Έλληνες Εφοπλιστές: Η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 53% του στόλου της ΕΕ και σχεδόν το 21% του παγκόσμιου στόλου

Συνεχείς και πολυδιάστατες ήταν οι προκλήσεις στο εμπόριο το προηγούμενο δωδεκάμηνο, με περιορισμένες χρηματοδοτικές πηγές για δανεισμό και κυρίως, μεγάλες πολιτικές πιέσεις για την περιβαλλοντική απόδοση των πλοίων, αναφέρει μεταξύ άλλων στα συμπεράσματα της ετήσιας έκθεσης της η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα νωρίτερα σήμερα.

«Ο στόχος πρέπει να είναι η επίτευξη καλύτερης νομοθεσίας, "better regulation" και αυτό ανάγεται σε πρωταρχική και μέγιστη πρόκληση για τους υπεύθυνους χάραξης της ναυτιλιακής πολιτικής», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση.

Η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 53% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σχεδόν το 21% του παγκόσμιου στόλου σε dwt (dead weight tonnage = χωρητικότητα εκτοπίσματος), όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

«Σε εθνικό επίπεδο, η ελληνόκτητη ναυτιλία αυταπόδεικτα έχει αναγορευθεί σε εθνικό κεφάλαιο υπερκομματικού χαρακτήρα για τη χώρα μας και παραμένει κοινός στόχος Πολιτείας και εφοπλισμού να διατηρηθούν οι στενοί δεσμοί της με τον τόπο. Η προϋπόθεση είναι μία: να παραμείνει διεθνώς ανταγωνιστική και άρα βιώσιμη», τονίζει η Ένωση στην έκθεσή της, ζητώντας από την πολιτεία να εκμεταλλευτεί τη δυναμική της ποντοπόρου ναυτιλίας και του ευρύτερου ναυτιλιακού πλέγματος για να δημιουργήσει μία ευρύτερη, αναπτυξιακή πλατφόρμα, επιχειρηματικά ελκυστική, η οποία θα ισχυροποιήσει σημαντικά τη θέση της Ελλάδας ως διεθνούς ναυτιλιακού κόμβου, με δυνατές προοπτικές ενίσχυσης της προστιθέμενης αξίας για την οικονομία.

Στα συμπεράσματα της έκθεσης τονίζεται ακόμα πως οι ευκαιρίες που ανοίγονται για την Ελλάδα από την ελληνική εμπορική ναυτιλία είναι ποικίλες «και επιβάλλεται να τις εκμεταλλευτεί, αξιοποιώντας αποφασιστικά και σε όλα τα επίπεδα την καίρια γεωπολιτική της θέση και τη μεγάλη σύγχρονη ναυτιλιακή δύναμη που διαθέτει -αναπόσπαστο στοιχείο της εθνικής της ταυτότητας και διακριτικό γνώρισμα του λαού της», αναφέρεται χαρακτηριστικά και προστίθεται: «To 2018 ξεκίνησε με θετικές προβλέψεις για την παγκόσμια οικονομία, αλλά, καθώς η βιομηχανική παραγωγή μειώθηκε, το εμπόριο επιβραδύνθηκε και μειώθηκε η επιχειρηματική εμπιστοσύνη, τελικά η παγκόσμια οικονομία οδηγήθηκε στο να απωλέσει την αρχική της δυναμική. Η παγκόσμια ανάπτυξη, η οποία έφτασε σχεδόν στο 4% το 2017, υποχώρησε στο 3,6% το 2018, ενώ επίκειται περαιτέρω μείωση στο 3,3% το 2019».

>>> Όλες οι οικονομικές ειδήσεις για την Ελλάδα, με επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Όσον αφορά την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη το 2020, η έκθεση εκτιμά πως αναμένεται να επιστρέψει στο 3,6%.

Σε ό,τι αφορά τη συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στη χώρα, η έκθεση σημειώνει πως αυτή «περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, έμμεσες οικονομικές επενδύσεις, ευκαιρίες απασχόλησης και την προβολή της εικόνας της χώρας σε διεθνές επίπεδο, ως σημαντικού εμπορικού και στρατηγικού εταίρου σημαντικών οικονομικών και πολιτικών δυνάμεων, με το 22,5% και το 20,3% της δραστηριότητας του ελληνικού στόλου να εξυπηρετεί το εμπόριο από/προς τις ΗΠΑ και την Ευρώπη αντίστοιχα και με το μεγαλύτερο μερίδιο της δραστηριότητας του ελληνικού στόλου, δηλαδή το 31,8%, να εξυπηρετεί τις ταχέως αναπτυσσόμενες ασιατικές οικονομίες».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 
1723
Thumbnail

Νέα αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας διαβλέπει η Έκθεση Χρηματοδοτικής Σταθερότητας της ΤτΕ μέσα στο 2020, ωστόσο στην ίδια έκθεση αναφέρεται πως η χώρα θα αγγίξει την επενδυτική βαθμίδα το 2021.

ad1mobile

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<< 

Στην αναβάθμιση θα βοηθήσουν τα χαμηλά έως αρνητικά επιτόκια που καθιστούν φθηνότερη την εξυπηρέτηση του χρέους για τη χώρα μας, αλλά και το APS, το οποίο, ωστόσο, όπως αναφέρεται στην έκθεση, θα επιβαρύνει κατ’ αρχήν τα κεφάλαια των τραπεζών.

H έκθεση αναφέρει πως η μείωση των αποδόσεων των ελληνικών 10ετών ομολόγων σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα δεν αποτελεί από μόνη της έναυσμα για περαιτέρω αναβαθμίσεις του αξιόχρεου της χώρας, δεδομένου και των πολύ χαμηλών -ακόμη και αρνητικών- επιτοκίων που επικρατούν σε άλλες χώρες της Ευρωζώνης για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Εφόσον, όμως, τα χαμηλά επιτόκια σηματοδοτούν μεγαλύτερη δυνατότητα για διαχείριση του δημόσιου χρέους, η βιωσιμότητα του χρέους, σε συνδυασμό με τη δυναμική υλοποίησης των μεταρρυθμίσεων, θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω αναβαθμίσεις του αξιόχρεου της ελληνικής κυβέρνησης εντός του 2020, με αποτέλεσμα η αναβάθμιση σε επενδυτική βαθμίδα να συντελεστεί σε συντομότερο χρονικό διάστημα μετά το 2020.

Αξίζει να επισημάνουμε ότι οι αναβαθμίσεις του αξιόχρεου της χώρας θα μπορούσαν να δώσουν ώθηση και στην αξιολόγηση των τραπεζών, βελτιώνοντας την πρόσβασή τους στις αγορές. «Οι συνθήκες χρηματοδότησης των πιστωτικών ιδρυμάτων βελτιώθηκαν, γεγονός που επενεργεί θετικά στη λειτουργία του τραπεζικού συστήματος και στις δυνατότητές του να επιτελέσει το διαμεσολαβητικό του ρόλο» αναφέρει η ΤτΕ στην έκθεσή της και προσθέτει ότι το περιβάλλον περιβάλλον εξαιρετικά χαμηλών ή και αρνητικών επιτοκίων στην Ευρωζώνη αποτελεί σημαντική παράμετρο που επηρεάζει το κόστος χρηματοδότησης.

Παρ’ όλα αυτά, επισημαίνει, πως η πρόσβαση στις αγορές χρήματος για τις ελληνικές τράπεζες είναι ακόμη περιορισμένη και δεν έχει καταστεί εφικτή η μακροχρόνια χρηματοδότησή τους χωρίς την παροχή εξασφαλίσεων.

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<

Ταυτόχρονα, το ελληνικό τραπεζικό σύστημα, εκτός από την επίλυση του προβλήματος της ρευστότητας, καλείται να αντιμετωπίσει και άλλες πιο σημαντικές προκλήσεις, διαμηνύει η ΤτΕ. Αυτές, όπως εξηγεί, σχετίζονται με: 

α) τον μεγάλο όγκο των κόκκινων δανείων 

β) την οργανική κερδοφορία,

γ) την ποιότητα των στοιχείων του ενεργητικού και

ad2mobile

δ) την ποιότητα των εποπτικών κεφαλαίων

naftemporiki.gr 

article 1