδέψουν περισσότερα από όσα μπορούν να αντέξουν οικονομικά. Τα σχέδια πληρωμής αργότερα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στους αγοραστές millennial και Gen Z.
Οι πάροχοι BNPL λένε ότι διαθέτουν εγγυήσεις για να βεβαιωθούν ότι οι χρήστες δεν κάνουν υπερβολικές δαπάνες. Η Klarna, για παράδειγμα, θέτει όρια δαπανών κατά περίπτωση.

Πηγή: ot