3 οι ενδιαφερόμενοι για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας

Δεν πανηγυρίζουμε αλλά είμαστε ικανοποιημένοι, το πρώτο σχόλιο του Υφ. Ναυτιλίας στην Brief

Τρείς είναι οι προσφορές που υποβλήθηκαν για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας σύμφωνα με τα όσα πληροφορείται η Brief, μετά τη λήξη της προθεσμίας. 

>>> Αυτές είναι οι πρόνοιες του διαγωνισμού για ακτοπλοϊκή σύνδεση <<<

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Δημητριάδης, κληθείς από την Brief να σχολιάσει τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, εξέφρασε την ικανοποίηση του, τονίζοντας πως επρόκειτο για ένα ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα, καθώς στη προηγούμενη προκήρυξη δεν είχαν υποβληθεί προσφορές.

«Δεν πανηγυρίζουμε αλλά είμαστε ικανοποιημένοι», σημείωσε. 

Έγινε ένα αποφασιστικό βήμα για την ακτοπλοϊκή σύνδεση, σχολίασε, σημειώνοντας ταυτόχρονα πως έγιναν τεράστιες προσπάθειες από όλους τους εμπλεκομένους ώστε να δοθούν πιο ελκυστικοί όροι ώστε τελικά να υποβληθούν αυτές οι προσφορές. 

Φεβρουάριο θα επικυρωθεί η προσφορά 

Οι 3 υποβληθείσες προσφορές θα τεθούν άμεσα ενώπιον της Επιτροπής Αξιολόγησης, ενώ σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, μέχρι τον Φεβρουάριο αναμένεται να γίνει η κατακύρωση της προσφοράς μετά από σχετική αξιολόγηση και επιθεωρήσεις. 

Μάλιστα, αν όλα προχωρήσουν βάσει σχεδιασμού το καλοκαίρι του 2022 ίσως δούμε την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου και Ελλάδας να παίρνει σάρκα και οστά μετά από δεκαετίες. 

Στα 5,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο η επιδότηση

Να υπενθυμίσουμε ότι το ποσό της επιδότησης για το συγκεκριμένο δρομολόγιο ανέρχεται στα 5,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο για 22 δρομολόγια μετ’ επιστροφής, ενώ η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 3 χρόνια με δυνατότητα παράτασης για άλλα 3 χρόνια, ανάλογα με την αύξηση των επιβατών.

Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, ο ανάδοχος θα μπορεί να ξεκινά την εκτέλεση των δρομολογίων μεταξύ Απριλίου-Μαΐου μέχρι Σεπτέμβριο-Οκτώβριο που είναι η περίοδος όπου αναμένεται μεγαλύτερη ζήτηση από τους επιβάτες.

Το πλοίο θα προσεγγίζει το βασικό τερματικό κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ μπορεί να επιλέξει να χρησιμοποιεί είτε το λιμάνι της Λεμεσού είτε της Λάρνακας, ωστόσο μόνο ένα κυπριακό λιμάνι θα χρησιμοποιείται στο ίδιο ταξίδι. Δεν θα υπάρχει επιλογή για ενδιάμεσο σταθμό σε ελληνικό νησί, η διαδρομή μεταξύ Κύπρου–Ελλάδας θα είναι απευθείας.

Ωστόσο σύμφωνα με τα διαγωνιστικά έγραφα, ο ανάδοχος μπορεί να επιλέξει να επεκτείνει το ταξίδι Κύπρου-Ελλάδας σε τρίτη γειτονική χώρα, αλλά το ταξίδι αυτό δεν θα λάβει επιδότηση.

Ελάχιστη μεταφορική ικανότητα του πλοίου θα πρέπει να είναι 100 επιβάτες και διαμονή για τουλάχιστον 60 επιβάτες σε καμπίνες.