Σημαντική αύξηση στις διαδικτυακές αγορές το 1ο τρίμηνο του 2021

Παρατηρήθηκε 48% αύξηση / Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών που παραγγέλθηκαν ή αγοράστηκαν online

Σημαντική αύξηση παρουσίασε το ποσοστό των ατόμων που πραγματοποίησαν αγορές μέσω διαδικτύου το οποίο έφτασε στο 48% το πρώτο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με 34,1% τη αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας.
 
Παράλληλα, κατά την περίοδο Απριλίου 2020 - Μαρτίου 2021 το ποσοστό των ατόμων που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο για αλληλεπίδραση με τις Δημόσιες Αρχές / Υπηρεσίες αυξήθηκε στο 57,3% σε σύγκριση με 53,3%, την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο (Απρίλιος 2019 – Μάρτιος 2020).
 
Εξάλλου, το 55,9% των ατόμων 16-74 ετών χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο για να λάβουν πληροφορίες από δημόσιες αρχές ή ιστότοπους ή εφαρμογές δημόσιων υπηρεσιών, το 47,6% για λήψη ή εκτύπωση επίσημων εντύπων και το 45,8% για ηλεκτρονική υποβολή συμπληρωμένων εντύπων.
 
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες στο Διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 ήταν η ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω Skype, Messenger, WhatsApp, Viber (94,3%), η πραγματοποίηση κλήσεων μέσω Διαδικτύου (94,2%), η ανάγνωση διαδικτυακών ειδήσεων / εφημερίδων / περιοδικών (88,8%), η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα ή υπηρεσίες (87,1%) και η συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Twitter) (86,6%).

Το 21,7% των ατόμων που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 έκαναν online μάθημα, και το 19,0% έκανε χρήση online εκπαιδευτικού υλικού εκτός από ολοκληρωμένο online μάθημα.
 
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών που παραγγέλθηκαν ή αγοράστηκαν μέσω Διαδικτύου ήταν οι ακόλουθες: παραγγελίες από εστιατόρια ή αλυσίδες “fast food” ή υπηρεσίες “catering” (delivery) με 68,6%, είδη ρουχισμού (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (π.χ. τσάντες, κοσμήματα) με 62,0%, υπολογιστές, tablet, κινητά τηλέφωνα ή αξεσουάρ (32,6%) και καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (20,3%).
 
Τρία στα τέσσερα άτομα, ή ποσοστό 75,5% των ατόμων που παράγγειλαν ή αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 προτιμά τους ντόπιους πωλητές, το 61,8% προτιμά πωλητές από χώρες της ΕΕ και το 56,8% προτιμά πωλητές από τον υπόλοιπο κόσμο.

(ΚΥΠΕ)