Κροατία: Νέα γέφυρα με ευρωπαϊκά κεφάλαια και κινεζικά χέρια

H νέα γέφυρα ενώνει δύο τμήματα της κροατικής ακτογραμμής που χωρίζονται από ένα μικρό τμήμα του εδάφους της Βοσνίας και Ερζεγοβίνης

Ένα μεγάλο τεχνικό έργο ολοκληρώθηκε στις ακτές της Κροατίας με ευρωπαϊκά κεφάλαια και με κινεζικά… χέρια. Πρόκειται για μια νέα γέφυρα που ενώνει δύο τμήματα της κροατικής ακτογραμμής που χωρίζονται από ένα μικρό τμήμα του εδάφους της Βοσνίας και Ερζεγοβίνης.
δ
Το έργο κόστισε συνολικά 420 εκατ. ευρώ τα οποία καλύφθηκαν κατά 85% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αποτελεί ένα από τα λίγα έργα που ανέλαβε κινεζική κατασκευαστική εταιρεία μέσω δημοπρασίας.

Κατά τη διάρκεια της τελετής εγκαινίων, ο πρωθυπουργός της Κροατίας Αντρέι Πλένκοβιτς είπε ότι η γέφυρα αντιπροσωπεύει «ένα συναρπαστικό στρατηγικό επίτευγμα του κροατικού λαού και του κράτους του» που εκπληρώνει το μακροχρόνιο όνειρό του για σύνδεση των δύο ακτών της Αδριατικής.

Η γέφυρα και οι συνδετικοί της δρόμοι αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τον Ιούνιο του επόμενου έτους.

Μέχρι τότε, οι ταξιδιώτες που θέλουν να επισκεφθούν ορισμένους από τους πιο ελκυστικούς τουριστικούς προορισμούς της Κροατίας, όπως το τμήμα της Παλιάς Πόλης του Ντουμπρόβνικ, θα πρέπει να περάσουν από δύο συνοριακά σημεία ελέγχου μεταξύ Βοσνίας και Κροατίας στο βοσνιακό παραθαλάσσιο λιμάνι Νέουμ.

Ο Πλένκοβιτς είπε ότι η γέφυρα δεν θα χωρίσει, αλλά θα συνδέσει ανθρώπους και έθνη.
δ
«Η γέφυρα δεν συνδέει μόνο την Κροατία, αλλά συνδέει την ΕΕ και τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη», είπε χαρακτηριστικά.

Ωστόσο το έργο έχει εξοργίσει Βόσνιους αξιωματούχους, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι η γέφυρα παραβιάζει την κυρίαρχη πρόσβαση του κράτους σε ανοιχτές θάλασσες στην Αδριατική.

Η κατασκευή ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2018, με την κινεζική εταιρεία China Road and Bridge Corporation (CRBC) να κερδίζει τον διεθνή διαγωνισμό για την κατασκευή μιας γέφυρας μήκους 2,4 χιλιομέτρων.

Τα τελευταία χρόνια, η Κίνα ρίχνει κεφάλαια σε χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου Belt and Road Initiative, το οποίο περιλαμβάνει αναβάθμιση των υποδομών και στοχεύει στη δημιουργία ενός δικτύου μεταφορικών και εμπορικών συνδέσεων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης.

Πηγή: ot

 
6054