RINA: Ενέκρινε πλοίο που χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο

Το σχεδίασε η σουηδική εταιρεία FKAB Marine Design

Ο Ιταλικός Νηογνώμονας  RINA ανακοίνωσε την κατ’αρχήν έγκριση (Approval in Principle – AiP) για ένα MR Tanker που κινείται και με υδρογόνο και σχεδίασε η σουηδική εταιρεία FKAB Marine Design. Το πλοίο χρησιμοποιεί τεχνολογία και καύσιμα που επιτυγχάνουν τους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για το 2050 (IMO 2050) και είναι το αποτέλεσμα κοινού έργου με την ABB και τη Helbio (θυγατρική της Metacon AB).

O σχεδιασμός του MR Tanker βασίζεται στην αντίδραση του LNG με υδρατμό, όπου μέσα στον αναμορφωτή μεθανίου της Helbio, τα μόρια του LNG διασπώνται σε υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα.  Το υδρογόνο τότε χρησιμοποιείται απευθείας ως καύσιμο σε μηχανή εσωτερικής καύσης και σε κυψέλες καυσίμου , που μαζί απαρτίζουν ένα υβριδικό σύστημα πρόωσης με κινητήρες της ΑΒΒ. Το διοξείδιο του άνθρακα δεσμεύεται κατακρατώντας τον άνθρακα μέσα από τα μόρια του LNG, αντί από τα καυσαέρια της μηχανής.

Ο Αντώνιος Τρακάκης, τεχνικός διευθυντής Ναυτιλίας στην RINA, δήλωσε: «Για να επιτύχει τους στόχους μείωσης του CO2, η ναυτιλία αντιμετωπίζει την πρόκληση να έχει λύσεις που είτε βασίζονται στα ορυκτά καύσιμα, αλλά που απαιτούν ακόμα τεχνολογία για να ωριμάσουν ή σε νέα καύσιμα μηδενικού άνθρακα , η διαθεσιμότητα του οποίου απέχει ακόμη πολύ από το να είναι εγγυημένη. Αυτός ο νέος σχεδιασμός επιτρέπει τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου σήμερα χωρίς την ανάγκη ανεφοδιασμού και αποθήκευσης στο πλοίο και υπερβαίνει τους στόχους του ΙΜΟ 2050 για μείωση της έντασης του άνθρακα κατά 70%».

Ο Andreas Hagberg, επικεφαλής του τμήματος πωλήσεων και μάρκετινγκ της FKAB, σχολίασε: «Η ιδέα είναι επαναστατική γιατί δεν απαιτεί καμία υποδομή υδρογόνου στο λιμάνι. Το υδρογόνο δημιουργείται στο σκάφος και όλος ο απαραίτητος εξοπλισμός μπορεί εύκολα να τοποθετηθεί στο κατάστρωμα, έτσι ώστε οι πλοιοκτήτες να μπορούν να μετατρέψουν τα υπάρχοντα σκάφη. Οι κυψέλες καυσίμου έχουν αναπτυχθεί ειδικά για να παράγουν περισσότερη ισχύ και λιγότερες εκπομπές».

ot.gr