Για τον ελληνικό τουρισμό, οι ακυρώσεις είναι δεδομένες αυτή την περίοδο από Κίνα και μπορεί να φθάνουν μέχρι το 70%

Μέρα με τη μέρα παρακολουθούν οι τουριστικοί φορείς τις εξελίξεις αναφορικά με την εξάπλωση του κορωνοϊού, ο οποίος έχει πλήξει ήδη διεθνείς κολοσσούς όπως η Hilton, ενώ και αεροπορικές- μεταξύ των οποίων και η Air China για τη χώρα μας- ανατρέπουν τον προγραμματισμό τους σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα.

Για τον ελληνικό τουρισμό, οι ακυρώσεις είναι δεδομένες αυτή την περίοδο από την Κίνα και μπορεί να φθάνουν ακόμη και το 70%, ωστόσο, όπως τόνισε και ο ίδιος ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης στην ΕΡΤ χθες (13/2) «μιλάμε για πολύ μικρές επιπτώσεις αφού ο αριθμός των Κινέζων τουριστών δεν ξεπερνά στην Ελλάδα τις 200.000 σε ένα σύνολο πλέον των 31 εκατ. τουριστών που επισκέπτεται την Ελλάδα (πλήν κρουαζιέρας). Επομένως οι άμεσες επιπτώσεις δεν είναι μεγάλες. Πιο σημαντικό από την όποια ακύρωση αυτή την στιγμή, κατά το κυβερνητικό επιτελείο και αυτό που προέχει είναι να θωρακιστούμε ώστε να μην έρθει η νόσος και να προβάλλουμε μία εικόνα ασφάλειας».

>>> ΌΛΕΣ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

Ο ίδιος δεν παρέλειψε να προτάξει και τις πολλαπλές παραμέτρους του ζητήματος, οι οποίες θα πρέπει να συνυπολογισθούν και αυτές ώστε να βγουν πιο ασφαλή συμπεράσματα για τον αντίκτυπο τελικά που μπορεί να υπάρξει σε μία αγορά η οποία, προ της εμφάνισης του ιού, ήταν μία από αυτές που «άνοιγαν» για τη χώρα μας με τον στόχο που είχε τεθεί από το υπουργείο να προσεγγίζει το μισό εκατ. Κινέζων τουριστών εντός διετίας έως το τέλος του 2021.

Μία από τις ορατές επιπτώσεις τώρα είναι να υπάρξει καθυστέρηση ώστε να «πιαστεί» ο στόχος των 500.000 τουριστών κι επομένως να καθυστερήσει η ανάπτυξη της εν λόγω αγοράς. Πάντως, επί του παρόντος και με αφορμή την ακύρωση των δρομολογίων της Air China στο δρομολόγια Αθήνα- Πεκίνο για το Μάρτιο, από πλευράς του κυβερνητικού επιτελείου ξεκαθαρίζεται ότι δεν υπάρχει θέμα επανεξέτασης της καινούριας σύνδεσης Αθήνα- Σαγκάη, η οποία έχει ανακοινωθεί για τον ερχόμενο Ιούλιο από την κινεζική Juneyao Air.

Η άλλη διάσταση
Ωστόσο από την άλλη πλευρά υπάρχει και η άλλη διάσταση του ζητήματος κι αυτή φάνηκε πρόσφατα με την περίπτωση του κρουαζιερόπλοιου Norwegian Spirit, το οποίο θα χρησιμοποιήσει τον Πειραιά ως homeport για πρώτη φορά, αφού άλλαξε φέτος τον προγραμματισμό του λόγω κορωνοϊου και «πιάνει» σε άλλα λιμάνια από αυτά που είχε σχεδιάσει.

Το κρουαζιερόπλοιο ιδιοκτησίας της Norwegian Cruise Line, θα ξεκινήσει δρομολόγια στις 19 Απριλίου και θα ολοκληρωθούν στις 15 Νοεμβρίου, ενώ, συνολικά θα πραγματοποιηθούν 31 κρουαζιέρες. Η θετική διάσταση της κρουαζιέρας έχει να κάνει με τα χρήματα που δαπανά ο κάθε επιβάτης στο λιμάνι αναχώρησης που είναι τετραπλάσια -περίπου 210 ευρώ κατά μέσο όρο παγκοσμίως ανά επιβάτη- από αυτά που δαπανά όταν είναι επιβάτης transit. Το συγκεκριμένο πλοίο θα δέσει πάνω από 160 φορές σε άλλα ελληνικά λιμάνια κατά τη διάρκεια της σεζόν.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Μία ακόμη παράμετρος έχει να κάνει με το πού τελικά θα στραφούν, λόγω κορωνοϊου, οι τουρίστες από Ευρώπη, ΗΠΑ κ.τ.λ. που είχαν προγραμματίσει ταξίδι στην Ασία. Συνολικά πάντως, με βάση τα πρώτα νούμερα που έρχονται από την Ευρώπη, οι κρατήσεις για Ελλάδα φέτος εμφανίζονται αυτή την περίοδο ανοδικές, ενώ αυξήσεις συνολικά στις κρατήσεις του ανά την Ευρώπη διαπιστώνει και ο μεγαλύτερος πλέον (μετά την κατάρρευση της Thomas Cook) ταξιδιωτικός οργανισμός της Ευρώπη, η TUI. Ο όμιλος βέβαια επωφελείται φέτος και λόγω κατάρρευσης της Thomas Cook, ωστόσο αυτή την στιγμή καταγράφει αύξηση 14% στις κρατήσεις της δραστηριότητας του tour operator γι’ αυτό το καλοκαίρι.

Στον αντίποδα ένας άλλος διεθνής κολοσσός όπως η Hilton αναγκάζεται να κλείσει 150 ξενοδοχεία στην Κίνα λόγω του κορωνοϊού και σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Chris Nassetta, η ανάκαμψη σύμφωνα με την προηγούμενη εμπειρία με την επιδημία SARS, αναμένεται μετά την πάροδο 6 έως 12 μηνών.

Η εξέλιξη αυτή εκτιμάται ότι θα μειώσει από 25 έως 50 εκατ. δολάρια τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της αλυσίδας φέτος.

Πηγή: Στεφανία Σούκη/newmoney

 
1951
Thumbnail

Πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 498 εκατομμύρια ευρώ παρουσίασε ο προϋπολογισμός τον Ιανουάριο του 2020, μήνα κατά τον οποίο επιβεβαιώθηκε η καλή πορεία των φορολογικών εσόδων τα οποία υπερέβησαν οριακά τον στόχο.

ad1mobile

Ο Ιανουάριος ήταν «ένας ήρεμος μήνας» σε ότι αφορά την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού, δήλωσε ο υφυπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης, παρουσιάζοντας τα στοιχεία για την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού.

>>> Οι οικονομικές εξελίξεις σήμερα <<<

Όπως εξήγησε ο υφυπουργός, τον Ιανουάριο η πορεία των φορολογικών εσόδων ήταν θετική ενώ μικρή υστέρηση υπήρξε στα έσοδα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων η οποία οφείλεται σε γραφειοκρατικούς λόγους (350-400 εκατ. ευρώ εισπράχθηκαν το τέλος του μήνα και αποτυπώθηκαν στον Φεβρουάριο), ενώ μικρή υπέρβαση σημειώθηκε στις δαπάνες για τεχνικούς λόγους που αποδίδονται στην ανταλλαγή ομολόγων μεταξύ Εθνικής Τράπεζας και Δημοσίου (εγγράφηκαν αυξημένοι τόκοι 200 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο από την συγκεκριμένη πράξη το ύψος των οποίων θα μειωθεί το Μάρτιο).

Τα στοιχεία του προϋπολογισμού

Αναλυτικότερα, τον Ιανουάριο το πρωτογενές πλεόνασμα του προϋπολογισμού ανήλθε σε 498 εκατ. ευρώ έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 1,269 δισ. ευρώ. Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 3,915 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση 743 εκατομμύρια ευρώ ή 16% έναντι του στόχου, γεγονός που οφείλεται στα μειωμένα έσοδα του ΠΔΕ καθώς και στις αυξημένες επιστροφές φόρων. Τα συνολικά έσοδα του προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4,263 δισ ευρώ μειωμένα κατά 645 εκατ. ευρώ ή κατά 13,2% έναντι του στόχου. Τα έσοδα από φόρους ανήλθαν σε 4,055 δισ. ευρώ αυξημένα κατά 7 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 348 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 98 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 43 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 644 εκατ. ευρώ συγκριτικά με τον στόχο.

ad2mobile

Οι δαπάνες του προϋπολογισμού τον Ιανουάριο ανήλθαν στα 4,681 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται αυξημένες κατά 232 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Οι κυριότερες αιτίες αυτής της απόκλισης είναι οι αυξημένες δαπάνες τόκων κατά 204 εκατ. ευρώ καθώς και οι αυξημένες αποδόσεις προς την ΕΕ κατά 141 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον στόχο.

economistas.gr

article 1