McDonald’s: Στροφή στα φυτικά μπέργκερ / Αναδυόμενη αγορά 14 δις

Η πολυεθνική αλυσίδα φαστ φουντ παρασκεύασε ένα πολλά υποσχόμενο επιχειρηματικά φυτικό μπιφτέκι

Την Πέμπτη, η McDonald’s ανακοίνωσε το σχέδιό της να δοκιμάσει το πρώτο της φυτικό burger, το McPlant, που δημιουργήθηκε με την Beyond Meat σε μια στρατηγική τριετή συνεργασία. Προς το παρόν, ωστόσο, το λανσάρισμα του νέου προϊόντος στις 29 Σεπτεμβρίου, περιορίζεται σε 10 εστιατόρια στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία. Στις 13 Οκτωβρίου, θα επεκταθεί σε 250 τοποθεσίες προτού κυκλοφορήσει ευρύτερα τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και στην Ιρλανδία έως το 2022.

Μετά από τρία χρόνια έρευνας και ανάπτυξης, η αλυσίδα φαστ φουντ παρασκεύασε ένα φυτικό μπιφτέκι που σερβίρεται σε ένα vegan κουλούρι σουσαμιού με vegan τυρί που βασίζεται σε πρωτεΐνη μπιζελιού και συνοδεύεται με μια νέα vegan σάλτσα. Σερβίρεται με παραδοσιακά άλλα λαχανικά, όπως κρεμμύδια, τουρσιά, μαρούλι, ντομάτα, κέτσαπ και μουστάρδα.

Τα McDonald’s κατέστησαν επίσης σαφές ότι τα φυτικά μπιφτέκια θα παρασκευάζονται χωριστά από τα άλλα μπιφτέκια και σάντουιτς χρησιμοποιώντας ειδικά σκεύη- αποφεύγοντας έτσι τα λάθη που αντιμετώπισε η Burger King, όταν παρουσίασε το φυτικό Impossible Whopper το 2019.

Η αλυσίδα μηνύθηκε από έναν vegan πελάτη, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι η αλυσίδα εστιατορίων συμμετείχε σε «ψευδείς και παραπλανητικές επιχειρηματικές πρακτικές» όταν διαφήμιζε το νέο πιάτο της. Η Burger King κέρδισε αργότερα τη δίκη το 2020, αφού ομοσπονδιακός δικαστής απέρριψε τη μήνυση.

Αγορά φυτικής προέλευσης: ευκαιρία 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων

To νέο εγχείρημα της McDonald’s και οι προσπάθειες για Παρασκευή μπιφτεκιών από μανιτάρια που θυμίζουν κρέας, αποτελούν σαφή σημάδια ανόδου του ενδιαφέροντος των καταναλωτών για πιο υγιεινά προϊόντα στον κλάδο της γρήγορης εστίασης.

Σύμφωνα με μια νέα έκθεση της εταιρείας τροφίμων Tastewise, τα μενού που αναφέρονται στα φυτικά υποκατάσταση κρέατος αυξήθηκαν στο απίστευτο ποσοστό του 1.320% στις ΗΠΑ σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία στις αρχές του 2020.

Η πορεία εισόδου των φυτικών υποκατάστατων κρέατος σε αλυσίδες γρήγορου φαγητού δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Το Impossible Burger της Burger King ακολουθήθηκε από το λανσάρισμα ενός πρωϊνού από τα Starbucks τον Ιούνιο του 2020 – και στη συνέχεια από το σάντουιτς Beyond Meat της Dunkin.


Και το 2021 παρουσιάστηκαν και άλλα φυτικά εδέσματα, όπως από την Morningstar Farms που παρουσίασε το Southwest Veggie Power Breakfast Sandwich και τα Wendy’s που παρουσίασαν το Spicy Black Bean Burger.

«Αυτή είναι μια από εκείνες τις σπάνιες στιγμές στην ιστορία όπου οι επιχειρηματικές ευκαιρίες και η βελτίωση του κόσμου ευθυγραμμίζονται», δήλωσε ο Άλον Τσεν, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Tastewise στο Yahoo Finance. «Τα προϊόντα φυτικής προέλευσης είναι ταυτόχρονα το σωστό πράγμα για τον κόσμο όσο και για την ανάπτυξη κατά την επόμενη δεκαετία».

Ωστόσο, δεν είναι μόνο οι βίγκαν που προτιμούν τα τρόφιμα χωρίς κρέας – τα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχουν πολλοί άλλοι που κάνουν στροφή για διαφορετικούς λόγους.

«Οι καταναλωτές όλων των τρόπων ζωής περιμένουν από τις εταιρείες να αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες τους για την κλιματική αλλαγή, τη βιωσιμότητα και την προσωπική υγεία», δήλωσε ο Τσεν.

«Αυτή η αλλαγή δημιούργησε μια ευκαιρία 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων την επόμενη δεκαετία, όπου το ερώτημα δεν είναι” αν “κάθε επιχείρηση παροχής τροφίμων πρέπει να προσφέρει εναλλακτικές λύσεις φυτικής προέλευσης, αλλά” πότε “και ποια τεχνολογία θα επικρατήσει», πρόσθεσε.

Πηγή: Ot.gr

Tags