Νότια Κορέα και Κίνα συναγωνίζονται και μέσω συγχωνεύσεων για την κατάκτηση της «πράσινης» αγοράς

Σε μια νέα, περισσότερο ολιγοπωλιακή αγορά, εισέρχεται η παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Οι δύο μεγαλύτερες ναυπηγικές χώρες στον κόσμο, Κορέα και Κίνα, έχουν ήδη ξεκινήσει την οικονομική ναυμαχία προκειμένου να κερδίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερα μερίδια στη νέα «πράσινη» εποχή για τη ναυτιλία. 

Παράλληλα οι δύο χώρες τρέχουν και ξεχωριστά προγράμματα ώστε να πετύχουν τον στόχο της καθετοποίησης της παραγωγής, με προμηθευτές τους αποκλειστικά τοπικές επιχειρήσεις. 

Αναμονή στην Ευρώπη

Την ίδια περίοδο στην Ευρώπη, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα σχεδόν αποκλειστικά στα κρουαζιερόπλοια και σε πλοία υψηλής τεχνολογίας, δεν έχει αποφασιστεί ακόμα το πλαίσιο της πολιτικής που θα στηρίξει τον κλάδο απέναντι στον σφοδρό ανταγωνισμό.   

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

Το πρώτο βήμα έγινε από τους Νοτιοκορεάτες. Προκειμένου να σώσουν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας και έναν από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, την Daewoo, και αφού το κράτος επιδότησε έμμεσα με αρκετά δισ. δολάρια ολόκληρη τη ναυτιλιακή - ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, αποφασίστηκε να προωθηθεί η εξαγορά του (συγχώνευση) με τον μεγαλύτερο όμιλο στον κόσμο, τη Hyundai Heavy. Οι δύο όμιλοι, όταν και εφόσον ολοκληρωθεί η συγχώνευση θα ελέγχουν περισσότερο από το 22% του παγκόσμιου orderbook, όταν οι ναυπηγικές βιομηχανίες της χώρας έχουν το 36% του παγκόσμιου order book. 

CSS και CSI

Η απάντηση έρχεται όπως φαίνεται άμεσα από τους Κινέζους, οι οποίοι προωθούν τη συγχώνευση δύο από τους μεγαλύτερους ναυπηγικούς ομίλους της χώρας. 

Οι όμιλοι China State Shipbuilding Corp και China Shipbuilding Industry Corp συμφώνησαν να προχωρήσουν σε συγχώνευση, προκειμένου να αποτελέσουν το αντίπαλο δέος στους Νοτιοκορεάτες, δημιουργώντας έναν όμιλο με μερίδιο αγοράς 15% σε παγκόσμιο επίπεδο, όταν όλες οι ναυπηγικές μονάδες της Κίνας έχουν μερίδιο 30%. 

Εφόσον ολοκληρωθούν θετικά οι δύο συμφωνίες, από τις γιάρδες των δύο ομίλων θα πέφτουν στο νερό τουλάχιστον ένα στα τρία πλοία παγκοσμίως κι οι τιμές των πλοίων αναμένεται να ανέβουν κατά 5% με 10%. 

Θα πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι η συγχώνευση που σχεδιάζεται στη Νότια Κορέα έχει ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών από τα εργατικά σωματεία, τα οποία βλέπουν ότι ο αριθμός των εργαζομένων θα συρρικνωθεί περαιτέρω, αφού ήδη οι μεγάλες βιομηχανίες της χώρας έχουν προχωρήσει σε μειώσεις προσωπικού. Σημειώνεται επίσης ότι οι δύο κινήσεις θα πρέπει να γίνουν αποδεκτές από τις Επιτροπές Ανταγωνισμού άλλων κρατών, όπως είναι η Ε.Ε. Ήδη στην Ιαπωνία, που έχει την τρίτη μεγαλύτερη ναυπηγική βιομηχανία στον κόσμο, αντιδρούν στο ενδεχόμενο εξαγοράς της Daewoo από τη Hyundai.  

Ο απώτερος σκοπός

Κοινό σημείο στην προσπάθεια και των δύο χωρών είναι η κατάκτηση της νέας «πράσινης» αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, σε μια περίοδο που όλα δείχνουν ότι τα πλοία μεταφοράς LNG θα πολλαπλασιαστούν από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, οι δύο μεγάλες βιομηχανίες λαμβάνουν θέση στην εκκίνηση. Ωστόσο, η Ν. Κορέα ξεκινά μάλλον αρκετά βήματα μπροστά, αφού θεωρείται ότι διαθέτη την απόλυτη τεχνογνωσία στο LNG και έχει τη μερίδα του λέοντος στις νέες παραγγελίες. Μέχρι στιγμής τα ναυπηγεία της Ν. Κορέας έχουν παραγγελίες που τρέχουν για 107 LNG carriers, ενώ της Κίνας 24 και της Ιαπωνίας που εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο ιαπωνικές ναυτιλιακές εταιρείες μόλις εφτά. 

>>> ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΙΔΗΣΕΣ <<<

Όσον αφορά τα πλοία που θα έχουν μηχανές duel fuel (και πετρέλαιο και LNG), με τα μέχρι στιγμής δεδομένα κοστίζουν περίπου 10 με 15 εκατ. δολάρια περισσότερα από τα συμβατικά πλοία. 

Οι Κινέζοι ωστόσο έχουν ξεκινήσει συνεργασίες σε όλα τα επίπεδα προκειμένου να καταφέρουν να μπουν στη συγκεκριμένη αγορά, όπως και στην αγορά προηγμένων τεχνολογικά και περιβαλλοντικά συστημάτων ναυτιλιακού εξοπλισμού. Έναν τομέα που μέχρι σήμερα κυριαρχούν οι ευρωπαϊκές εταιρείες (κυρίως Βόρεια Ευρώπη). 

Μονοπώλια;

Τόσο οι Νοτιοκορεάτες όσο και οι Κινέζοι υποστηρίζουν ότι οι εξαγορές και συγχωνεύσεις που σχεδιάζουν δεν οδηγούν σε μονοπώλια. Μάλιστα, ο επικεφαλής της Korean Development Bank, η οποία διαθέτει το 55% των μετοχών της Daewoo, το οποίο θα εξαγοράσει η Hyundai, είχε δηλώσει πριν από λίγο καιρό ότι στόχος είναι να στηριχθεί η ναυπηγική βιομηχανία. Σύμφωνα με τους Κορεάτες, η Huyndai θα χρησιμοποιήσει την Daewoo σαν «υπεργολάβο» προκειμένου να μειώσει τα κόστη της. 

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<

Από την πλευρά του ο Χιου Γουένμινγκ, πρόεδρος της China Industry Shipbuilding, σε δηλώσεις σε κινεζικά μέσα δήλωσε ότι οι δύο κρατικών συμφερόντων όμιλοι που πρόκειται να συγχωνευθούν, σχεδιάζεται από το 2014. 

Από τότε έχουν γίνει πολλές συγχωνεύσεις και εξαγορές σε παγκόσμιο επίπεδο προκειμένου να αντιμετωπιστεί η υπερπροσφορά κλινών στη ναυπηγική βιομηχανία. 

Τέλος, σε ό,τι αφορά το ζήτημα του μονοπωλίου, ο κ. Γουένμινγκ υποστήριξε ότι οι δύο όμιλοι δεν ελέγχουν την αγορά αφού διαθέτουν μερίδιο 15%.

naftemporiki.gr

 
2790
Thumbnail

H κατάκτηση του ATP World Finals 2019 από τον Στέφανο Τσιτσιπά απλά επιβεβαίωσε τη δικαιωματική συμμετοχή του στην ελίτ του παγκοσμίου τένις. Μπορεί να του λείπει μια κατάκτηση ή έστω ένας τελικός σε Major, όμως το τουρνουά των κορυφαίων, η διοργάνωση στο τέλος κάθε έτους στην οποία συγκεντρώνονται οι τενίστες που βρίσκονται στις 8 πρώτες θέσεις του ATP ranking, είναι ένα σαφές διαπιστευτήριο.

ad1mobile

 

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<< 

Ο 21χρονος πρωταθλητής είναι ένας από τους καλύτερους του κόσμου, έχει παγιωθεί εδώ και 38 σερί εβδομάδες στο top-10 της παγκόσμιας κατάταξης και είναι ο νεαρότερος από το 2001 και τον Λέιτον Χιούιτ που κατακτά ATP World Finals. Πρόκειται αναμφίβολα για έναν από τους καλύτερους εκεί έξω και γι' αυτό αμείβεται ως τέτοιος στα τουρνουά όπου συμμετέχει. Η αρχική επένδυση της οικογένειας και του περιβάλλοντος προς τον μικρό Στέφανο, που κόστισε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ όπως αποκάλυψε το αφιέρωμα της Μαρίας Καούκη, έφερε αποτέλεσμα. Οι νίκες οδηγούν σε μεγάλα χρηματικά έπαθλα και η πορεία του μέσα στο 2019 τον έκανε πλουσιότερο κατά 6.000.000 ευρώ. Μόνο η νίκη του στο Λονδίνο τού προσέφερε 2.400.000 ευρώ σε χρηματικά έπαθλα, ενώ οι πορείες του στα υπόλοιπα 26 τουρνουά που συμμετείχε μέσα στο έτος ήταν κι αυτές προσοδοφόρες.

>>> ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΥΠΡΟΣ - ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF <<< 

Μέχρι την Κυριακή, η μεγαλύτερη χρηματική ανταμοιβή προερχόταν από τον τελικό στο ATP Masters 1000 της Μαδρίτης, όπου ηττήθηκε από τον Νόβακ Τζόκοβιτς, όμως κέρδισε 608.700 ευρώ για τη συμμετοχή του. Το ποσό αυτό είναι υψηλότερο από εκείνο που εισέπραξε στις προηγούμενες δύο κατακτήσεις τουρνουά, το ATP 250 στη Μασσαλία (115.235 ευρώ έσοδα) και το αντίστοιχο του Εστορίλ (90.390 ευρώ έσοδα). Ακόμα και η πορεία μέχρι τα ημιτελικά του αυστραλιανού όπεν τον Ιανουάριο συνοδεύτηκε με λιγότερα έσοδα (566.580 ευρώ) από εκείνα της Μαδρίτης.

Με τα 6.065.762 ευρώ της φετινής χρονιάς στο μονό, ο Τσιτσιπάς δεν είναι μόνο 6ος στο ATP ranking, μειώνοντας την 'ψαλίδα' από τον Ντανιίλ Μεντβέντεφ, είναι 6ος και στα συνολικά έσοδα. Μπροστά του βρίσκονται το Big-3, οι Ράφα Ναδάλ (1ος), Τζόκοβιτς (2ος), Ρότζερ Φέντερερ (4ος), ο Μεντβέντεφ που βρίσκεται στην 3η θέση και ο Ντόμινικ Τιμ στην 5η. Ναδάλ και Τζόκοβιτς έχουν τα διπλάσια έσοδα από τον Τσιτσιπά, ο οποίος βρίσκεται πολύ κοντά όμως στους άλλους 3 πρωταθλητές.

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ <<<

Σε επίπεδο καριέρας, ο Τσιτσιπάς πραγματοποίησε άλμα 41 θέσεων και από την 116η με συνολικά έσοδα σε μονό και διπλό που έφταναν τα 7.209.605 δολάρια πριν από το τουρνουά στο Λονδίνο, πλέον βρίσκεται στην 75η θέση, προσπερνώντας τον Ίβο Κάρλοβιτς. Ο Κροάτης γίγαντας των 211 εκατοστών έβγαλε 9.832.645 δολάρια από τα χρηματικά έπαθλα των τουρνουά που συμμετείχε, όμως ο Τσιτσιπάς έφτασε τα 9.835.605 δολάρια. Μάλιστα, προσπέρασε μεταξύ άλλων και τον Μάρκο Παγδατή που κέρδισε συνολικά έπαθλα 8.918.917 δολάρια στην καριέρα του, τον Νικ Κύργιο με 8.001.478 δολάρια μέχρι στιγμής και τον Μαρκ Φιλιππούση με 6.987.402 δολάρια.

 

>>> ΌΛΕΣ ΟΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΙΔΗΣΕΙΣ <<<

ad2mobile

Με 32 νίκες σε 64 αγώνες κόντρα σε αντίπαλο που έχει βρεθεί κάποια στιγμή στο top-10 και 16 νίκες σε 36 αγώνες με αντίπαλο εν ενεργεία μέλος του top-10, με 4 τίτλους στην καριέρα του και κορυφαία θέση την 5η στην κατάταξη της ATP, με παρουσία σε ημιτελικά grand slam και νίκες επί όλων των μεγάλων του παγκοσμίου τένις, με ρεκόρ 2-2 κόντρα σε Τζόκοβιτς και Φέντερερ και 3-1 κόντρα σε Αλεξάντερ Ζβέρεφ, ο Τσιτσιπάς δικαιούται και με το παραπάνω αυτά τα χρηματικά έπαθλα. Από τα 692 δολάρια που κέρδισε το 2013 ως junior μέχρι τα σχεδόν 10.000.000 του 2019, ο κορυφαίος Έλληνας τενίστας στην ιστορία εισπράττει αυτό που δικαιούται και που στο μέλλον αναμένεται να γίνει ακόμα πιο μεγάλο.

contra.gr

article 1