Οι οδηγοί φορτηγών της ΕΕ γυρνάνε την πλάτη στη Βρετανία

Οι οδηγοί βαρέων οχημάτων από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν πρόκειται να πάνε στη Βρετανία, με βραχυπρόθεσμα συμβόλαια προκειμένου να βοηθήσουν στην κρίση καυσίμων που μαστίζει τις τελευταίες ημέρες τη χώρα

Οι οδηγοί βαρέων οχημάτων από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν πρόκειται να πάνε στη Βρετανία, με βραχυπρόθεσμα συμβόλαια προκειμένου να βοηθήσουν στην κρίση καυσίμων που μαστίζει τις τελευταίες ημέρες τη χώρα, λόγω των κακών συνθηκών εργασίας στον κλάδο, όπως προειδοποίησε συνδικαλιστής από τον χώρο των οδηγών στην ΕΕ.

«Οι εργαζόμενοι της ΕΕ με τους οποίους μιλάμε δεν θα πάνε στη Βρετανία με βραχυπρόθεσμη βίζα για να βοηθήσουν τη χώρα από τη βρωμιά που δημιούργησαν οι ίδιοι», δήλωσε ο Έντγουιν Ατεμά, εκπρόσωπος του συνδικάτου FNV που εδρεύει στην Ολλανδία, και αντιπροσωπεύει οδηγούς από ολόκληρη την ΕΕ.

«Βραχυπρόθεσμα, νομίζω ότι αυτό θα είναι αδιέξοδο», δήλωσε στο BBC. «Νομίζω ότι θα χρειαζόταν ένα είδος σχεδίου Μάρσαλ για να τραβήξει ολόκληρη τη βιομηχανία από τον βυθό στην επιφάνεια».

Το βρετανικό σχέδιο

Μεταξύ ορισμένων λύσεων έκτακτης ανάγκης που εξετάζονται για να ξεπεραστεί η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα, κυρίως με τις μεγάλες ουρές στα πρατήρια καυσίμων, η βρετανική κυβέρνηση δήλωσε ότι θα επιτρέψει σε 5.000 οδηγούς βαρέων οχημάτων από την ΕΕ να εργαστούν στο Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι τα Χριστούγεννα.

Ένα άλλο σχέδιο, που αναμένεται να εξεταστεί από τον Μπόρις Τζόνσον τη Δευτέρα, αφορά στην αξιοποίηση στρατιωτών προκειμένου να συμβάλουν στην μεταφορά και παράδοση καυσίμων σε πρατήρια που κατά εκατοντάδες βάζουν λουκέτο λόγω εξάντλησης των αποθεμάτων τους, από την μεγάλη ζήτηση που υπάρχει από τους οδηγούς.

Αλλά ο Ατεμά εκτιμά ότι το βρετανικό σχέδιο για τους οδηγούς της ΕΕ, ακόμη και με την προσφορά υψηλών αμοιβών, αγνόησε το γεγονός ότι πάρα πολλοί οδηγοί δεν υπάρχει περίπτωση να αποδεχτούν τους όρους που το συνοδεύουν. Όπως για παράδειγμα, να πληρώσουν από την τσέπη τους τη διαμονή τους κατά τις ημέρες ανάπαυσης.

«Η αμοιβή είναι ένας σημαντικός τομέας, αλλά δεν είναι ο μόνος τομέας», είπε, προσθέτοντας ότι η βιομηχανία σε όλη την Ευρώπη ήταν «άρρωστη» πολύ πριν από τον Covid και το Brexit, με τις εταιρείες να θεωρούν τους οδηγούς «απλώς μια επέκταση του οχήματος».

Εκμετάλλευση

Ο κλάδος «τραυματίστηκε από την εκμετάλλευση, από ανεύθυνες πολυεθνικές που έριξαν τις αμοιβές, και που οδήγησαν τους οδηγούς στο να εγκαταλείψουν τον κλάδο», ισχυρίστηκε ο εκπρόσωπος του συνδικάτου οδηγών.

Και συνέχισε ο κ. Ατεμά: «Δεν είναι το θέμα να προσφέρεις βίζα, να προσφέρεις μια καλή πληρωμή και το ζήτημα θα λυθεί. Υπάρχει ένα ολόκληρο φάσμα θεμάτων πίσω από αυτό. Ακόμη και η χρήση εγκαταστάσεων τουαλέτας στο Ηνωμένο Βασίλειο, και φυσικά στην υπόλοιπη Ευρώπη, είναι ένα ζήτημα ».

Οι υπουργοί εξετάζουν μια σειρά από επιλογές αφού η BP ανακοίνωσε χθες ότι το ένα τρίτο των πρατηρίων βενζίνης της έχουν κλείσει λόγω έλλειψης αποθεμάτων καυσίμων, ενώ η Ένωση Λιανοπωλητών Βενζίνης (PRA), η οποία αντιπροσωπεύει σχεδόν 5.500 ανεξάρτητα σημεία πώλησης, ανακοίνωσε ότι το 50% έως 90% των μελών της έχουν δηλώσει ότι έκλεισαν. Προέβλεψε δε ότι σύντομα θα κλείσουν και όσα ακόμα είναι ανοιχτά.

Όλα αυτά συντείνουν στην εκτίμηση ότι πιθανώς το Ηνωμένο Βασίλειο οδεύει σε έναν δεύτερο «χειμώνα δυσαρέσκειας» και ότι τα ράφια στα καταστήματα ίσως είναι ακόμα πιο άδεια από το συνηθισμένο εν όψει των Χριστουγέννων.

Πηγή: Ot.gr

 
6270
Thumbnail