Τι θα αλλάξει στα αεροπορικά ταξίδια το 2022

Η χρονιά που ελπίζουμε να μας επιτρέψει να ταξιδεύουμε ξανά απερίσπαστοι

To 2021 είναι μια χρονιά που θα μείνει για πάντα εντυπωμένη στον κόσμο της αεροπορικής ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Το 2022 ξεκίνησε με την «κυριαρχία» της μετάλλαξης Όμικρον στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη και χιλιάδες πτήσεις -κυρίως με επιβάτες που ταξίδευαν για λόγους αναψυχής- ακυρώθηκαν όχι για λόγους ταξιδιωτικών περιορισμών αλλά εξαιτίας κρουσμάτων στο προσωπικό των αεροπορικών εταιρειών. Παρ’όλα αυτά, όλος ο πλανήτης ελπίζει το 2022 να είναι τελικά η χρονιά που το αεροπορικό ταξίδι θα γίνεται ξανά απερίσπαστα -αν και με διαφορετικές προϋποθέσεις από την προπανδημική εποχή.

Στις ΗΠΑ, η περίοδος των χριστουγεννιάτικων διακοπών θύμισε αεροπορική κίνηση της προ Covid-19 περιόδου παρ’όλα αυτά, η ανησυχία εξαιτίας της πανδημίας αποθαρρύνει πολλούς να προγραμματίσουν τις επόμενες διακοπές τους. Αυτό σημαίνει, όμως, μεγαλύτερη διαθεσιμότητα εισιτηρίων και χαμηλότερες τιμές για όσους το κάνουν. «Η αρχή του 2022 προσφέρεται για αγορές αεροπορικών εισιτηρίων» λέει ο Peter Greenberg, ταξιδιωτικός συντάκτης του CBS News. «Είναι η ιδανική περίοδος για να κλείσετε την πτήση σας. Καθώς η επιβατική κίνηση μειώνεται, μειώνονται και οι τιμές των εισιτηρίων. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι τιμές διαμορφώνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα». «Λος Άντζελες- Νέα Υόρκη για 66 δολάρια» για παράδειγμα» λέει ο Greenberg. Το ταξί από το Μανχάταν έως το αεροδρόμιο κοστίζει περισσότερα. Επομένως, άμα θέλετε να ταξιδέψετε ή χρειάζεστε να ταξιδέψετε, οι πρώτοι 3 μήνες του έτους είναι ιδανική περίοδος.

Άλλωστε το ίδιο μπορεί να διαπιστώσει κανείς κάνοντας μία διαδικτυακή αναζήτηση και στην Ελλάδα. Τον Φεβρουάριο υπάρχουν πτήσεις από Αθήνα προς Ρώμη, Λονδίνο, Παρίσι και άλλους μεγάλους ευρωπαϊκούς προορισμούς με εισιτήρια μετ’ επιστροφής σε τιμή 80-120 ευρώ.

Ο Greenberg επισημαίνει ότι όσοι «φυλάνε» τα δωρεάν αεροπορικά μίλια τους για το μέλλον, δεν θα πρέπει να το κάνουν για πάρα πολύ καιρό. «Οι αεροπορικές εταιρείες μειώνουν σταδιακά την αξία των δωρεάν μιλίων προκειμένου να διαχειριστούν τα δικά τους οικονομικά προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία. Αυτό σημαίνει ότι στο μέλλον θα γίνει πιο δύσκολο να κερδίσει κανείς τα μίλια και ακόμα δυσκολότερο να τα αξιοποιήσει».

1

Θα υπάρξει υποχρεωτικός εμβολιασμός για τους επιβάτες;

Είναι δύσκολο να το πιστέψει κανείς αλλά έχει περάσει μόλις κάτι περισσότερο από ένας χρόνος όταν η Μargaret Keenan από το Ηνωμένο Βασίλειο έγινε τον Δεκέμβριο του 2020 ο πρώτος άνθρωπος στον κόσμο που εμβολιάστηκε με το εμβόλιο της Pfizer. Από τότε έγιναν πάνω από 8 δισεκατομμύρια δόσεις από διάφορα εμβόλια σε όλο τον πλανήτη. Η αεροπορική βιομηχανία έπρεπε να προσαρμοστεί γρήγορα το ίδιο και το επιβατικό κοινό. Σιγά σιγά προσαρμοζόμαστε με όλα τα ψηφιακά έγγραφα που χρειάζεται να έχουμε μαζί μας για να πετάξουμε ενώ κάποιες αεροπορικές εταιρείες, όπως η Delta Air Lines, έχουν κάνει υποχρεωτικό τον εμβολιασμό για τους εργαζομένους τους.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο Άντονι Φάουτσι, ο επικεφαλής σύμβουλος του Λευκού Οίκου στο ζήτημα της πανδημίας, ανέφερε ότι είναι υπέρ της προϋπόθεσης εμβολιασμού και για τους επιβάτες. Όμως η αεροπορική βιομηχανία δεν φάνηκε να συμφωνεί και η υποχρέωση εμβολιασμού για επιβάτες παραμένει ένα σπάνιο μέτρο σε παγκόσμιο επίπεδο. Μία από σημαντικές εταιρείες που θα τον εφαρμόσει είναι η Air New Zealand, με αρχή ισχύος του μέτρου τον Φεβρουάριο.

Μεγαλύτερη ζήτηση για premium προϊόντα

Οι αναλυτές της ταξιδιωτικές αγοράς σε Ευρώπη και ΗΠΑ επισημαίνουν ότι το 2022 θα υπάρξει μεγαλύτερη ζήτηση για καλύτερα ξενοδοχεία, καλύτερα αεροπορικά εισιτήρια αλλά και ιδιωτικές πτήσεις.

Όποιος έχει την οικονομική δυνατότητα για όλα αυτά, δεν θα το πολυσκεφτεί, σε αντίθεση με το όχι μακρινό παρελθόν. Αυτό έχει να κάνει και με τα «στερητικά σύνδρομα» που δημιούργησε η πανδημία αλλά και φυσικά με την ανάγκη για μεγαλύτερη ασφάλεια.

Στον δρόμο για το νέο Κονκόρντ

Τo μοναδικό επιβατικό υπερηχητικό αεροσκάφος που εντάχθηκε σε δρομολογημένες πτήσεις, το γαλλοβρετανικό Κονκόρντ αποσύρθηκε σχεδόν 20 χρόνια πριν, το 2003. Έκτοτε κατά καιρούς έχουν εμφανιστεί διάφορες προσπάθειες για δημιουργία ενός άλλου υπερηχητικού αεροσκάφους για εμπορικές πτήσεις.

Η εταιρεία Boom Supersonic με έδρα το Κολοράντο σχεδιάζει τη δημιουργία ενός υπερηχητικού αεροσκάφους με ορίζοντα έναρξης κατασκευής το 2023 με τον (υπερβολικά φιλόδοξο) στόχο για «ένα αεροπλάνο που θα κάνει και το πιο μακρινό ταξίδι στον κόσμο το αργότερο σε 4 ώρες με κόστος εισιτηρίου για τον επιβάτη 100 δολάρια» ενώ η εταιρεία Hermeus με έδρα την Ατλάντα στοχεύει στη δημιουργία ενός ακόμα πιο γρήγορου αεροσκάφους που θα κάνει το ταξίδι Νέα Υόρκη Λονδίνο σε 90 λεπτά, όταν το Κονκόρντ το έκανε σε 3 ώρες.

Πηγή: travel.gr

 
8981