Τα ηλεκτρονικά καταστήματα αντίθετα στα δικαιώματα καταναλωτών

Σύμφωνα με την Κομισιόν, τα 2/3 των ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν συμμορφώνονται με τα βασικά δικαιώματα των καταναλωτών

Τα 2/3 των 500 ηλεκτρονικών καταστημάτων που πωλούν ρούχα και υποδήματα, έπιπλα και αντικείμενα οικιακής χρήσης και ηλεκτρικές συσκευές, δε συμμορφώνονται με τα βασικά δικαιώματα των καταναλωτών στην ΕΕ, σύμφωνα με τα αποτελέσματα ενός πανευρωπαϊκού ελέγχου που διεξήχθη από τις αρχές προστασίας των καταναλωτών των 27 χωρών υπό το συντονισμό της Κομισιόν.

 Ο Επίτροπος αρμόδιος για θέματα δικαιοσύνης, Ντίντιερ Ρέιντερς, δήλωσε σχετικά ότι «είναι απαράδεκτο να μην ενημερώνονται δεόντως οι Ευρωπαίοι καταναλωτές για τα δικαιώματά τους σχετικά με τις πωλήσεις μέσω διαδικτύου σε 2 από τα 3 ηλεκτρονικά καταστήματα». Τόνισε δε ότι «τα δικαιώματα των καταναλωτών της ΕΕ, όπως το δικαίωμα επιστροφής αγαθών εντός 14 ημέρες, ενισχύουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο διαδίκτυο και δεν πρέπει να θάβονται στα ψιλά γράμματα».

>>> Οι οικονομικές εξελίξεις σήμερα <<<

Η οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών της ΕΕ διασφαλίζει ότι κάθε καταναλωτής, ενώ πραγματοποιεί ηλεκτρονική αγορά, έχει το δικαίωμα να λαμβάνει σαφείς, ορθές και κατανοητές πληροφορίες σχετικά με τις ρυθμίσεις παράδοσης, διασφαλίζει τα δικαιώματα υπαναχώρησης και τη νόμιμη εγγύηση σε περίπτωση βλάβης του προϊόντος.

ΚΥΠΕ - Αθανάσιος Αθανασίoυ