Αξιολογήσεις σε ιστοσελίδες: Δεν είναι όλες αυθεντικές

Παραπλανητικές αρκετές αξιολογήσεις σε ιστοσελίδες όπως καταδεικνύει πανευρωπαϊκός έλεγχος σε ιστοσελίδες

Οι καταναλωτές συνήθως προχωρούν με τις αγορές τους εμπιστευόμενοι τις αξιολογήσεις που αναρτώνται στις σχετικές ιστοσελίδες. Για παράδειγμα, το 71% τον καταναλωτών θεωρούν ως σημαντικές τις αξιολογήσεις για ξενοδοχεία και καταλύματα πριν θα κλείσουν τις διακοπές τους. 

Όμως όπως καταδεικνύει πανευρωπαϊκός έλεγχος σε ιστοσελίδες αυτές οι αξιολογήσεις μπορεί να είναι και παραπλανητικές

Πιο συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών δημοσίευσαν τα αποτελέσματα ενός πανευρωπαϊκού ελέγχου ιστοτόπων όσον αφορά τις διαδικτυακές αξιολογήσεις από καταναλωτές.

Υπό τον συντονισμό της Επιτροπής, οι αρχές 26 κρατών μελών, της Ισλανδίας και της Νορβηγίας έλεγξαν 223 δημοφιλείς ιστοτόπους για παραπλανητικές αξιολογήσεις από καταναλωτές.

Σχεδόν τα δύο τρίτα των διαδικτυακών καταστημάτων, αγορών, ιστοτόπων ταξιδιωτικών κρατήσεων, μηχανών αναζήτησης και ιστοτόπων σύγκρισης που εξετάστηκαν γέννησαν αμφιβολίες σχετικά με την αξιοπιστία των αξιολογήσεων.

Ειδικότερα, για 144 από τους 223 ελεγχθέντες ιστοτόπους, οι αρχές δεν μπόρεσαν να επιβεβαιώσουν ότι οι έμποροι καταβάλλουν επαρκείς προσπάθειες για να διασφαλίσουν ότι οι αξιολογήσεις είναι αυθεντικές, δηλαδή ότι αναρτήθηκαν από καταναλωτές που πράγματι χρησιμοποίησαν το αξιολογηθέν προϊόν ή υπηρεσία.

Οι αρχές προστασίας των καταναλωτών κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τουλάχιστον το 55% των ελεγχθέντων ιστοτόπων ενδέχεται να παραβιάζουν την οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, η οποία απαιτεί να παρέχονται στους καταναλωτές αληθείς πληροφορίες, ώστε να μπορούν να κάνουν τεκμηριωμένες επιλογές.

Για άλλο ένα 18% των υπόλοιπων ιστοτόπων, οι αρχές εξέφρασαν επίσης αμφιβολίες. Η Επιτροπή θα συνεχίσει να συνεργάζεται με το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC) για το σημαντικό αυτό ζήτημα και να στηρίζει τις εθνικές αρχές στις δράσεις επιβολής.