Άφησαν τον ΤΟΜ με μόλις 33 επόπτες για να ελέγχει Παγκύπρια χιλιάδες φορτηγά και λεωφορεία

Τα 2 σενάρια που εξετάζει ο Βαφεάδης για ενίσχυση του ΤΟΜ και των ελέγχων– Γιατί κλείνουν για ώρες οι αυτοκινητόδρομοι

Με μόλις 33 επόπτες φορτηγών, λεωφορείων, ταξί Παγκύπρια τρέχει και δεν προλαβαίνει το Τμήμα Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ), το οποίο εδώ και χρόνια αφέθηκε υποστελεχωμένο.

>>> Διαβάστε σχετικά: Τμήμα Οδικών Μεταφορών: Η υποστελέχωση ταλαιπωρεί πολίτες και υπαλλήλους <<<

Η υποστελέχωση αυτή φαίνεται να αποτελεί σοβαρή αιτία για όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα στους δρόμους με φορτηγά και λεωφορεία, τα οποία είτε από τη μια θα εμπλακούν σε ατυχήματα, είτε από την άλλη θα τυλιχθούν στις φλόγες εν κινήσει, αφού στις πλείστες των περιπτώσεων τα αίτια των σοβαρών ατυχημάτων είναι μηχανικά προβλήματα, κακή συντήρηση και εκ των πραγμάτων ο μη επαρκής έλεγχος και εποπτεία που κανονικά η πολιτεία όφειλε να διενεργεί. 

Μετά και τα τελευταία γεγονότα στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και όσα συμβαίνουν γενικότερα τα οποία θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια οδηγών, αλλά μεταφράζονται παράλληλα και σε ώρες ταλαιπωρίας για οδηγούς κάθε φορά που υπάρχει ατύχημα στους δρόμους και ειδικότερα όταν σε αυτά τα ατυχήματα εμπλέκονται φορτηγά, η Brief επικοινώνησε με τον Υπουργό Μεταφορών, Αλέξη Βαφεάδη θέτοντας του διάφορα ερωτήματα

Μόλις 33 οι επόπτες του ΤΟΜ 

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Υπουργός Μεταφορών στην Brief, ο αριθμός των λειτουργών του ΤΟΜ που διενεργούν τους ελέγχους Παγκύπρια σε φορτηγά, λεωφορεία και ταξί ανέρχεται σε μόλις 33 άτομα, τα οποία όπως τονίζει και ο ίδιος ο Υπουργός σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να προχωρήσουν με τους χιλιάδες ελέγχους που θα έπρεπε κανονικά να διενεργούνται

Μάλιστα, όπως μας αναφέρθηκε αυτός ο αριθμός των λειτουργών θα έπρεπε, στη χειρότερη περίπτωση, να ήταν ο διπλάσιος, κάτι που δείχνει εν ολίγοις και τον βαθμό του προβλήματος. 

Όπως ανέφερε ο κ. Βαφεάδης το Υπουργείο Μεταφορών επεξεργάζεται 2 σενάρια ούτως ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των ατόμων που διενεργούν τους ελέγχους. 

Το πρώτο σενάριο αφορά την εργοδότηση εκτάκτων οι οποίοι θα πλαισιώνουν τους επόπτες του ΤΟΜ ώστε να δημιουργηθούν περισσότερες ομάδες, αφού όπως επεξήγησε ο κ. Βαφεάδης για να γίνει σωστός έλεγχος χρειάζονται τουλάχιστον 3 με 4 άτομα. 

Το δεύτερο σενάριο αφορά την αγορά υπηρεσιών από ιδιώτες. Σενάριο το οποίο ωστόσο θεωρείται απομακρυσμένο καθώς θα χρειαστεί αλλαγή στη νομοθεσία η οποία επιτρέπει ελέγχους μόνο από επιθεωρητές του ΤΟΜ. 

Γιατί υπάρχει καθυστέρηση σε κάθε ατύχημα 

Όπως σημείωσε ο κ. Βαφεάδης η καθυστέρηση που παρατηρείται και το κλείσιμο των αυτοκινητοδρόμων για ώρες οφείλεται σε αρκετούς παράγοντες, οι οποίοι αν και μπορούν να προβλεφθούν εντούτοις χρειάζεται να γίνουν αλλαγές ώστε να αντιμετωπιστούν σε καλύτερο βαθμό. 

Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο Υπουργός, σε περίπτωση ατυχήματος, και ιδιαίτερα σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν τραυματισμοί, δεν μπορεί να γίνει άμεση μετακίνηση των οχημάτων που εμπλέκονται και έτσι προκαλείται η όλη καθυστέρηση. 

Τώρα, αναφορικά με τις περιπτώσεις όπου μπορεί να γίνει μετακίνηση οχημάτων, όμως αυτή καθυστερεί λόγω ρυμουλκών και άλλων μηχανημάτων που χρειάζονται χρόνο για να φτάσουν στο ατύχημα, ο Υπουργός σημείωσε πως συνεχίζονται οι σκέψεις για την τοποθέτηση ρυμουλκών σε διάφορα σημεία των αυτοκινητοδρόμων, τα οποία σε συνάρτηση με σύστημα παρακολούθησης των αυτοκινητοδρόμων, θα μειώσουν σε μεγάλο βαθμό τον χρόνο ανταπόκρισης των υπηρεσιών σε περίπτωση ατυχήματος. Σκέψεις όμως που θα χρειαστούν χρόνο για να υλοποιηθούν και δεν πρόκειται για άμεσο μέτρο. 

Μεγάλη η ευθύνη και των ίδιων των οδηγών

Την ίδια ώρα, κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει και την ανευθυνότητα επαγγελματιών οδηγών οι οποίο ελέω απουσίας σωστών ελέγχων παρανομούν, είτε παραβλέπουν τις δικές τους υποχρεώσεις, είτε ακόμη και με παράτυπες μετατροπές στο οχήματα τους. 

Μάλιστα, ο ίδιος ο Υπουργός Μεταφορών ανέφερε στην Brief πως έχει γίνει δέκτης καταγγελιών όσο αφορά τη ταχύτητα φορτηγών στους δρόμους, αφού επαγγελματίες οδηγοί φαίνεται να έχουν προχωρήσει με παράνομες μετατροπές στα οχήματα τους και ξεπερνούν κατά πολύ τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας. 

Χαράλαμπος Ζάκος

Χαράλαμπος Ζάκος