Μαίνεται ο πόλεμος των μνηστήρων για τη γερμανική Zooplus

H σουηδική εταιρεία equity EQT κατέθεσε και νέα προσφορά εξαγοράς έναντι 470 ευρώ ανά μετοχή, ξεπερνώντας την πρόταση της αμερικανικής επενδυτικής Hellman & Friedman

Συνεχίζεται ο πόλεμος προσφορών για τη γερμανική Zooplus, που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά καταστήματα προϊόντων για κατοικίδια στην Ευρώπη, με το υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον να επιβεβαιώνει τις αναπτυξιακές δυνατότητες που προσφέρει ο κλάδος.

Με νέα σφήνα η σουηδική εταιρεία equity EQT κατέθεσε και νέα προσφορά εξαγοράς έναντι 470 ευρώ ανά μετοχή, ξεπερνώντας την πρόταση της αμερικανικής επενδυτικής Hellman & Friedman, η οποία μέχρι τώρα είχε το προβάδισμα και είχε αποσπάσει ένα πρώτο «ναι» από το διοικητικό συμβούλιο της Zooplus.

Η πρόταση της σουηδικής εταιρείας που υπεβλήθη μέσω της Pet Bidco GmbH είναι κατά 10 ευρώ ανά μετοχή μεγαλύτερη από την τελευταία προσφορά της H&F και αξιολογεί το γερμανικό ιντερνετικό κατάστημα στα 3,36 δισ. ευρώ.

Επίσης, η EQT δεσμεύεται να προχωρήσει σε αναπτυξιακές επενδύσεις στη γερμανική εταιρεία διασφαλίζοντας την περαιτέρω ενδυνάμωση της.

Μόλις στις αρχές του μήνα η H&F είχε βελτιώσει την προηγούμενη προσφορά της κατά 18%, μετά την είδηση του πρακτορείου Bloomberg –την οποία επιβεβαίωσε η διοίκηση της Zooplus- σύμφωνα με την οποία το γερμανικό e-shop είχε ξεκινήσει συνομιλίες και με το μεγάλο αμερικανικό fund KKR & Co, ενώ είχε δεχτεί την προσέγγιση και του EQT. Τελικά το KKR αποσύρθηκε, ωστόσο ο σουηδικός όμιλος παρέμεινε και επέμεινε καταλήγοντας και στην τωρινή πολύ υψηλή προσφορά.

Προοπτικές κερδοφορίας
Το αυξημένο ενδιαφέρον για την απόκτηση του γερμανικού ηλεκτρονικού καταστήματος δεν έχει να κάνει μόνο με τις προοπτικές της ίδιας της Zooplus, αλλά και ευρύτερα του κλάδου των προϊόντων για κατοικίδια που έχει γιγαντωθεί και αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια.

Οι πωλήσεις της Zooplus, παρά την κρίση της πανδημίας, κατάφεραν πέρυσι να αυξηθούν κατά 18% στα 1,8 δισ. ευρώ σε σχέση με τα επίπεδα του 2019 και φέτος κινούνται ακόμη υψηλότερα, καθώς τα lockdowns έφεραν μια θεαματική αύξηση στην απόκτηση κατοικιδίων σε όλη την Ευρώπη, κάτι που αντιστοίχως οδήγησε σε αύξηση των πωλήσεων προϊόντων για κατοικίδια.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η αγορά προμηθειών και προϊόντων για κατοικίδια μόνο στην Ευρώπη εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κάθετα από τα 29 δισ. ευρώ το 2020 στα 49 δισ. ευρώ μέχρι το 2030.

Η ενίσχυση του κλάδου, εν μέσω της πανδημίας, δεν περιορίστηκε μόνο στην Ευρώπη. Παγκοσμίως, οι δαπάνες για κατοικίδια αυξήθηκαν πέρυσι κατά 8,7%, με το Euromonitor International να καταγράφει αύξηση του αριθμού των κατοικιδίων διεθνώς, λόγω των περιοριστικών μέτρων. Μάλιστα, η πορεία του κλάδου αναμένεται να είναι σταθερά ανοδική και τα επόμενα χρόνια, κάτι που αιτιολογεί τον… χορό των μνηστήρων για την απόκτηση της Zooplus.

Πηγή: ot