Ποιος κερδίζει το ενδιαφέρον του Παγκόσμιου Λιανεμπόριου;

Η αύξηση του κόστους μεταφοράς αλλά και το κλείσιμο της παραγωγής λόγω πανδημίας σε Βιετνάμ και Κίνα οδηγούν πολλές μεγάλες εταιρείες λιανεμπορίου ένδυσης και υπόδησης να μεταφέρουν σημαντικό τμήμα της παραγωγής του σε χώρες που είναι κοντά στην ευρωπαϊκή και αμερικανική αγορά

Μεγάλες εταιρείες ρούχων και υποδημάτων μεταφέρουν την παραγωγή τους από την Κίνα και το Βιετνάμ σε χώρες που είναι πιο κοντά στα αμερικάνικα και ευρωπαϊκά καταστήματα, λόγω της πανδημίας που ξανακάνει την εμφάνιση της και οδήγησε στο κλείσιμο των εργοστασίων για πολλές εβδομάδες.

Η εξέλιξη αυτή προστίθεται στην αύξηση του μεταφορικού κόστους αναγκάζοντας τις εταιρείες να επανεξετάσουν τις παγκοσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και τους κόμβους παραγωγής χαμηλού κόστους στην Ασία.

Πρόσφατο παράδειγμα είναι η διάσημη ισπανική εταιρεία λιανεμπορίου μόδας Mango, που εξήγησε στο Reuters, ότι επιταχύνει όλες τις απαραίτητες διαδιακασίες ώστε να αυξήσει την παραγωγή των προϊόντων της σε χώρες όπως είναι η Τουρκία, το Μαρόκο και η Πορτογαλία. Το 2019  η παραγωγή των περισσότερων προϊόντων της γινόταν στην Κίνα και στο Βιετνάμ. Η εταιρεία πλέον έχει στόχο το 2022 να επεκτείνει «σημαντικά» την παραγωγή των προϊόντων της στην Ευρώπη.

Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και η αμερικανική εταιρεία υποδημάτων Steve Madden, που ανακοίνωσε ότι αποσύρει την παραγωγή της από το Βιετνάμ και μεταφέρει το 50% της παραγωγής από την Κίνα στη Βραζιλία και στο Μεξικό. Το ίδιο και Rubber – η εταιρεία που κατασκευάζει τα Crocs-  μεταφέρει την παραγωγή σε χώρες όπως η Ινδονησία,το Μεξικό και η Βοσνία.

Που μετατοπίζεται η παραγωγή 

Η Βουλγαρία, η Ουκρανία, η Ρουμανία, η Τσεχική Δημοκρατία, το Μαρόκο και η Τουρκία είναι  μερικές από τις χώρες που έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον των παραγωγών ενδυμάτων και υποδημάτων, αν και η Κίνα συνεχίζει να παράγει μεγάλο μερίδιο ενδυμάτων για τις ΗΠΑ και τις ευρωπαϊκές αλυσίδες ρούχων.

«Βλέπουμε μεγάλη ανάπτυξη στη δραστηριότητα εμπορευματικών μεταφορών στις πρώην Σοβιετικές Δημοκρατίες … μεγάλη άνοδο στην Ουγγαρία και τη Ρουμανία», δήλωσε ο Μπάρι Κόνλον, διευθύνων σύμβουλος της Overhaul, εταιρείας διαχείρισης κινδύνου στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Στην Τουρκία, οι εξαγωγές ένδυσης αναμένεται να φτάσουν τα 20 δισ. δολάρια φέτος, στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών,  λόγω της αύξησης των παραγγελιών από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με στοιχεία του Συμβουλίου Ένδυσης και Ένδυσης Επιμελητηρίων της Τουρκίας. Το 2020, οι εξαγωγές ανήλθαν συνολικά στα 17 δισ. δολάρια ΗΠΑ.

Στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, οι εξαγωγές κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, δερμάτων και υποδημάτων ανήλθαν σε 739,56 εκατ. μάρκα (436,65 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) το πρώτο εξάμηνο του 2021, ξεπερνώντας ήδη τις συνολικές εξαγωγές του 2020.

«Πολλές εταιρείες από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία είναι ο σημαντικότερος εμπορικός μας εταίρος, αναζητούν νέους προμηθευτές και νέες αλυσίδες εφοδιασμού στην αγορά των Βαλκανίων», δήλωσε ο καθηγητής Muris Pozderac, γραμματέας της ένωσης κλωστοϋφαντουργίας, ένδυσης, δέρματος και υποδημάτων στη Βοσνία. & Ερζεγοβίνη.

Πηγή: Ot.gr

 
10091