Σήμα κινδύνου για την ταξιδιωτική βιομηχανία των ΗΠΑ

Tο μερίδιο των ΗΠΑ στην πίτα της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς έχει μειωθεί από το 2019

Ελλιπής στελέχωση, καθυστερήσεις στις θεωρήσεις βίζας, ακόμη και οι εγχώριες πολιτικές ζυμώσεις έχουν αφήσει την ταξιδιωτική βιομηχανία του 1,2 τρισ. δολαρίων των ΗΠΑ πολύ πίσω στην κούρσα ανάκτησης των απωλειών της περιόδου της πανδημίας, καθώς μέχρι το τέλος του 2023, ο κλάδος έφτασε μόλις στο 84% των επιπέδων του 2019, σύμφωνα με την Αμερικανική Ταξιδιωτική Ένωση.

Τώρα, μια πρώτη μελέτη από την Euromonitor International που δημοσιοποιήθηκε χθες Πέμπτη και εκπονήθηκε κατόπιν ανάθεσης από τη US Travel, ανέλυσε τις επιδόσεις 18 χωρών, μεταξύ των οποίων της Γαλλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ιταλίας, του Καναδά, της Ισπανίας και της Νότιας Αφρικής.

Εξέτασε τα δεδομένα σε τέσσερις κατηγορίες: κυβερνητική ηγεσία και η δέσμευσή της στην ταξιδιωτική βιομηχανία (25% βαρύτητα), παγκόσμια αντίληψη (20%), ταυτότητα και ασφάλεια, η οποία περιλαμβάνει τους χρόνους αναμονής για θεωρήσεις βίζας και τα προγράμματα εκκαθάρισης για ταξιδιώτες χαμηλού κινδύνου (35%) και η συνδεσιμότητα ταξιδιού, η οποία περιλαμβάνει διεθνείς αφίξεις και πρόσβαση πτήσεων (20%).

Το αποτέλεσμα: σε όλες τις κατηγορίες και μεταξύ των 18 χωρών, οι ΗΠΑ βρέθηκαν μόλις στο Νο 17 της κατάταξης. Τις καλύτερες επιδόσεις είχαν το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία, με την Κίνα στη 18η θέση.

Αξιοσημείωτο είναι ότι τις ΗΠΑ προσπέρασαν χώρες όπως η Σαουδική Αραβία (13η θέση) της οποίας η οικονομία του τουρισμού παραμένει εκκολαπτόμενη και η Τουρκία, η οποία ήρθε στην τρίτη θέση παρά τις πολιτικές εντάσεις και τις φυσικές καταστροφές κατά το παρελθόν έτος.

Η μελέτη επιβεβαιώνει ότι η αμερικανική ταξιδιωτική βιομηχανία είναι λιγότερο σύγχρονη και αποτελεσματική έναντι των ανταγωνιστών της.

«Αυτό πρέπει να είναι ένα καμπανάκι αφύπνισης. Για να δείτε τις ΗΠΑ να κατατάσσονται στη 17η θέση σε έναν κατάλογο 18 κορυφαίων ταξιδιωτικών αγορών είναι κάτι που πρέπει να μας ανοίξει τα μάτια. Είναι απογοητευτικό», δήλωσε ο Geoff Freeman, Διευθύνων Σύμβουλος της US Travel.

Ο Freeman υπογράμμισε ότι το μερίδιο των ΗΠΑ στην πίτα της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς έχει μειωθεί από το 2019, ενώ οι ανταγωνιστές καταφέρνουν να αυξήσουν τη δική τους.

Τα ζοφερά ευρήματα της Euromonitor International, που αρχικά ολοκληρώθηκαν το φθινόπωρο του 2023, δεν δημοσιεύθηκαν μέχρι τώρα. Αποκαλύφθηκαν ως κίνητρο για τη σύσταση μιας νέας επιτροπής για απρόσκοπτα και ασφαλή ταξίδια, την οποία ανακοίνωσε επίσης στις 11 Ιανουαρίου ο  πρώην υπουργός Εσωτερικής Ασφάλειας, καθώς πλέον κρίνεται ότι διακυβεύεται η σταθερότητα της ταξιδιωτικής οικονομίας της Αμερικής, η οποία το 2022 συγκέντρωσε 1,2 τρισεκατομμύρια δολάρια σε δαπάνες τόσο από τους διεθνείς όσο και από τους εγχώριους ταξιδιώτες.

Σύμφωνα με άλλη έκθεση της εταιρείας έρευνας αγοράς Tourism Economics, η οικονομία του τουρισμού που δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο του 2023, η μη βελτίωση της ξεπερασμένης διαδικασίας προβολής του αρμόδιου αμερικανικού φορέα, θα μπορούσε να κάνει τους Αμερικανούς να παραιτηθούν από 3 εκατομμύρια εγχώρια ταξίδια ετησίως, με αποτέλεσμα απώλεια ύψους 7,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων από ταξιδιωτικές δαπάνες φέτος.

Άλλα 150 δισεκατομμύρια δολάρια θα μπορούσαν να χαθούν τα επόμενα 10 χρόνια λόγω των συνεχιζόμενων υπερβολικών χρόνων αναμονής για τις θεωρήσεις, σημείωσε.

Πηγή: Ot.gr