Thomas Cook: Ψίχουλα μετά από χρόνια για τους πιστωτές της

Οι ομολογιούχοι μπορεί να λάβουν μόλις το 2% των χρημάτων τους, ενώ τα στοιχεία ήταν πιο ενθαρρυντικά για τους δανειστές

Η χρεοκοπία της Thomas Cook χάλασε τις διακοπές εκατοντάδων ταξιδευτών, αλλά πρόκειται να προκαλέσει μεγάλη απογοήτευση και σε όσους πιστωτές περιμένουν να πάρουν κάποια από τα χρήματα τους πίσω μετά την εκκαθάριση της εταιρείας.
Την εκκαθάριση της εταιρείας έχουν αναλάβει η AlixPartners και η KPMG. Είναι υπεύθυνες για την πώληση στοιχείων ενεργητικού της εταιρείας και την επιστροφή όσο δυνατόν περισσότερων χρημάτων στους πιστωτές.

Ωστόσο, σύμφωνα με το Bloomberg τα χρήματα δεν πρόκειται να είναι πολλά. Ανάλυση που εκπόνησε η AlixPartners τον Αύγουστο υπολόγιζε ότι οι ομολογιούχοι μπορεί να λάβουν μόλις το 2% των χρημάτων τους.
Τα στοιχεία ήταν πιο ενθαρρυντικά για τους δανειστές, οι οποίοι μπορεί να ανακτήσουν ως και το 17% όσων δάνεισαν στον τουρ οπερέιτορ. Αλλά αυτό προϋποθέτει ότι τα στοιχεία ενεργητικού της Thomas Cook θα πουληθούν σε καλή τιμή, κάτι το οποίο μπορεί να είναι δύσκολο.
Την Τρίτη, η S&P είχε τοποθετήσει το ποσοστό ανάκτησης ως το 10% για τα μη εξασφαλισμένα ομόλογα του ομίλου, αλλά προειδοποίησε τους επενδυτές ότι μπορεί να μην πάρουν απολύτως τίποτα πίσω. Οι πιστωτές θα πρέπει να ανταγωνιστούν και άλλες διεκδικήσεις χρημάτων του χρεοκοπημένου ομίλου από ασφαλιστικά ταμεία και άλλες οντότητες.

>>> ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ <<<

Ως και την περασμένη Δευτέρα ο τουρ οπερέιτορ χρησιμοποιούσε 120 αεροσκάφη και είχε περίπου 1.500 εβδομαδιαίες χρονοθυρίδες αεροδρομίου στη Βρετανία, τη Γερμανία και τη Σκανδιναβία. Αλλά τα περισσότερα από τα αεροσκάφη της Thomas Cook ήταν νοικιασμένα από άλλες εταιρείες. Σύμφωνα με την AlixPartners, στην ιδιοκτησία της Thomas Cook και των θυγατρικών της βρίσκονταν μόλις 22 αεροσκάφη, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι παλιά και δεν θα αποφέρουν πολλά χρήματα. Με βάση ανάλυση της Cirium, τα αεροσκάφη της Thomas Cook «πιθανότατα θα φέρουν λιγότερα από 100 εκατομμύρια στερλίνες».

Mια άλλη πηγή ρευστού μπορεί να είναι τα δικαιώματα προσγείωσης. Η S&P σημειώνει ότι είναι δύσκολο να υπολογιστεί η αξία τους, αλλά οι εκκαθαριστές της Thomas Cook θα μπορούσαν να βγάλουν σε δημοπρασία κάποια από τις 208 θέσεις της ταξιδιωτικής στο αεροδρόμιο Gatwick στο Λονδίνο.
Η αεροπορική Monarch Airlines κέρδισε το δικαίωμα να πουλήσει άδειες προσγείωσης μετά την κατάρρευση της το 2017. Η πώληση χρονοθυρίδων μπορεί να μην είναι δυνατό να πουληθούν στις περιπτώσεις που τα δικαιώματα προσγείωσης επιστρέφουν στην αρχή πολιτικής αεροπορίας.

Η παγκόσμια εμβέλεια της Thomas Cook προσθέτει ένα ακόμα πρόβλημα, καθώς η διαδικασία πτώχευσης θα πρέπει να αναγνωριστεί από πολλές διαφορετικές αρχές και χώρες.
Άλλες πιθανές πηγές για την αποπληρωμή των δανειστών είναι τα χρήματα που οφείλονται στην εταιρεία και τα αποθέματα, σύμφωνα με την S&P.

>>> ΟΛΕΣ ΟΙ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ <<<

Κάποια αξία μπορεί να έχουν και τα ξενοδοχεία της Thomas Cook.
Η αεροπορική εταιρεία Condor συνεχίζει να λειτουργεί μετά από δάνειο διάσωσης που έλαβε από τη γερμανική κυβέρνηση. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες της εταιρείας και η αεροπορική συνεχίζουν επίσης να λειτουργούν.
Οι εκκαθαριστές δύσκολα θα καταφέρουν να αποκομίσουν κάποιο μεγάλο ποσό από το εμπορικό σήμα της εταιρείας, παρά τα 178 χρόνια ιστορίας. Η εγκατάλειψη εκατοντάδων χιλιάδων πελατών προκάλεσε μια επικοινωνιακή καταστροφή.
Η Fitch υποστήριξε την Τρίτη πως η Thomas Cook και άλλα εμπορικά σήματα έχουν «λίγη ή καθόλου αξία» σε μια εκκαθάριση.

Οι πιστωτές θα πρέπει επίσης να περιμένουν πολύ για να μάθουν πόσα χρήματα θα ανακτήσουν, τουλάχιστον με βάση την εμπειρία από πρόσφατες διαδικασίες εκκαθάρισης στη Βρετανία.

euro2day.gr