Χρήση Διαδικτύου
Εννέα στα δέκα άτομα χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Η χρήση του Διαδικτύου μειώνεται ανάλογα με την ηλικία. Ξεκινώντας από 98,8% για την ηλικιακή ομάδα 16 – 24 ετών, η χρήση του Διαδικτύου μειώνεται στο 71,1% για την ηλικιακή ομάδα 55 – 74 ετών. Τα άτομα με υψηλό μορφωτικό επίπεδο (97,9%) χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο πιο συχνά από τα άτομα με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο (64,4%). (Διάγραμμα 1)
Οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες στο Διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 ήταν η ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω Skype, Messenger, WhatsApp και Viber (91,9%), η πραγματοποίηση κλήσεων μέσω Διαδικτύου (91,4%), η παρακολούθηση βίντεο από υπηρεσίες κοινής χρήσης όπως το YouTube (88,6%), η συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Twitter (87,0%) και η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα ή υπηρεσίες (81,6%). (Πίνακας 1)
Tο 17,8% των ατόμων που χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 έκανε χρήση online εκπαιδευτικού υλικού, όχι όμως ολοκληρωμένο online μάθημα, το 17,7% έκανε online μάθημα και το 17,0% επικοινώνησε με εκπαιδευτικούς ή μαθητές χρησιμοποιώντας διαδικτυακά εργαλεία ήχου ή βίντεο. (Πίνακας 1)
Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση
Κατά την περίοδο Απριλίου 2021 - Μαρτίου 2022 το 50,7% των ατόμων, μεταξύ των ηλικιών 16-74, είχαν πρόσβαση σε πληροφορίες που είχαν αποθηκευτεί για αυτούς από δημόσιες αρχές ή υπηρεσίες. το 41,2% έλαβαν πληροφορίες και το 15,3% είχαν πρόσβαση σε πληροφορίες από δημόσιες βάσεις δεδομένων ή μητρώα.
Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Το ποσοστό των ατόμων που πραγματοποίησαν αγορές μέσω Διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους μειώθηκε στο 37,0% σε σύγκριση με 48,0% την αντίστοιχη περίοδο του περσινού χρόνου. (Πίνακας 2)
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών που παραγγέλθηκαν ή αγοράστηκαν μέσω Διαδικτύου ήταν οι ακόλουθες: είδη ρουχισμού (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (75,8%), παραγγελίες από εστιατόρια ή αλυσίδες “fast food” ή υπηρεσίες “catering” (delivery) (71,8%), αθλητικά είδη (εκτός αθλητικών ενδυμάτων) (34,5%) και υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα ή αξεσουάρ (30,6%). (Διάγραμμα 2)
Ανάμεσα στα άτομα ηλικίας 16–74 που παράγγειλαν ή αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, το 84,8% αγόρασε από ντόπιους Κύπριους πωλητές, το 77,7% αγόρασε από πωλητές χωρών της Ε.Ε. και το 59,7% αγόρασε από πωλητές από τον υπόλοιπο κόσμο. (Πίνακας 2)
Πίνακας 1 |
||||||||
Χρήση Διαδικτύου |
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
||||
Νοικοκυριά με Πρόσβαση στο Διαδίκτυο |
89,6 |
92,8 |
93,4 |
94,0 |
||||
Άτομα που Χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο (κατά τη διάρκεια του 1ου τριμήνου του έτους) (% επί του συνόλου των ατόμων ηλικίας 16-74) |
86,1 |
90,8 |
90,8 |
89,6 |
||||
Κυριότερες Δραστηριότητες στο Διαδίκτυο (% επί του συνόλου των ατόμων ηλικίας 16-74 που έκαναν χρήση διαδικτύου κατά το 1ο τρίμηνο του έτους) |
||||||||
Χρήση άμεσων μηνυμάτων |
88,6 |
92,4 |
94,3 |
91,9 |
||||
Τηλεφώνημα μέσω Διαδικτύου/ τηλεφώνημα με εικόνα (με κάμερα) μέσω Διαδικτύου |
84,0 |
94,0 |
94,2 |
91,4 |
||||
Παρακολούθηση βίντεο από υπηρεσίες κοινής χρήσης |
81,7 |
83,3 |
… |
88,6 |
||||
Συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα |
83,3 |
86,1 |
86,6 |
87,0 |
||||
Αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα ή υπηρεσίες |
83,2 |
86,2 |
87,1 |
81,6 |
||||
Δραστηριότητες Μάθησης στο Διαδίκτυο |
|
|
|
|
||||
Χρήση online εκπαιδευτικού υλικού |
13,1 |
18,4 |
19,0 |
17,8 |
||||
Online μάθημα |
6,6 |
20,6 |
21,7 |
17,7 |
||||
Επικοινωνία με εκπαιδευτές ή μαθητές |
7,9 |
10,1 |
… |
17,0 |
||||
… Μη διαθέσιμα στοιχεία
Πίνακας2 |
|
|
|
|
Ηλεκτρονικό Εμπόριο |
|
2020 |
2021 |
2022 |
Αγορές / Παραγγελίες Προϊόντων ή Υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου ( κατά τη διάρκεια του 1ου τριμήνου του έτους ) (% επί του συνόλου των ατόμων ηλικίας 16-74) |
34,1 |
48,0 |
37,0 |
|
Xώρα Προέλευσης Πωλητών (% επί του συνόλου των ατόμων ηλικίας 16-74 που αγόρασαν ή παράγγειλαν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω διαδικτύου κατά το 1ο τρίμηνο του έτους) |
||||
Πωλητές από την Κύπρο |
|
65,8 |
75,5 |
84,8 |
Πωλητές από χώρες Ε.Ε. |
|
60,3 |
61,8 |
77,7 |
Πωλητές από τον υπόλοιπο κόσμο |
|
49,9
|
56,8 |
59,7 |