Τα ηλεκτρικά μοντέλα στηρίζουν την ευρωπαϊκή αγορά

Πρωταθλητής στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναδείχθηκε η Γερμανία

Σύμφωνα με στοιχεία από 18 ευρωπαϊκές χώρες οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων αυξήθηκαν κατά 124% φτάνοντας συνολικά στις 483.304 μονάδες.

Πρωταθλητής στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναδείχθηκε η Γερμανία, η οποία πλέον είναι και η χώρα με τις περισσότερες ταξινομήσεις EV, οι οποίες καλύπτουν το 11% των συνολικών από το 3,7% που ήταν την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Γερμανία πραγματοποιήθηκε το 31% των συνολικών ευρωπαϊκών πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, συνολικά 148.716.

Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία, που οφείλειται κατά κύριο λόγο στις επιδοτήσεις που δίνονται από το γερμανικό κράτος, ήταν και ο κύριος λόγος που το VW Group αναρριχήθηκε στην πρώτη θέση της ευρωπαϊκής αγοράς.

Ο όμιλος κατέγραψε 122.545 ταξινομήσεις στη Δυτική Ευρώπη κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, σε μεγάλη απόσταση από τη δεύτερη Stellantis με 76.877 μονάδες.

Σε αυτούς τους επτά μήνες ο όμιλος Volkswagen πούλησε 41.724 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στη Γερμανία. Πανευρωπαϊκά το VW ID.3 ήταν δεύτερο, πίσω από το Model 3, ενώ στην 3η θέση βρέθηκε το Renault Zoe, στην 4η το VW ID.4 και στην 5η το Hyundai Kona Electric.

Μετά το ID.4 την πιο εντυπωσιακή είσοδο στην πρώτη δεκάδα πωλήσεων EV την έκανε το ηλεκτρικό FIAT 500 που πλασαρίστηκε στην 8η θέση. Την επίδοση αυτή το ηλεκτρικό 500ράκι την οφείλει ως επί το πλείστον στην πολύ υψηλή ζήτηση που έχει στην ιταλική αγορά.

Η είσοδος νέων παικτών επηρέασε την εμπορική πορεία αρκετών πρωτοπόρων της ηλεκτροκίνησης. Η Renault, για παράδειγμα, είδε το μερίδιο αγοράς στα ηλεκτρικά μοντέλα να πέφτει στο 8,5% από 17% που είχε το πρώτο εξάμηνο του 2020, κάτι που οφείλεται κυρίως στην πτώση των πωλήσεων του Zoe που φέτος εμφανίζεται στην 3η θέση από την πρώτη που είχε πέρσι.

Το ίδιο συνέβη και με τη Nissan, η οποία κάποτε είχε σχεδόν το μονοπώλιο με το Leaf, αλλά πλέον βρίσκεται στην 12η θέση με μερίδιο αγορά στο 3,4% από το 6% του περασμένου έτους. Η Nissan δέχτηκε τις πιο έντονες πιέσεις από την Škoda, της οποίας το ηλεκτρικό Enyaq πλασαρίστηκε στην 12η θέση των πωλήσεων, αλλά και από την Opel, με τα Corsa-e και Mokka-e. Το Leaf εξακολουθεί να πουλάει σχετικά καλά, με πάνω από 21.000 μονάδες, αλλά το αυτοκίνητο που αναμένεται να κάνει ρελάνς εκ μέρους της ιαπωνικής εταιρείας είναι το νέο ηλεκτρικό της SUV, Ariya.

Το μοναδικό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota, το Lexus UX300e ακόμα δεν φαίνεται να έχει πατήσει καλά, καταγράφοντας 1.083 πωλήσεις, ενώ το Honda e δείχνει ότι θα είναι ένα niche προϊόν, καταγράφοντας στο πρώτο εξάμηνο 1.255 πωλήσεις. Μετά το Leaf το ιαπωνικό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη είναι το Mazda MX-30, το οποίο κατέγραψε για την ίδια περίοδο 3.580 μονάδες.

Η άνοδος που προξενεί τη μεγαλύτερη εντύπωση πάντως –μιλάμε πάντα για την ευρωπαϊκή αγορά- είναι αυτή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ανήκουν σε κινεζικές εταιρείες, των οποίων το μερίδιο αγοράς πλησιάζει επικίνδυνα τα ιαπωνικά μοντέλα, αφού έφτασε στο 3,7% από 1,8% που ήταν πέρσι.

Βέβαια θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι το κορυφαίο τέτοιο παράδειγμα είναι της Volvo και της θυγατρικής της Polestar, οι οποίες ανήκουν στον κινεζικό όμιλο της Geely, αλλά και η MG που ανήκει στην SAIC δεν τα πήγε καθόλου άσχημα. Αναμένονται μάλιστα και αρκετές ακόμα κινεζικές εταιρείες που θέλουν να εισέλθουν στην απαιτητική αγορά της Ευρώπης με πολιορκητικό κριό την Νορβηγία, η οποία είναι και η αγορά με το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Μπορεί ακόμα να μην σας λένε τίποτε ως ονόματα αλλά κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2021 η Xpeng ταξινόμησε 234 αυτοκίνητα από το SUV μοντέλο της με το όνομα G3, ενώ η Aiways, μία ακόμα θυγατρικής της SAIC, πούλησε 436 κομμάτια από το SUV της με το όνομα U5 και άλλα 225 7θέσια μίνι βαν με την ονομασία Euniq 5.

Οσονούπω περιμένουμε και άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, όπως η BYD, η Nio, οι Wey και Ora –θυγατρικές της Great Wall. Το περασμένο εξάμηνο στη Νορβηγία ένα στα 10 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ταξινομούνταν ήταν κινεζικών συμφερόντων. Είναι φανερό ότι οι Κινέζοι έχουν επικεντρωθεί αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση προκειμένου να πατήσουν πόδι με αξιώσεις σε μια τόσο στριφνή αγορά όπως η ευρωπαϊκή.

Τα νούμερα είναι ακόμα μικρά αλλά δείχνουν μια συγκεκριμένη δυναμική και η επιτυχία της MG δείχνει να επιβεβαιώνει τους προβληματισμούς των Ευρωπαίων κατασκευαστών, τους οποίους άλλωστε τους είχε εκφράσει καθαρά πέρσι ο πρόεδρος του Renault Group, Jean-Dominique Senard, όταν επεσήμανε ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία απειλείται από τους Κινέζους που εξάγουν φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Νορβηγία και σε άλλες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου.

Οι συνολικές πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της MG έφτασαν στο πρώτο εξάμηνο του έτους τις 9.366 μονάδες, αριθμός που της χαρίζει ένα μερίδιο κοντά στο 2% της αγοράς της Δυτικής Ευρώπης. Πρόκειται δε για νούμερα που την φέρνουν μπροστά από παραδοσιακές δυνάμεις, όπως η Ford, η JLR και η Citroën.

Μια άλλη ξεκάθαρη τάση είναι η ολοένα αυξανόμενη ζήτηση των ηλεκτρικών SUV. Το Ιούλιο τα SUV είχαν για πρώτη φορά τις μισές πωλήσεις από όλα τα ηλεκτρικά στην Ευρώπη. Μοντέλα όπως το ID.4 και το Kona Electric εκτοπίζουν ραγδαία ηλεκτρικά χάτσμπακ και σεντάν, ενώ ολοένα και περισσότερα ηλεκτρικά SUV αναμένονται την επόμενη περίοδο.

Μια από τις πιο σημαντικές παρουσιάσεις φέτος είναι αυτή του νέου Tesla Model Y, ενώ στην Νορβηγία κατάφερε από τον Αύγουστο, τον πρώτο μήνα του λανσαρίσματός του, να σκαρφαλώσει στην πρώτη θέση των πωλήσεων.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα ξεπεράσουν μέχρι το τέλος του έτους το ένα εκατομμύριο. Σε αυτό θα συμβάλλει, όσο κι αν ακούγεται παράδοξο, η έλλειψη ημιαγωγών, δεδομένου ότι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες που «πρέπει» να διαλέξουν, δίνουν προτεραιότητα στην κατασκευή των ηλεκτρικών τους μοντέλων σε βάρος αυτών με τους θερμικούς κινητήρες.

Πηγή: newmoney

 
6399