9 στους 10 μπαίνουν στο Διαδίκτυο τουλάχιστον 1 φορά την βδομάδα

Αποτελέσματα Έρευνας Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στα Νοικοκυριά 2022

Χρήση Διαδικτύου

Εννέα στα δέκα άτομα χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Η χρήση του Διαδικτύου μειώνεται ανάλογα με την ηλικία. Ξεκινώντας από 98,8% για την ηλικιακή ομάδα 16 – 24 ετών, η χρήση του Διαδικτύου μειώνεται στο 71,1% για την ηλικιακή ομάδα 55 – 74 ετών. Τα άτομα με υψηλό μορφωτικό επίπεδο (97,9%) χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο πιο συχνά από τα άτομα με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο (64,4%). (Διάγραμμα 1) 

Οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες στο Διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 ήταν η ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω Skype, Messenger, WhatsApp και Viber (91,9%), η πραγματοποίηση κλήσεων μέσω Διαδικτύου (91,4%), η παρακολούθηση βίντεο από υπηρεσίες κοινής χρήσης όπως το YouTube (88,6%), η συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Twitter (87,0%) και η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα ή υπηρεσίες (81,6%). (Πίνακας 1)

Tο 17,8% των ατόμων που χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 έκανε χρήση online εκπαιδευτικού υλικού, όχι όμως ολοκληρωμένο online μάθημα, το 17,7% έκανε online μάθημα και το 17,0% επικοινώνησε με εκπαιδευτικούς ή μαθητές χρησιμοποιώντας διαδικτυακά εργαλεία ήχου ή βίντεο. (Πίνακας 1)

Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση

Κατά την περίοδο Απριλίου 2021 - Μαρτίου 2022 το 50,7% των ατόμων, μεταξύ των ηλικιών 16-74, είχαν πρόσβαση σε πληροφορίες που είχαν αποθηκευτεί για αυτούς από δημόσιες αρχές ή υπηρεσίες.  το 41,2% έλαβαν πληροφορίες και το 15,3% είχαν πρόσβαση σε πληροφορίες από δημόσιες βάσεις δεδομένων ή μητρώα.

Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Το ποσοστό των ατόμων που πραγματοποίησαν αγορές μέσω Διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους μειώθηκε στο 37,0% σε σύγκριση με 48,0% την αντίστοιχη περίοδο του περσινού χρόνου. (Πίνακας 2)

Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών που παραγγέλθηκαν ή αγοράστηκαν μέσω Διαδικτύου ήταν οι ακόλουθες: είδη ρουχισμού (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (75,8%), παραγγελίες από εστιατόρια ή αλυσίδες “fast food” ή υπηρεσίες “catering” (delivery) (71,8%), αθλητικά είδη (εκτός αθλητικών ενδυμάτων) (34,5%) και υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα ή αξεσουάρ (30,6%). (Διάγραμμα 2) 

Ανάμεσα στα άτομα ηλικίας 16–74 που παράγγειλαν ή αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, το 84,8% αγόρασε από ντόπιους Κύπριους πωλητές, το 77,7% αγόρασε από πωλητές χωρών της Ε.Ε. και το 59,7% αγόρασε από πωλητές από τον υπόλοιπο κόσμο. (Πίνακας 2)

Πίνακας 1

       

Χρήση Διαδικτύου

2019

2020

2021

2022

Νοικοκυριά με Πρόσβαση στο Διαδίκτυο

89,6

92,8

93,4

94,0

Άτομα που Χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο

(κατά τη διάρκεια του 1ου τριμήνου του έτους)

(% επί του συνόλου των ατόμων ηλικίας 16-74)

86,1

90,8

90,8

89,6

Κυριότερες Δραστηριότητες στο Διαδίκτυο

(% επί του συνόλου των ατόμων ηλικίας 16-74 που έκαναν χρήση διαδικτύου κατά το 1ο τρίμηνο του έτους)

Χρήση άμεσων μηνυμάτων

88,6

92,4

94,3

91,9

Τηλεφώνημα μέσω Διαδικτύου/ τηλεφώνημα με εικόνα (με κάμερα) μέσω Διαδικτύου

84,0

94,0

94,2

91,4

Παρακολούθηση βίντεο από υπηρεσίες κοινής χρήσης

     81,7

 83,3

88,6

Συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα

83,3

86,1

86,6

87,0

Αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα ή υπηρεσίες

83,2

86,2

87,1

81,6

Δραστηριότητες Μάθησης στο Διαδίκτυο

 

 

 

 

  Χρήση online εκπαιδευτικού υλικού

13,1 

18,4

19,0

17,8

Online μάθημα

6,6

20,6

21,7

17,7

  Επικοινωνία με εκπαιδευτές ή μαθητές

        7,9

      10,1

      …

      17,0

                 

… Μη διαθέσιμα στοιχεία

 

 

Πίνακας2

 

 

 

 

Ηλεκτρονικό Εμπόριο                                                                                     

 

2020

 2021

2022

Αγορές / Παραγγελίες Προϊόντων ή Υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου

( κατά τη διάρκεια του 1ου τριμήνου του έτους )

(% επί του συνόλου των ατόμων ηλικίας 16-74)

34,1

48,0

37,0

Xώρα Προέλευσης Πωλητών

(% επί του συνόλου των ατόμων ηλικίας 16-74 που αγόρασαν ή παράγγειλαν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω διαδικτύου κατά το 1ο τρίμηνο του έτους)

  Πωλητές από την Κύπρο

 

65,8

75,5

84,8

  Πωλητές από χώρες Ε.Ε.

 

60,3

61,8

77,7

  Πωλητές από τον υπόλοιπο κόσμο

 

49,9

56,8

59,7