Στο 56% του 2019 η ανάκαμψη στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια το 2021

41 συνολικά που εποπτεύει το Eurocontrol είχε από τα χαμηλότερα ποσοστά απωλειών σε πτήσεις σε σύγκριση με το 2019 στο μείον 27% ή αλλιώς 125.000 λιγότερες

Στο 56% του 2019 ανέκαμψε τελικά μέσα στο 2021 η κίνηση στα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια με την Ελλάδα, σε ένα σύνολο 41 χωρών, να σημειώνει σαφώς λιγότερες απώλειες, σε ποσοστό 27%, όσον αφορά τον αριθμό των πτήσεων.

Για τη νέα χρονιά η ανάκαμψη αναμένεται μεταξύ 70- 90% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, με όλα τα σενάρια να είναι ανοικτά με δεδομένη τη συνεχή ανατροπή του σκηνικού που φέρνει η πανδημία συντηρώντας την αβεβαιότητα για τον κλάδο.

Τα στοιχεία προέρχονται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας Εurocontrol, με μέλη συνολικά 41 χώρες ανά την Ευρώπη και όπως προκύπτει, συνολικά στα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια καταγράφηκαν 6,3 εκατ. πτήσεις έναντι 11,1 εκατ. το 2019.

Η Ελλάδα συγκριτικά με άλλες χώρες είχε από τα χαμηλότερα ποσοστά απωλειών σε πτήσεις σε σύγκριση με το 2019 στο μείον 27% ή αλλιώς 125.000 λιγότερες σε σύγκριση με το το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Φινλανδία και την Ιρλανδία με μείον 62%.

Χαρακτηριστικό αποτελεί το γεγονός ότι το 2021 τα μεγάλα βρετανικά αεροδρόμια είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες πανευρωπαϊκά σε αριθμό πτήσεων με μείον 1,318 εκατ. πτήσεις σε σύγκριση με την περίοδο της κανονικότητας και ακολουθεί η Γερμανία με μείον 1,019 εκατ. λιγότερες πτήσεις  ή αλλιώς στο 50% του 2019.  Ισπανία με μείον 742.000 πτήσεις (-44%), μετά η Γαλλία με μείον 654.000 (-42%) και Ιταλία με μείον 616.000 (-47%) συμπληρώνουν την πεντάδα με τις μεγαλύτερες αριθμητικές απώλειες.

Όπως επισημαίνει το Εurocontrol, μέσα στο 2021 καταγράφηκε «μερική αλλά κρίσιμης σημασίας συνεχής ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Το ξεκίνημα του 2021 βρήκε την επιβατική κίνηση στο 36% των επιπέδων του 2019 τον Ιανουάριο, αλλά το καλοκαίρι ήταν πολύ καλύτερο χάρη στους μαζικούς εμβολιασμούς και το Ψηφιακό Πιστοποιητικό της ΕΕ για την COVID 19 ανακάμπτοντας στο 70% περίπου και φτάνοντας σε υψηλό δύο ετών στις 27 Αυγούστου 2021 με 26.773 πτήσεις (-28% σε σύγκριση με το 2019 και το ρεκόρ που σημειώθηκε σε όλο το δίκτυο των αεροδρομίων του Eurocontrol με 37.228 πτήσεις στις 28 Ιουνίου του 2019)».

Υπήρξε επιμήκυνση της σεζόν – κάτι που σημειώθηκε και στην Ελλάδα- για ταξίδια αναψυχής μέσα στο φθινόπωρο με την κίνηση να αυξάνεται στο 81% στα τέλη Οκτωβρίου, και παρά τα πρόσθετα περιοριστικά μέτρα για πολλούς προορισμούς ελέω «Ομικρον» ο Δεκέμβριος κατέγραψε επιβατική κίνηση στο 78% των επιπέδων του 2019. Συνολικά, η ετήσια κίνηση στο ευρωπαϊκό αεροπορικό δίκτυο έφτασε το 56% των επιπέδων του 2019.

Οι επιτελείς του Eurocontrol επισημαίνουν ότι η ανάκαμψη θα συνεχιστεί μέσα στο 2022 σε ποσοστό από 70% έως 90% σε σχέση με το 2019, αν και στην παρούσα φάση, με τις ακυρώσεις των πτήσεων λόγω της «Ομικρον» φαίνεται ότι είναι πιο κοντά το πιο απαισιόδοξο σενάριο. «Ωστόσο, οι οικονομικές και κοινωνιολογικές επιπτώσεις παραμένουν πολύ μεγάλες και για το 2022 και -πάντως- όχι και τόσο καλύτερες σε σύγκριση με το πρώτο έτος της πανδημίας.

Περίπου 1,5 δισεκατομμύριο επιβάτες λιγότεροι έναντι του 2019 εκτιμάται, με βάση τους υπολογισμούς του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων (ΑCI), ότι «πέταξαν» το 2021  από τα αεροδρόμια της Ευρώπης το 2021 σε σχέση με το 2019, οριακά καλύτερα έναντι των απωλειών του 1,7 δισ. του 2020 και με μόνο. Συνολικά, υπήρξαν 4,9 εκατομμύρια λιγότερες πτήσεις στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια που εποπτεύονται από το Eurocontrol το 2021 σε σύγκριση με το 2019, έναντι 6,1 εκατομμυρίων το 2020.

Αντίστοιχα, το 2021 καταγράφηκαν απώλειες 18,5 δισ. ευρώ, έναντι 22,2 δις. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά στις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.

newmoney.gr

 
9015