Ισπανία: Μειωμένα έξοδα και προτίμηση στις ηλεκτρονικές αγορές

Οι Ισπανοί όπως φαίνεται θα ξοδέψουν λιγότερα αυτά τα Χριστούγεννα

Πλησιάζουν τα Χριστούγεννα και πολλοί καταναλωτές αρχίζουν να σχεδιάζουν τις αγορές τους. Ωστόσο, όπως δείχνουν μελέτες στην Ισπανία, η φετινή χρονιά θα είναι πολύ διαφορετική από τις προηγούμενες.

Οι Ισπανοί όπως φαίνεται θα ξοδέψουν λιγότερα αυτά τα Χριστούγεννα, εξαιτίας της οικονομικής αβεβαιότητας και της εργασιακής επισφάλειας συνεπεία της πανδημίας.

Η Ένωση Κατασκευαστών & Διανομέων (AECOC) προβλέπει Χριστούγεννα που θα χαρακτηριστούν από διαδικτυακές πωλήσεις, την αναζήτηση εκπτώσεων και επίσης την εξοικονόμηση, δεδομένης της αβεβαιότητας για το τι μπορεί να έρθει το 2021, ιδίως όσον αφορά την απασχόληση. Η AECOC προβλέπει επίσης λιγότερες κοινωνικές και οικογενειακές συγκεντρώσεις, λιγότερα δώρα και λιγότερα ταξίδια λόγω περιορισμών που επιβάλλονται για τον έλεγχο της πανδημίας.

Έτσι, η τάση της καμπάνιας των Χριστουγέννων θα είναι ακριβώς το αντίθετο των άλλων ετών, όταν οι δαπάνες αυξήθηκαν κατά 20% κατά τη διάρκεια αυτών των εβδομάδων. Ο Χαβιέρ Βέλα, ο οποίος βρίσκεται σε αναστολή εργασίας εδώ και τέσσερις μήνες, λέει ότι φέτος θα μειώσει «σχεδόν στο μισό» τα έξοδά του για δώρα και αναψυχή, απλά «επειδή δεν μπορεί να τα αντέξει».

Όπως και αυτός, έτσι και το 70% των Ισπανών ισχυρίζεται ότι θα ελαχιστοποιήσουν τον προϋπολογισμό των Χριστουγέννων τους φέτος. Αυτό αντικατοπτρίζεται στο τέταρτο κύμα του βαρόμετρου «Κατανάλωση και αγορά εντός και εκτός σπιτιού μετά τον COVID-19», που ετοίμασε η AECOC. Το 87% των Ισπανών σκοπεύουν να ξοδέψουν λιγότερα χρήματα για δώρα, 78% λιγότερο για ταξίδια και άλλο 61% λένε ότι θα μειώσουν τα έξοδα για αγορά παιχνιδιών.

Περισσότερες online αγορές
Ωστόσο, αυτό που θα αυξήσει αυτά τα Χριστούγεννα θα είναι οι διαδικτυακές αγορές. «Το ηλεκτρονικό εμπόριο δίνει στον καταναλωτή ασφάλεια αυτή τη στιγμή της πανδημίας και, όταν το δοκιμάσει, μένει σε αυτό επειδή του αρέσει η εμπειρία που λαμβάνει», η διευθύντρια της περιοχής εμπορικής στρατηγικής και μάρκετινγκ AECOC, Ροσάριο Πεδρόσα.

Με αυτόν τον τρόπο, το 41% ​​των ερωτηθέντων διαβεβαιώνουν ότι θα αγοράσουν περισσότερα δώρα διαδικτυακά και το 25% θα αγοράσουν περισσότερα τρόφιμα και ποτά μέσω Ίντερνετ. Στην πραγματικότητα, η μελέτη δείχνει ότι οι καταναλωτικές συνήθειες έχουν αλλάξει ως αποτέλεσμα της πανδημίας, και αυτό αντικατοπτρίζεται στο καλάθι αγορών μας.

«Ο καταναλωτής αυτή τη στιγμή ενδιαφέρεται περισσότερο για την υγεία. Σύμφωνα με τα δεδομένα μας, το 62% δηλώνει ότι θα τρώει πιο υγιεινά προϊόντα και αυτό θα ενισχύσει δύο τάσεις: την αγορά πιο φρέσκων προϊόντων και περισσότερων βιολογικών προϊόντων », τονίζει η Πεδρόσα.

Λιγότερα δείπνα και οικογενειακές συγκεντρώσεις
Στο ίδιο πνεύμα, προφέρεται μια μελέτη που εκπονήθηκε από τον Οργανισμό Καταναλωτών και Χρηστών (OCU). Εκτός από τη μείωση των αγορών, οι συναντήσεις με την οικογένεια και τους φίλους θα μειωθούν επίσης: μόνο το 44% των ερωτηθέντων θα γιορτάσουν σε συναντήσεις με την οικογένεια και τους φίλους, σε σύγκριση με το 84% εκείνων που το έκαναν πέρυσι. Ομοίως, ο αριθμός των γευμάτων ή των γευμάτων με συναδέλφους, που προβλέπεται μόνο από το 16%.

Οι διακοπές και τα ταξίδια είναι άλλες δραστηριότητες που επηρεάζονται από την πανδημία λόγω περιορισμών στην υπάρχουσα κινητικότητα. Επιπλέον, σύμφωνα με την OCU, οι έξοδοι στις χριστουγεννιάτικες αγορές θα μειωθούν, λόγω του φόβου των πλήθους.

Συνολικά, η μέση χριστουγεννιάτικη δαπάνη κάθε Ισπανού για αυτά τα Χριστούγεννα θα είναι 526 ευρώ, περικοπή 20% σε σύγκριση με το 2019.

Ελπίδα για το εμβόλιο
Εν τω μεταξύ, η ανακοίνωση της εμφάνισης διαφορετικών εμβολίων που θα είναι διαθέσιμα τους επόμενους μήνες έχει δημιουργήσει κάποια αισιοδοξία μεταξύ των καταναλωτών, οι οποίοι ήδη σχεδιάζουν πώς θα είναι η ζωή τους μόλις περάσει η κρίση.

Πηγή: naftemporiki