Έρευνα Greenpeace: Αεροπλάνο ή τρένο;

Δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας

Έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Greenpeace προτείνει την αντικατάσταση των σύντομων αεροπορικών πτήσεων από τον σιδηρόδρομο ως μέτρο αντιμετώπισης της έκλυσης αερίων διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, ενώ προσδιορίζει ως κομβικό τον ρόλο της Γερμανίας σε μια τέτοια μετάβαση.

Συγκεκριμένα η έρευνα που εκπονήθηκε από το ιταλικό ινστιτούτο OBC-Transeuropa αναφέρει ότι το ένα τρίτο των πιο συχνών πτήσεων μικρών αποστάσεων στην Ευρώπη, θα μπορούσε να αντικατασταθεί από τον σιδηρόδρομο.

Όπως προκύπτει από την έρευνα:

  • Το 34% των πιο συχνών πτήσεων στην ΕΕ διάρκειας 1-2 ωρών μπορούν να γίνουν με τρένα σε χρόνους κάτω των έξι ωρών με τα περισσότερα εξ αυτών των σιδηροδρομικών δρομολογίων να έχουν μέσο όρο διάρκειας τις τέσσερις ώρες.
  • Για κάθε επιβάτη αεροσκάφους της πτήσης Βερολίνου-Φρανκφούρτης παράγονται 127 λίτρα αερίων του θερμοκηπίου, ενώ για ένα επιβάτη του τρένου στην ίδια διαδρομή αντιστοιχούν από 11 λίτρα.

Μαζί με τα απευθείας νυχτερινά τρένα, σχεδόν το 50% όλων των σύντομων αεροπορικών ταξιδιών στην Ευρώπη θα μπορούσαν να γίνουν άνετα με τον σιδηρόδρομο αντί για αεροπλάνο.

Η αντικατάσταση των 250 συχνότερων πτήσεων για μικρές αποστάσεις στην Ευρώπη με τρένα θα είχε ως αποτέλεσμα μια ετήσια μείωση της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα περίπου 23,5 εκατομμυρίων τόνων. Αυτό αντιστοιχεί στις ετήσιες εκπομπές CO2 ολόκληρης της Κροατίας.

Για την πλήρη αντικατάσταση των πτήσεων μικρών αποστάσεων στην Ευρώπη, η Greenpeace τονίζει την ανάγκη για βελτιώσεις στους σιδηροδρόμους ώστε να αυξηθεί η ταχύτητα των τρένων αλλά και παράλληλα να μειωθεί σημαντικά η τιμή των εισιτηρίων ώστε να γίνει πιο ελκυστική επιλογή για τους ταξιδιώτες. Σύμφωνα με την έρευνα η Γερμανία φέρει τη «μεγαλύτερη ευθύνη» για την εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη καθώς το ένα τρίτο από τα 150 πιο συχνά δρομολόγια πτήσεων στην ΕΕ τελειώνουν ή ξεκινούν σε αυτήν τη χώρα.

Πολλοί ειδικοί αντιτείνουν πάντως ότι οι πτήσεις είναι λιγότερο υπεύθυνες για την κλιματική κρίση από ό,τι κάποιοι θα μπορούσαν να υποθέσουν. Η παγκόσμια εναέρια κυκλοφορία συμβάλλει κατά 3,5% στην ανθρωπογενή υπερθέρμανση του πλανήτη, σύμφωνα με διεθνή έρευνα με τη συμμετοχή του Γερμανικού Αεροδιαστημικού Κέντρου. Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας από άνθρακα, φυσικό αέριο και πετρέλαιο , όπως και η βενζίνη και το ντίζελ κατά την οδήγηση, είναι πολύ πιο σοβαροί παράγοντες, σύμφωνα με την έρευνα αυτή.

newmoney.gr