Tesla: Διπλός πονοκέφαλος και… φρένο στα νέα μοντέλα

Ο αμερικανικός κολοσσός καλείται να προσαρμοστεί στα τρέχοντα αυτοκινητικά δεδομένα

Μπορεί η Tesla να κερδίζει συνεχώς έδαφος, έχοντας εξελιχθεί σε ηγέτιδα δύναμη στον πεδίο των ηλεκτρικών και κυριαρχώντας στις ευρωπαϊκές πωλήσεις νέων ΙΧ, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν αντιμετωπίζει δυσκολίες.

Ερωτηθείς στο Twitter από φίλο της Tesla σχετικά με τις αλλεπάλληλες αναβολές του φουτουριστικού φορτηγού, Semi, ο Elon Musk, επισήμανε τους σκοπέλους που έχουν αναδυθεί, αποσυντονίζοντας την παραγωγική της δύναμη.

«Όπως έχει ανακοινωθεί δημοσίως, η Tesla η περιορίζεται από βραχυπρόθεσμη έλλειψη τσιπ και μακροπρόθεσμη έλλειψη κυψελών (σ.σ. μπαταριών)».
 

«Δεν είναι εφικτό να αυξήσουμε τον όγκο παραγωγής νέων οχημάτων, ωσότου ξεπεραστούν οι συγκεκριμένοι περιορισμοί».

Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο tweet του Musk συνιστούσε την απάντησή του σε χρήστη, ο οποίος αναφέρθηκε στην επικείμενη παράδοση οχτώ Tesla Semi στην PepsiCo–που παράγει το δημοφιλές αναψυκτικό ποτό Pepsi – παρά τις ανακοινώσεις της εταιρίας από το Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια ότι θα αναβληθεί η παραγωγή του.

«Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Pepsi, δήλωσε στην τηλεόραση πως περιμένει κάποιες παραδόσεις του Tesla Semi, το τέταρτο τρίμηνο. Αλλά, η παραγωγή δεν θα ξεκινήσει για ένα ακόμα έτος, σωστά;», ανέφερε ο χρήστης εμφανώς απορημένος. Για να λάβει την απάντηση του Elon Musk, ο οποίος πρότεινε… ψυχραιμία.

Οι μπαταρίες βάζουν… stop στα λανσαρίσματα

Και αν η κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών αναμένεται να εξομαλυνθεί κατά το δεύτερο μισό του 2022, η εξάντληση των αποθεμάτων κελιών μπαταριών φαίνεται πως θα ταλαιπωρήσει τον κατασκευαστή για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, η Tesla έχει συνάψει νέες συνεργασίες με εταιρείες εξέλιξης μπαταριών, συμπλέοντας πλέον –πέρα από την Panasonic-  με τις LG Energy Solution και CATL.

Δεδομένης, μάλιστα, της τεράστιας ζήτησης για μπαταρίες, που θα γιγαντωθεί τα επόμενα χρόνια εξαιτίας της αύξησης του όγκου ηλεκτρικών η Tesla έχει φροντίσει να ριχθεί και η ίδια στη μάχη της εξέλιξης κυλινδρικών συσσωρευτών τύπου 4680 (με διάμετρο 46 χλστ. και ύψος 80 χλστ.) που επιτρέπουν φόρτιση από το 0-80% σε 15 λεπτά.

Ένας ακόμα λόγος που οι αμερικανικός κολοσσός έχει διευρύνει την ατζέντα συνεργατών του, είναι η απόφασή του να στραφεί στις μπαταρίες τεχνολογίας φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP) που είναι σημαντικά φθηνότερες από τις νικελίου-κοβαλτίου-αλουμινίου (NCA).

Δεδομένου, λοιπόν, ότι η Panasonic δεν εξελίσσει τέτοιου είδους μπαταρίες, η Tesla στράφηκε στην CATL.

Σημειώνεται ότι εφόσον δεν λυθεί ο γόρδιος δεσμός με τους ημιαγωγούς και δεν εξασφαλιστούν τα απαραίτητα μπαταριών, η Tesla δεν πρόκειται να προχωρήσει στο λανσάρισμα των πολυαναμενόμενων ολοκαίνουριων οχημάτων της, όπως τα Semi (φορτηγό), Cybertruck (pick-up) και Roadster.

protothema.gr

 
7522