«Ομορφαίνουν» οι προβλέψεις για τα καλλυντικά

Ανάπτυξη 14% σωρευτικά τη διετία 2021-2022

Με οδηγό τις κρέμες και τα προϊόντα περιποίησης προσώπου και σώματος, η αγορά καλλυντικών αναμένεται να καταγράψει ανάπτυξη περίπου 14% σωρευτικά τη διετία 2021-2022, με πιο δυναμική αύξηση πωλήσεων φέτος, της τάξης του 8,1% και πιο ήπια το 2022, περίπου 5,8%.

Ειδικότερα, η ανάπτυξη τείνει σε διψήφιο ποσοστό, σύμφωνα με τις προβλέψεις, για τις κατηγορίες περιποίησης προσώπου, σώματος και μακιγιάζ, αθροίζοντας ρυθμό πάνω από 20% συνολικά στη διετία. Οι δύο πρώτες κατηγορίες αποδείχτηκαν πιο ανθεκτικές στην κρίση, ενώ τα προϊόντα μακιγιάζ εμφάνισαν τη μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων εν μέσω πανδημίας. Λόγω της «καραντίνας» και των περιορισμών στις μετακινήσεις οι πωλήσεις της κατηγορίας μακιγιάζ εμφάνισαν πτώση 35,3% το 2020. Σύμφωνα όμως με τις προβλέψεις της βιομηχανίας καλλυντικών, η κατηγορία αναμένεται να ανακτήσει ένα μεγάλο μέρος των απωλειών, με τις συγκλίνουσες εκτιμήσεις να αναφέρουν ανάπτυξη 4,8% το 2021 και 15,7% το 2022.

Ανάλογες είναι οι τάσεις για τα αρώματα, τόσο κατά τη διάρκεια των lockdowns όσο και μετά. Η κατηγορία εμφάνισε πτώση πωλήσεων 24,7% το 2020, αλλά αναμένεται να ανακάμψει. Ειδικά φέτος προβλέπεται αύξηση πωλήσεων 6,7% και 3,8% το 2022. Στα προϊόντα περιποίησης μαλλιών, όπου επίσης σημειώθηκε πτώση της τάξης του 4,5% το 2020, η αυξημένη ζήτηση προοιωνίζεται καλύτερες επιδόσεις, με πωλήσεις ενισχυμένες κατά 5,1% φέτος και 1,7% τον επόμενο χρόνο. Τα προϊόντα περιποίησης σώματος, που είναι και η μόνη κατηγορία που συνέχισε να αναπτύσσεται εν μέσω πανδημίας (αύξηση πωλήσεων 2,6% το 2020), αναμένεται να εμφανίσουν διψήφια ανάπτυξη το 2021 (10,2%) και πιο μέτριο ρυθμό ανάπτυξης το 2022 (6,5%). Με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Αρωμάτων και Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ) που εστάλησαν για τις ανάγκες έρευνας στο Euromonitor International Survey, οι πωλήσεις της αγοράς καλλυντικών, έπειτα από πτώση 11,2% το 2020, αναμένεται να υπερκαλύψουν το χαμένο έδαφος την τρέχουσα διετία. 

Ψηφιακή «στροφή»

Μάλιστα, προβλέπεται να διατηρηθούν τάσεις που αναδύθηκαν στην πανδημία, όπως -για παράδειγμα- η στροφή των καταναλωτών στα e-shops, η οποία επιταχύνθηκε σημαντικά λόγω των περιοριστικών μέτρων. Τόσο τα πιο καθιερωμένα κανάλια, όπως τα διαδικτυακά φαρμακεία, όσο και τα αναδυόμενα, όπως το e-grocery, σημείωσαν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Αντιθέτως, σημαντική πτώση εμφάνισαν τα εξειδικευμένα καταστήματα.

Εξάλλου, κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων, σούπερ μάρκετ και φαρμακεία παρέμειναν ανοιχτά, παρέχοντας στήριξη στις πωλήσεις του κλάδου. Το μεγαλύτερο πλήγμα δέχτηκαν τα πολυκαταστήματα και τα καταστήματα καλλυντικών, οι boutiques και τα κομμωτήρια, γεγονός που συνάδει με την επιβράδυνση των πωλήσεων ειδών μακιγιάζ και αρωμάτων.

Επίσης, καθώς το βασικό κανάλι πώλησης των premium προϊόντων είναι τα καταστήματα καλλυντικών και τα πολυκαταστήματα, οι πωλήσεις τους σημείωσαν σημαντική πτώση λόγω του παρατεταμένου lockdown στο λιανεμπόριο. Συγκλίνουσες εκτιμήσεις στελεχών της βιομηχανίας καλλυντικών αναφέρουν ότι η αγορά θα σημειώσει άνοδο στο προσεχές μέλλον, με υψηλότερο ρυθμό στις κατηγορίες περιποίησης προσώπου και μαλλιών ενώ η κατηγορία μακιγιάζ θα επανέλθει, αλλά με αρκετά μικρότερο ρυθμό ανάπτυξης. Μάλιστα, επισημαίνουν ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου προβλέπεται να επενδύσουν στην omni channel εμπειρία του καταναλωτή, συνδυάζοντας το παραδοσιακό κανάλι με το ηλεκτρονικό.  

Πηγή: Naftemporiki.gr