Η Nielsen χάνει τον έλεγχο στις μετρήσεις τηλεθέασης στις ΗΠΑ

Το κοινό μετατοπίζεται στο ψηφιακό πεδίο

Για δεκαετίες, η Nielsen ουσιαστικά όριζε την τηλεοπτική αγορά των ΗΠΑ, καθώς οι μετρήσεις των τηλεθεάσεων έκριναν τη δημοφιλία των προγραμμάτων και «έδειχναν» στις διοικήσεις των τηλεοπτικών σταθμών και των διαφημιστών προς τα που να στρέψουν την προσοχή και τις επενδύσεις.

Το μονοπώλιο της εταιρείας δέχθηκε σοβαρό πλήγμα στις αρχές του τρέχοντος Σεπτεμβρίου αφού το MRC, το Συμβούλιο Μετρήσεων Media - ένα ευρέως αξιόπιστο Συμβούλιο που θέτει τα πρότυπα και τις μετρήσεις για την τηλεόραση, τα βίντεο και άλλα μέσα ενημέρωσης- αποφάσισε να αναστείλει την υποστήριξή του στην Nielsen για την υπηρεσία εθνικών μετρήσεων και να ακυρώσει την προσυμφωνημένη παύση των μετρήσεων για τις τοπικές τηλεοράσεις.

Η αναστολή αυτή είναι το αποτέλεσμα μιας πολύμηνης σύγκρουσης μεταξύ των τηλεοπτικών δικτύων και της Nielsen και το τελευταίο σημάδι της έντονης ανάγκης της τηλεοπτικής βιομηχανίας να βρει ένα νέο μετρικό σύστημα, καθώς το κοινό της μετατοπίζεται στο ψηφιακό πεδίο. Τα τηλεοπτικά δίκτυα ισχυρίστηκαν νωρίτερα φέτος ότι η Nielsen άλλαξε τα πρωτόκολλα της κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID 19, με αποτέλεσμα τον υπο-υπολογισμό του τηλεοπτικού κοινού. Και ενώ η Nielsen είχε δεσμευτεί να διορθώσει το ζήτημα, τα δίκτυα δεν είχαν ικανοποιηθεί.

Τον Μάιο 2021, το MRC διαπίστωσε ότι η Nielsen πιθανότατα υπολόγιζε λάθος το τηλεοπτικό κοινό (λιγότερο) για τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους. Η Nielsen δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι σκόπευε να ζητήσει παύση για τις εθνικές της μετρήσεις, ώστε να μπορέσει να εργαστεί για την αναβάθμισή τους.

«Ανησυχούμε ολοένα και περισσότερο για ανακρίβειες και παρατυπίες στα δεδομένα που αναφέρει η Nielsen και παροτρύνουμε την εταιρεία να επιταχύνει τις διαδικασίες και τις πρακτικές της ώστε να διορθώσει τα ζητήματα που προέκυψαν», ανέφερε σε ανακοίνωσή της το τμήμα διαφημίσεων της Disney την 1η Σεπτεμβρίου.

Η επιθυμία της Nielsen για προσωρινή παύση των μετρήσεων, απορρίφθηκε από το MRC και η απόφαση έχει ξεκινήσει να επηρεάζει τις αξιολογήσεις της Nielsen από τα μέσα Σεπτεμβρίου. Ενώ οι μετρήσεις της εταιρείας είναι ακόμα σε θέση να χρησιμοποιηθούν, θα είναι για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα χωρίς “σφραγίδας έγκρισης” από τη βιομηχανία που τις χρησιμοποιεί. Αυτό θα μπορούσε να δώσει ώθηση στους διαφημιστές και στα τηλεοπτικά δίκτυα να αναζητήσουν εναλλακτικά μέσα καταμέτρησης του κοινού τους.

Ήδη, το NBCUniversal δήλωσε ότι συγκεντρώνει ομάδες πλατφορμών οι οποίες είναι σε θέση να καταμετρήσουν τους θεατές όπως αυτοί κινούνται από τις linear οθόνες της τηλεόρασης, στις πλατφόρμες streaming και στην on-demand θέαση.  

«Παρόλο που είμαστε απογοητευμένοι από την απόφαση του MRC, αλλά δεν θα επηρεάσει τη χρησιμότητα των δεδομένων μας», απάντησε η Nielsen με ανακοίνωση της. «Η εταιρεία μας παραμένει η μέτρηση επιλογής για τις εταιρείες ΜΜΕ, τους διαφημιστές και τους οργανισμούς του τομέα. Είμαστε αφοσιωμένοι στη διαδικασία ελέγχου και κατά τη διάρκεια αυτής της παύσης θα συνεργαστούμε με το MRC για να αναστολή της παύσης. Θα εκμεταλλευτούμε αυτή την ευκαιρία επικεντρώνοντας την προσοχή μας στην καινοτομία των βασικών προϊόντων μας και θα συνεχίσουμε να παρέχουμε δεδομένα στα οποία θα μπορούν να βασίζονται οι πελάτες, δημιουργώντας τελικά ένα καλύτερο μέλλον για ολόκληρο τον κλάδο».

Σε αυτό το πλαίσιο, η διοίκηση της εταιρείας ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει ένα νέο σύστημα μέτρηση της τηλεθέασης, το Nielsen One, για τηλεοπτικούς σταθμούς και streaming πλατφόρμες, το οποίο θα λανσαριστεί το 2022 και θα ολοκληρωθεί το 2024.

Παράγοντας της τηλεοπτικής βιομηχανίας παρομοίασε την απόφαση του MRC "ως μια δυνατή πρόκληση αλλαγής ή θανάτου" για την Nielsen. «Στην πραγματικότητα, όλοι οι πάροχοι μετρήσεων και συναλλαγών που έχουν μελλοντικές φιλοδοξίες στον τομέα της διαφήμισης του βίντεο,  θα πρέπει να λάβουν την εντολή του 2021 για πραγματική διαφάνεια, πλήρη και βαθιά ανάλυση κοινού, επείγουσα καινοτομία και αυστηρή επαλήθευση, ως κρίσιμη αποστολή για όλους», δήλωσε ο Sean Cunningham, CEO του VAB (Video Advertising Bureau), ενός Οργανισμού που εκπροσωπεί τα τηλεοπτικά δίκτυα στη Madison Avenue. «Οι διαφημιστές αναμένουν να δουν τα επόμενα 3 χρόνια περισσότερη καινοτομία όσον αφορά τις μετρήσεις και τις συναλλαγές στο βίντεο. Έχει λήξει επίσημα ο χρόνος των προστριβών και της απογοήτευσης».

Πηγή: Variety 

 
6099