10 χρονών και πάνω τα μισά αυτοκίνητα στους κυπριακούς δρόμους

66% των επιβατικών οχημάτων στην Κύπρο ήταν παλαιότερα των 10 ετών

Ειδικότερα, κατά την 31η Δεκεμβρίου 2020, μόλις το 4% των επιβατικών οχημάτων στην Κύπρο είχαν ηλικία μικρότερη των 2 ετών (22.812 οχήματα), 10% ήταν μεταξύ 2 και 5 ετών (58.211 οχήματα), 20% ήταν μεταξύ 5 και 10 ετών (117.506 οχήματα), 49% ήταν μεταξύ 10 και 20 ετών (283.537 οχήματα) και 17% ήταν παλαιότερα των 20 ετών (96.092 οχήματα).

Συνολικά 66% των επιβατικών οχημάτων στην Κύπρο ήταν δηλαδή παλαιότερα των 10 ετών.

Προσπάθειες για απόσυρση παλαιότερων αυτοκινήτων

Η Eurostat επισημαίνει στην ανακοίνωσή της πως τα τελευταία χρόνια αρκετά κράτη μέλη έχουν ξεκινήσει προγράμματα επιδότησης νέων αυτοκινήτων με χαμηλότερες εκπομπές, θέτοντας παλαιότερα πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα εκτός κυκλοφορίας.

Προγράμματα τα οποία έχουν εισαχθεί και στην Κύπρο, τόσο για απόσυρση παλαιών οχημάτων, όσο και με την απαγόρευση στην εισαγωγή οχημάτων κάποιας συγκεκριμένης ηλικίας, ωστόσο, όπως φαίνεται από τα στοιχεία που παρουσίασε η Eurostat αυτά δεν φαίνεται να έχουν λύσει το πρόβλημα.

>>> Διαβάστε επίσης: Τι άλλαξε λόγω Βrexit και οι επιπτώσεις στην Κυπριακή Οικονομία <<<

Ωστόσο, όπως αναφέρεται, η προσπάθεια ανανέωσης των στόλων έχει επηρεαστεί από τις επιπτώσεις της COVID-19 και τις διακοπές στις αλυσίδες εφοδιασμού. Πρόβλημα το οποίο ενισχύεται και από τις γεωπολιτικές εξελίξεις καθώς στην Κύπρο παρατηρούνται πέραν από αυξήσεις στις τιμές των καινούργιων οχημάτων και καθυστερήσεις στην παράδοση τους, κάτι που επηρεάζει όπως είναι φυσικό και την επιθυμία των πολιτών για καινούργιο όχημα.  

>>> Διαβάστε επίσης: Αυτοκίνητα: Οι εγγραφές δεν αντικατοπτρίζουν το παζάρι <<<

Φυσικά, τα μεγάλα σε ηλικία αυτοκίνητα δεν είναι μόνο ρυπογόνα, αλλά και παλιάς τεχνολογίας και χωρίς χαρακτηριστικά ασφαλείας, καθώς σε αυτά λόγω ηλικίας δεν είχαν εφαρμοστεί σύγχρονα συστήματα και νέες τεχνολογίες οι οποίες βοηθούν τον οδηγό στην αποτροπή τροχαίων ατυχημάτων.

Στο Λουξεμβούργο τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα  

Το μεγαλύτερο ποσοστό νέων επιβατικών οχημάτων στα τέλη του 2020 καταγράφηκε στο Λουξεμβούργο (το 22% όλων των επιβατικών οχημάτων στη χώρα).

Ακολουθούσαν η Γαλλία, η Αυστρία, η Ιρλανδία, το Βέλγιο και η Σουηδία, όπου τα ποσοστά κυμαίνονταν μεταξύ 16% και 17%.

Τα περισσότερα επιβατικά οχήματα ηλικίας 2 έως 5 ετών καταγράφηκαν στο Λουξεμβούργο και την Ιρλανδία (28% και στις δύο χώρες) και στο Βέλγιο (24%).

Το μεγαλύτερο ποσοστό των παλαιότερων οχημάτων (20 και πλέον ετών) καταγράφηκε στην Πολωνία (40%), με την Εσθονία (33%) και τη Φινλανδία (28%) να ακολουθούν.

Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτοκινήτων παλαιότερων των 10 ετών (συνδυάζοντας δηλαδή τις κατηγορίες των οχημάτων 20 και πλέον ετών και των οχημάτων ηλικίας 10 - 20 ετών) καταγράφηκε στη Λιθουανία (81%), με τη Ρουμανία (80%) και την Πολωνία (78%) να ακολουθούν.

Τα χαμηλότερα ποσοστά οχημάτων παλαιότερων των 10 ετών καταγράφηκαν στο Λουξεμβούργο (24%), την Ιρλανδία (29%) και το Βέλγιο (32%).

Καινούργια 4 στα 10 αυτοκίνητα που έφθασαν Κύπρο τον Ιούλιο – Μείωση εγγραφών

Κατά τον Ιούλιο 2022, οι συνολικές εγγραφές μηχανοκίνητων οχημάτων έφτασαν τις 2.988, σημειώνοντας μείωση 13,2% σε σχέση με 3.443 τον Ιούλιο 2021. Οι εγγραφές επιβατηγών αυτοκινήτων σαλούν μειώθηκαν κατά 14,2% στις 2.326 από 2.712 τον Ιούλιο 2021. 

>>> Εδώ μπορείτε να διαβάσετε όλα τα στοιχεία για τις εγγραφές οχημάτων των τελευταίων ετών <<<
 
Οι κυριότερες εξελίξεις που σημειώθηκαν στις εγγραφές οχημάτων κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου  2022, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, συνοψίζονται στα ακόλουθα: 
 
(α) Ο συνολικός αριθμός των εγγραφέντων οχημάτων μειώθηκε κατά 6,3% την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2022 και έφτασε τις 20.685, σε σύγκριση με 22.074 κατά την ίδια περίοδο του 2021. 
 
(β) Οι εγγραφές επιβατηγών αυτοκινήτων σαλούν μειώθηκαν κατά 3,3% και έφτασαν τις 16.427, σε σύγκριση με 16.979 την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Από το σύνολο των επιβατηγών αυτοκινήτων σαλούν, 7.240 ή 44,1% ήταν καινούρια και 9.187 ή 55,9% ήταν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Τα αυτοκίνητα ενοικίασης ειδικότερα παρουσίασαν αύξηση 86,2% στα 2.878. 
 
(γ) Οι εγγραφές λεωφορείων αυξήθηκαν στις 47 την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2022, από 38 την ίδια περίοδο του 2021. 
 
(δ) Οι εγγραφές των οχημάτων μεταφοράς φορτίου μειώθηκαν στις 2.252 την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2022, σε σύγκριση με 2.535 την αντίστοιχη περίοδο του 2021, σημειώνοντας μείωση 11,2%. Συγκεκριμένα, τα ελαφρά φορτηγά μειώθηκαν κατά 2,8% στα 1.812, τα βαριά φορτηγά κατά 26,5% στα 230, οι ελκυστήρες δρόμου (ρυμουλκά) κατά 61,7% στους 49 και τα οχήματα ενοικίασης κατά 29,7% στα 161. 
 
(ε) Οι εγγραφές μοτοποδηλάτων < 50κε αυξήθηκαν στις 179 την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2022, σε σύγκριση με 166 κατά την ίδια περίοδο του 2021.  
 
(στ) Οι εγγραφές μοτοσικλετών > 50κε μειώθηκαν κατά 25,6% στις 1.562 την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2022, σε σύγκριση με 2.100 την ίδια περίοδο του 2021. 
 
 

>>> NEO - Brief Platinum, το πρώτο διαδραστικό περιοδικό από την Δημοσιογραφική Ομάδα της Brief. Κάνε δωρεάν εγγραφή ΕΔΩ για να παραλάβεις το πρώτο τεύχος με αποκλειστικό αφιέρωμα στις Φοιτητικές Εστίες <<<
 

Brief / ΚΥΠΕ