Η κρίση του κορωνοϊού διέκοψε μια θετική πορεία αλλά δε θα εκτροχιάσει την ελληνική οικονομία

Η πανδημία του κορωνοϊού βρήκε την ελληνική οικονομία σε μια θετική πορεία ως προς πιστωτικό της προφίλ, αναφέρει σε έκθεσή του ο οίκος αξιολόγησης. Βέβαια είναι ένα βεβαρυμένο προφίλ, αναγνωρίζει η Moody’s, καθώς το χρέος αντιπροσωπεύει το 177% του ΑΕΠ το 2019 – επίπεδο κοντά σε ρεκόρ.

Παρόλα αυτά οι αναλυτές της Moody’s εκτιμούν ότι παρά τη προσωρινή διακοπή της βελτίωσης του πιστωτικού προφίλ, το σόκ του κορωνοϊού θα είναι ένα μεταβατικό σοκ:

«Τα δημόσια οικονομικά της χώρας έχουν βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια ενώ η κυβέρνηση που εξελέγη πέρυσι τον Ιούλιο έχει ξεκινήσει με υποσχέσεις να υλοποιεί το πρόγραμμά της, το οποίο βασίζεται στην αύξηση των επενδύσεων».

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Απαραίτητη προϋπόθεση για να μην εκτροχιαστεί η ελληνική οικονομία, είναι οι μέχρις στιγμής μεταρρυθμίσεις να διατηρηθούν και να επεκταθούν και οι μελλοντικές ελληνικές κυβερνήσεις να παρατείνουν μια συνετή δημοσιονομική πολιτική για να εξασφαλίσουν τη μακροχρόνια βιωσιμότητας του χρέους.

Προς όφελος της Ελλάδας λειτουργούν τα χαμηλά επιτόκια του χρέους καθώς και το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του είναι στα χέρια του επίσημου τομέα.

Οι αναλυτές της Moody’s δεν αποκλείουν την αναβάθμιση αν τα δημόσια οικονομικά παραμείνουν υγιή και αν η ελληνική κυβέρνηση συνεχίσει να διατηρεί τις δεσμεύσεις της προς την Ευρωζώνη.

Οι ίδιες παράμετροι από την ανάποδη θα αυξήσουν τον κίνδυνο για υποβάθμιση του αξιόχρεου της Ελληνικής οικονομίας. Αναδίπλωση από προηγούμενες δεσμεύσεις, ή νέες εντάσεις στις σχέσεις με τους θεσμούς θα επαναφέρουν εκ νέου το φάσμα των υποβαθμίσεων.

Πηγή: Newmoney.gr

 
2147
Thumbnail

Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου συνεχίζει να κινείται σε ένα περιβάλλον “αταξίας” όπως επισημαίνουν διεθνείς οικονομικοί αναλυτές. Το πισωγύρισμα είναι καταστροφικό και για τα capesizes που είναι

ad1mobile

Η εβδομάδα 11-17 Μαΐου θεωρείται καταστροφική για τα Capesize φορτηγά χωρητικότητας 180.000 τόνων και τα οποία ήταν τα μόνα που έιχαν κέρδη εν μέσω κρίσης.

Η ναυλαγορά τους σημείωσε εκείνο το χρονικό διάστημα μείωση κατά 94%!!! σε σύγκριση με την εβδομάδα 4-8 Μαΐου. Πιο συγκεκριμένα από τις 461 μονάδες κατέρρευσε η ναυλαγορά του BCI στις 26!!! Την κατάρρευση ακολούθησε “πυραυλική εκτόξευση” μία εβδομάδα αργότερα. Μεταξύ 18-22 Μαΐου ο BCI από τις 26 μονάδες ανέβηκε στις 162 ποσοστό αύξησης 523,1%.

Η γενική εικόνα της ναυλαγοράς βελτιώθηκε κάπως την εβδομάδα που ακολούθησε 18-24 Μαΐου. Παρουσίασε αύξηση 22,4% από τις 407 μονάδες στις 15 Μαΐου πήγε στις 498.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Σε σύγκριση με τον δείκτη ναυλαγοράς ξηρού φορτίου του 2019, ο μέσος όρος το 2020 είναι μειωμένος κατά 55,7% από τις 1.344 μονάδες στις 595.

Στα δεξαμενόπλοια, παρά τη συνεχή πτώση της ναυλαγοράς ο μέσος όρος του δείκτη είναι ακόμη υψηλότερος από του 2019 αλλά αν δεν σταθεροποιηθεί, τουλάχιστον, τότε στα λογιστήρια θα βάλουν πλερέζες.

Η ζήτηση από τις ΗΠΑ για προϊόντα αυτή την περίοδο είναι μηδενική λόγω κορωνοιού και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν διαπλέουν τον Ατλαντικό, με τη ζημιά να μεγαλώνει.

Επίσης, οι θαλάσσιες πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου έχουν σταματήσει ή λειτουργούν στο ελάχιστον απλώς για να δικαιολογούν την παρουσία τους.

ad2mobile

Μειωμένη κατά πολύ είναι η ζήτηση και για φορτία LNG και LPG

Πηγή: Newmoney.gr

article 1