4 εταιρείες διεκδικούν τις έξυπνες στάσεις - Αρχίζει εγκατάσταση αρχές του 2024

ΦΩΤΟΣ: Προχωρά στο επόμενο βήμα το Έργο Αναβάθμισης Στάσεων και Στεγάστρων Λεωφορείων - Τι ακριβώς θα γίνει

Στο επόμενο βήμα προχωρά πλέον το θέμα της τοποθέτησης των έξυπνων στάσεων και στεγάστρων λεωφορείων από το αρμόδιο τμήμα των Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Μεταφορών. 

Χθες Παρασκευή 26 Μαΐου, έκλεισε η περίοδος υποβολής προσφορών από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες, που κατάφεραν να περάσουν από το Α’ στάδιο αξιολόγησης. 

Όπως πληροφορείται η Brief, υπέβαλαν προσφορά τελικά 4 εταιρείες (φορείς), οι οποίες αξιολογήθηκαν στο Στάδιο 1 του διαγωνισμού, 

Πρόκειται για τις εταιρείες: 

  • VETA AEBE  - Τιμή προσφοράς: €72118947,76
  • G.NEOPHYTOU AND SONS LTD    - Τιμή προσφοράς: €59557846,79
  • AIRCONTROL LTD - Τιμή προσφοράς: €36693605,97
  • TELMEN LTD - Τιμή προσφοράς: €41667783,00

Σημειώνουμε ότι Διαγωνισμός για το Έργο Αναβάθμισης Στάσεων και Στεγάστρων Λεωφορείων προκηρύχθηκε στις 18/1/2023 και διεξήχθη σε 2 Στάδια. Στο Στάδιο 1 εκδήλωσαν ενδιαφέρον συμμετοχής 11 Φορείς (εταιρείες) οι οποίοι και αξιολογήθηκαν στη βάση των όρων συμμετοχής. Οι Φορείς  που πληρούσαν τους όρους συμμετοχής ενημερώθηκαν σχετικά και προχώρησαν στο Στάδιο 2 του Διαγωνισμού.

Αύγουστο η κατακύρωση της προσφοράς - Αρχίζει η εγκατάσταση αρχές του 2024

Η προθεσμία υποβολής πλήρων Τεχνικών και Οικονομικών Προσφορών του Σταδίου 2 έληξε όπως αναφέραμε στις χθες Παρασκευή 26/5/2023. Η διαδικασία αξιολόγησης των Προσφορών και η κατακύρωση της Προσφοράς που θα επιλεγεί  εκτιμάται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Αύγουστο 2023. Βάσει των χρονοδιαγραμμάτων που προβλέπονται στα έγγραφα του Διαγωνισμού, η μαζική παραγωγή και τοποθέτηση των νέων στάσεων/στεγάστρων θα ξεκινήσει αρχές του 2024 ενώ οι επιδιορθώσεις και επανατοποθέτηση υφιστάμενων θα ξεκινήσει με την υπογραφή του Συμβολαίου. 



Οι στάσεις/στέγαστρα που έχουν τοποθετηθεί στην Λεωφόρο Μακαρίου αποτελούν πιλοτικά-πρότυπα δείγματα των νέων στάσεων/στεγάστρων που θα τοποθετούνται στα πλαίσια του μεγάλου Έργου. Τα δείγματα κατασκευάστηκαν προκειμένου να ελεγχθεί ο σχεδιασμός και οι προδιαγραφές, να ενσωματωθούν τυχόν βελτιώσεις και αλλαγές στα τελικά σχέδια, αλλά και για να παρουσιαστούν στους Φορείς που ενδιαφέρονται για εκτέλεση του μεγάλου Έργου προκειμένου να έχουν ολοκληρωμένη εικόνα για το τι τους ζητείτε να κατασκευάσουν.



Τι περιλαμβάνει το έργο - το κόστος

Ο Προϋπολογισμός του Έργου ανέρχεται σε €60,000,000.00 + ΦΠΑ και αναλύεται ως εξής:

  • i. 5ετής Υλοποίηση  €35,000,000.00 + ΦΠΑ 
  • ii. 10ετής Συντήρηση:  €5,000,000.00 + ΦΠΑ
  • iii. Δικαίωμα πρόσθετων Παραγγελιών από Αναθέτουσα Αρχή - €10,000.000.00 + ΦΠΑ
  • iv. Δικαίωμα άλλων Φορέων για Παραγγελίες €10,000.000.00 + ΦΠΑ. 

Το έργο συμπεριλαμβάνει την κατασκευή και τοποθέτηση στάσεων και στεγάστρων και επιδιόρθωση παλαιότερων Παγκύπρια και συγκεκριμένα:

  • 350 Έξυπνες Στάσεις (pillar)
  • 1350 Μικρά Στέγαστρα 
  • 650 Μεγάλα Στέγαστρα
  • 100 Μεγάλα Στέγαστρα κατάλληλα για ορεινές περιοχές
  • Επιδιόρθωση 600 μεγάλων υφιστάμενων στεγάστρων
  • 2000 Απλοποιημένες στάσεις
  • Φωτοβολταϊκά Συστήματα
  • 500 ηλεκτρονικές πινακίδες
  • 450 καλάθους
  • 200 ποδηλατοστάτες και 20 Ποδηλατοστάσια
  • Εργασίες κατασκευής θεμελίων και επιδιόρθωσης πεζοδρομίου γύρω από τις στάσεις

Οι νέες αυτές στάσεις θα έχουν ενσωματωμένη καλωδίωσηφωτισμό ενώ επίσης θα μπορούν να τοποθετηθούν ηλεκτρονικές πινακίδες όπου θα παρέχεται πληροφορία για την άφιξη του λεωφορείου στην στάση.

Επίσης, σε περίπτωση τυφλών ατόμων, θα υπάρχει ηχητική ανακοίνωση όταν πατήσουν κάποιο κουμπί ενώ επίσης οι στάσεις είναι ειδικά κατασκευασμένες ώστε να προσφέρουν και εύκολη πρόσβαση στους ΑμεΑ.

Το Έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης ΘAλΕΙΑ κατά 65% και από εθνικούς πόρους κατά 35% και εντάσσεται στο πλαίσιο αναβάθμισης των υποδομών των δημόσιων επιβατικών μεταφορών, με απώτερο σκοπό την παροχή βελτιωμένης και αυξημένης υπηρεσίας προς τους χρήστες των δημόσιων μεταφορών.

Το Έργο εμπίπτει στους στόχους των στρατηγικών σχεδιασμών της Κυπριακής Δημοκρατίας, συμπεριλαμβανομένων του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, του Υφυπουργείου Τουρισμού, των Δήμων και Κοινοτήτων και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των εξειδικευμένων σχεδιασμών που γίνονται για τη μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα και την πράσινη ανάπτυξη.

Σωτήρης Νικηφόρου

Σωτήρης Νικηφόρου