Πτώχευσαν 4 μεγάλες γερμανικές εταιρείες λόγω ενεργειακού κόστους

Το ενεργειακό πρόβλημα αναμένεται να πλήξει βαριά την Γερμανία

Η γερμανική μεταποίηση δέχτηκε ένα από τα μεγαλύτερα, αν όχι το μεγαλύτερο, πλήγμα. Ο λόγος είναι ότι τέσσερις εταιρείες που είναι στο χώρο πάνω από 125 χρόνια κήρυξαν πτώχευση, τόσο για τον πληθωρισμό, όσο και για το ενεργειακό κόστος.

Το ενεργειακό πρόβλημα αναμένεται να πλήξει βαριά την Γερμανία, καθώς πέρα από την εξάρτηση από το ρωσικό αέριο, η έλλειψη ενέργειας έχει αρχίσει να επηρεάζει τον άλλοτε κραταιό βιομηχανικό τομέα.

Ποιες εταιρείες κήρυξαν πτώχευση

Η κατασκευαστική εταιρεία Wolff Hoch-und Ingenieurbau αναγκάστηκε να κηρύξει πτώχευση –δηλαδή ανίκανη να πληρώσει τα χρέη της– εν μέσω των συνεχιζόμενων κρίσεων. Αυτό είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο καθώς η εν λόγω εταιρεία είναι άνω των 125 ετών.

Σύμφωνα με το γερμανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Focus.de, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μάρτιν Χέρμαν ανέφερε την εκτίναξη των τιμών των πρώτων υλών όπως το ξύλο, το πλαστικό και ο χάλυβας λόγω του πληθωρισμού και οι τεράστιες ελλείψεις προσωπικού λόγω του lockdown Covid-19, ως αιτίες οικονομικές δυσκολίες των εταιρειών.

Την ίδια μέρα, η γερμανική εταιρεία παραγωγής γλυκών Bodeta, διάσημη στη Γερμανία για τα γλυκά της με μενθόλη από ευκάλυπτο, υπέβαλε επίσης αίτηση πτώχευσης. Αυτή η εταιρεία ήταν 130 ετών Εκπρόσωπος της εταιρείας είπε ότι η εταιρεία δεν μπορεί πλέον να συμβαδίζει με το αυξανόμενο κόστος ενέργειας, τις αυξημένες τιμές ζωτικών πρώτων υλών όπως η ζάχαρη, καθώς και την αύξηση του κατώτατου μισθού που τέθηκε σε ισχύ στη Γερμανία από την 1η Οκτωβρίου.

Πτώχευση και για τον προμηθευτή εξαρτημάτων αυτοκινήτων

Εν τω μεταξύ, ο γερμανικός προμηθευτής εξαρτημάτων αυτοκινήτων Borgers, ηλικίας 156 ετών, κηρύχθηκε επίσης αφερέγγυος. Η εταιρεία απασχολεί 6.000 άτομα και προμηθεύει εξαρτήματα κλωστοϋφαντουργίας στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ενώ η εταιρεία δυσκολευόταν οικονομικά τα τελευταία χρόνια, η αύξηση του ενεργειακού κόστους, της τιμής των πρώτων υλών και τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας φαίνεται να ήταν το άχυρο που έσπασε την πλάτη της καμήλας.

Την ίδια ώρα, η γερμανική σαπουνοποιία Kappus κατέθεσε επίσης αίτηση πτώχευσης, αναφέροντας ως αιτία το αυξημένο κόστος πρώτων υλών και ενέργειας. Η εταιρεία έχει πάνω από 174 έτη εμπειρία, καθώς υπάρχει από το 1848 – περίπου την εποχή του λιμού της πατάτας στην Ιρλανδία. Κάποτε ήταν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής σαπουνιού στη Δυτική Ευρώπη.

“Η χώρα μπορεί να γίνει «βιομηχανικό μουσείο»”

Την περασμένη εβδομάδα ο πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Χημικής Βιομηχανίας (VCI), Markus Steilemann, δήλωσε ότι η χώρα μπορεί να γίνει «βιομηχανικό μουσείο» εάν οι συνθήκες συνεχίσουν να επιδεινώνονται.

Επιπλέον, τον Σεπτέμβριο, ηγέτες της βιομηχανίας μεταλλουργίας στην Ευρώπη προειδοποίησαν την ΕΕ ότι η ήπειρος θα μπορούσε να αντιμετωπίσει «μόνιμη αποβιομηχάνιση» εάν το μπλοκ δεν λάβει μέτρα για να αμβλύνει την πίεση στις επιχειρήσεις από την ενεργειακή κρίση.

Πηγή: mononews.gr